Aangepaste uitgaves!

Hier kun je alles over straatmodellen kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Aangepaste uitgaves!

Bericht door Mr. Dj M. »

Ik zat vandaag een beetje rond te surfen. Toen kwam ik dit tegen:

Afbeelding

Afbeelding

Ik wist al dat de eerste badge alleen groen is en de verlichting op goedkopere wijze is vastgezet, maar wat ik nu pas zag is dat bijvoorbeeld het stuk onder de voorruit is aangepast en nu wel klopt. Iets dat ook veranderd is maar nu niet meer klopt, de achterlichten! WHY?! echt updates snap ik ergens nog, maar hoe en waarom dit nu gedaan is met de achterlichten? I don't get it!

Hebben jullie ook van dit soort dingen? Laat maar zien en laat mensen weten wat fabrikanten "ongemerkt" veranderen!
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: Aangepaste uitgaves!

Bericht door MarcoAzzurro »

Volgens mij gaat het hier om twee verschillende modellen van twee verschillende fabrikanten.
De grijze is een Starline en de groene een EG (Edison Giocattoli).
De Starline is een stuk mooier van vorm maar kost ook het dubbele van de Edison.
Laatst gewijzigd door MarcoAzzurro op vr 16 okt 2009 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Aangepaste uitgaves!

Bericht door Mr. Dj M. »

Je zou inderdaad zeggen dat het twee fabrikanten zijn, de grijze (die dus geen zilvere is :P ) staat hier naast zijn jongste 1:24 broer.
Ik kocht hem in een blister verpakking, dus duur was hij absoluut niet. In een niet goedkope winkel betaalde ik €6,90 :) Wat ik wel gezien heb is dat ze er ook in luxere verpakkingen zijn en dan zijn ze natuurlijk duurder, maar in dit geval niet anders, zoals het meestal met die blister modellen gaat. Nee dit is wat het model zelf betreft een volledige uitgave met alle details! :cool:
Edison Giocattoli is mij inderdaad ook bekend van zijn blister modellen, dus dat modellen van deze fabrikant niet duur zijn dat ligt voor de hand. En was het niet voor het feit dat de website van Starline ook dit modelletje bevat, dan had ik ook aangenomen dat de groene ook van deze fabrikant is. Nu vraag ik me toch af wat er gaande is. Misschien dan een rebadging van de verpakking? Dat zou wel de verschillen verklaren, maar getuige het feit dat Starline enige connectie heeft met die "groene uitgave", snap ik al helemaal niet hoe dat achterlicht fout is gemaakt! Toch redelijk dom :roll:
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: Aangepaste uitgaves!

Bericht door MarcoAzzurro »

Mr. Dj M. schreef:Je zou inderdaad zeggen dat het twee fabrikanten zijn, de grijze (die dus geen zilvere is :P ) staat hier naast zijn jongste 1:24 broer.
Ik kocht hem in een blister verpakking, dus duur was hij absoluut niet. In een niet goedkope winkel betaalde ik €6,90 :) Wat ik wel gezien heb is dat ze er ook in luxere verpakkingen zijn en dan zijn ze natuurlijk duurder, maar in dit geval niet anders, zoals het meestal met die blister modellen gaat. Nee dit is wat het model zelf betreft een volledige uitgave met alle details! :cool:
Edison Giocattoli is mij inderdaad ook bekend van zijn blister modellen, dus dat modellen van deze fabrikant niet duur zijn dat ligt voor de hand. En was het niet voor het feit dat de website van Starline ook dit modelletje bevat, dan had ik ook aangenomen dat de groene ook van deze fabrikant is. Nu vraag ik me toch af wat er gaande is. Misschien dan een rebadging van de verpakking? Dat zou wel de verschillen verklaren, maar getuige het feit dat Starline enige connectie heeft met die "groene uitgave", snap ik al helemaal niet hoe dat achterlicht fout is gemaakt! Toch redelijk dom :roll:
Gheh, grijs inderdaad. het voorbeeld dat ik opzocht op internet was zilver.. foutje :D
Ik snap niet helemaal wat je bedoel moet ik zeggen.
Wat ik wel weet is dat de grijze een Starline is en de groene een EG. Ik ben daar zeker van.
De Starline is sowieso mooier van lijn zoals je kunt zien. De EG is vrij lomp.
Laatst gewijzigd door MarcoAzzurro op vr 16 okt 2009 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Aangepaste uitgaves!

Bericht door Mr. Dj M. »

Het zal dan ook wel kloppen dat de groene een EG is, maar ik weet niet wat die dan op de website van Starline doet?! :eh:

Edit: Oke en dan zie ik zojuist dat de website toch op enige moment is aangepast. De groene op de website is nu eenzelfde modelletje als de rest :twisted:

Maar wat betreft de achterlichten blijft vreemd, stomme fout die Starline daar heeft gemaakt....
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: Aangepaste uitgaves!

Bericht door MarcoAzzurro »

Klik hier voor vergelijk.

De starline staat hier zowel aangegeven als "Edicola" (een kioskmodel) als de Starline in doosje (op de 3e pagina) en de EG word ook vermeld.
Plaats reactie