Indy Racing League 2010

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Plaats reactie
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Indy Racing League 2010

Bericht door Markopolo »

14 maart Locatie nog niet bekend (Brazilië)
28 maart St. Petersburg
11 april Barber Motorsport Park
18 april Long Beach
1 mei Kansas
30 mei Indianapolis
12 juni Texas (Nachtrace)
20 juni Iowa
4 juli Watkins Glen
18 juli Toronto (Canada)
25 juli Edmonton (Canada)
8 augustus Mid-Ohio
22 augustus Infineon Raceway
28 augustus Chicagoland (Nachtrace)
5 september Kentucky
18 september Motegi (Japan)
2 oktober Homestead-Miami
Het tijdschrift Sportweek meldt dat Robert Doornbos in 2010 niet meer zal uitkomen voor HVM Racing. De voormalig Formule 1-coureur reed de laatste vijf races van het IndyCar-seizoen voor dit team, met een tiende plaats als beste resultaat.

"Ik was een makkelijk doelwit tijdens de races met HVM. We waren kansloos en soms moest ik onverantwoorde risico's nemen", vertelde Doornbos, die het jaar begon bij NHL Racing. "Hopelijk heb ik nu alle shit voor de duur van mijn loopbaan gehad. Ik hoop dat dit het slechtste jaar uit mijn carrière blijkt te zijn geweest."

Doornbos laat op zijn Twitter echter weten dat hij volgend jaar wél voor HVM Racing zal rijden en dat hij momenteel hard op zoek is naar nieuwe sponsors, zodat het team van Keith Wiggins de auto voor volgend jaar nog verder kan verbeteren.
Even afwachten dus of hij nog rijdt. :)
fish88

Re: Indy Racing League 2010

Bericht door fish88 »

Doornbos verdient geen zitje hierzo. Afgelopen jaar duidelijk laten zien dat hij er niks van bakt. In de Newman Haas wagen kon hij niet verder komen dan de 9de plaats, terwijl zijn vervanger al in zijn eerste race hoger reed dan hem. De Champcars was andere koek, de competitie daar was in 2007 ver te zoeken, kijk maar hoe een viervoudig kampioen als Bourdais zwaar heeft gefaald in de F1.

Maar hij zal wel gered woorden door suikeroom Muermans. De wagen moet veel verbeterd worden wil hij succesvol zijn...
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
TestaRossa
Contacteer:

Bericht door TestaRossa »

(bron: formule1.nl)

Doornbos zeker van IRL in 2010

Robert Doornbos is erop gebrand zich volgend jaar te revancheren voor het teleurstellende seizoen van 2009. Hij is van plan dat te doen met HVM, maar heeft daar wel een aantal voorwaarden aan verbonden.

Doornbos startte het 2009-seizoen hoopvol nadat hij een contract bij Newman/Haas/Lanigan in de wacht had gesleept. De eerste resultaten waren nog hoopgevend, maar al gauw werd duidelijk dat de Rotterdammer daar niet op zijn plek zat. Hij maakte de overstap naar HVM, het team waar hij ook in de Champ Cars voor heeft gereden.

Die samenwerking bracht echter ook niet de gehoopte resultaten, toch willen ze hun samenwerking in 2010 voortzetten. Doornbos heeft inmiddels een contract getekend met het team, maar heeft wel de voorwaarde gesteld competitief te willen zijn.

Doornbos: “Ik wil niet nog zo’n jaar meemaken als het afgelopen seizoen. Dat begrijpt het team ook. Maar om competitief te kunnen zijn, moet er geld zijn om te kunnen ontwikkelen. En dus zijn ze hard op zoek naar budget.”

Doornbos legt uit dat het team zelf verantwoordelijk is voor zeventig procent van het budget en dat de rest aangevuld wordt door het sponsorgeld van de coureurs. “Zelf zijn we actief op zoek naar sponsoren. In Nederland doet GR8 dat en in San Fransisco is het bedrijf E-factor voor ons op zoek naar sponsoren in Amerika.”

“Wat dat betreft ben ik hartstikke positief. Het team heeft ook al een goede sponsor erbij gevonden, maar ze zijn er nog niet. Ik heb het team dan ook duidelijk gemaakt dat als er niks verandert, het feestje niet doorgaat.”

Dat houdt in dat er een prestatieclausule in het contract met Doornbos is opgenomen. “Het team heeft tot de Kerst om het budget rond te krijgen. Lukt ze dat niet dan ben ik vrij om op zoek te gaan naar een ander team.”

Het liefst gaat Doornbos verder met HVM. “We hebben samen in de Champ Cars een mooie tijd gehad. Ik gun het Keith Wiggings (teameigenaar, red.) en het team, maar ik moet ook aan mezelf denken. Ik kan me niet nog zo’n jaar veroorloven.”
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

CarChannel verovert TV-rechten IndyCar en Indy Light

Terwijl RTL de TV-rechten van de Formula 1 behoudt, heeft CarChannel de TV-rechten van de IndyCar en IndyCar Light. De races gaan vanaf maart 2010 van start in de Verenigde Staten en worden vanaf maart 2010 live bij CarChannel uitgezonden. Het IndyCar seizoen begint op 14 maart 2010 door de straten van Sao Paulo in Brazilie. De IndyCar Light series gaan twee weken later op 28 maart 2010 van start.

De IndyCar series is een Amerikaans georiënteerde formule raceklasse. De naam Indy Racing League wordt gebruikt om de organisatie aan te duiden van de IndyCar series en van de Firestone IndyCar Light. De races in de IndyCar en in de IndyCar Light worden verreden op de mooiste en snelste circuits van de Verenigde staten.

De IndyCar start op 14 maart 2010 in het Braziliaanse Sao Paulo. Binnen de IndyCar zijn er voor komend seizoen een aantal veranderingen doorgevoerd. De cockpitbescherming is verbeterd en voor de stratencircuits hebben de auto’s speciale achteruit versnelling gekregen. Een andere belangrijke verandering is dat de teams komend seizoen niet meer uit vier verschillende brandstofmengels kunnen kiezen. In ruil hiervoor kunnen ze komend seizoen wel een zogeheten push-to-pass knop gebruiken. Genoeg interessante veranderingen dus!
De IndyCar Light series zijn bestemd voor opkomende talenten die in deze klasse meer race ervaring kunnen opdoen. Deze klasse kan de jonge, talentvolle coureurs klaarstromen voor het zware werk in de IndyCar. Toch is de IndyCar Light niet minder spannend dan de IndyCar. Er rijden in deze klasse namelijk ook veel goede coureurs mee en het kan er net zo spectaculair aan toe gaan als in de grote IndyCar serie. Op 28 maart 2010 gaat deze klasse van start op het circuit van St. Petersburg in de staat Florida.

Wat is CarChannel?
CarChannel is het eerste Nederlandstalige digitale televisiekanaal dat zich volledig richt op de auto- en motorwereld in de breedste zin van het woord. Overwegend kijken mannen in de leeftijd van 20 tot 55 jaar naar CarChannel. Dat betekent overigens niet dat er helemaal geen vrouwen naar CarChannel kijken.

CarChannel zendt 24 uur per dag, 7 dagen per week afwisselende en interessante programma’s uit over de auto- en de motorwereld. Op doordeweekse dagen worden vaste thema’s behandeld, in het weekend worden de (live) races uitgezonden. Onlangs tekende CarChannel een contract voor drie jaar om 13 raceklassen in Nederland uit te zenden op haar digitale televisie kanaal. Hieronder vallen onder andere de DTM klasse, de Formule 3 en de BTCC.
:thump_up: zal mij benieuwen hoe het commentaar is, weggekaapt bij RTL
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
fish88

Bericht door fish88 »

Very nice by Carchannel :thump_up: . Geen Allard Kalf :worshippy:

Beter dan "Car Stuck Girl" kijken op de zondagavond.

Naast de Ganassi gang heb ik dit jaar nog iemand om aan te moedigen :worshippy:
Sato secures KV IndyCar deal

Jimmy Vasser and Takuma SatoTakuma Sato will return to racing in the IndyCar Series this year after completing a deal with KV Racing.

The former Formula 1 driver has been on the sidelines since his Super Aguri team folded in mid-2008. He has long been linked with an IndyCar move and visited last year's Indianapolis 500, although he wanted to exhaust any potential options for an F1 comeback before switching his full attention to opportunities in America.

"This is a very exciting time for me and all my supporters," said Sato. "I have really missed racing last year and can't wait to get started in this new challenge with such a great team."

The 33-year-old Japanese driver contested 92 grands prix for Jordan, BAR and Super Aguri between 2002 and 2008, with his third place in the 2004 United States GP his best F1 result. He is confident that he can be an immediate frontrunner with Jimmy Vasser and Kevin Kalkhoven's team.

"To me, KV Racing Technology is a team with massive potential and great team spirit," Sato said. "With such a great champion as Jimmy leading the team, I am really confident that we will soon be a strong combination.

"I am also really motivated by the chance to be fighting at the front of the field, something I have missed in recent seasons. I want to thank sincerely everyone who has continued to support me through difficult times and look forward to enjoying success together very soon."

Sato tested for KV at Sebring earlier this week, and although he currently has no oval experience, Vasser expects him to rapidly get up to speed.

"We are very excited to have been able to put this deal together with Takuma and his group," said Vasser.

"I can't wait to see what I know will be a extremely fast pace by Taku on the road courses and look forward to working with him and getting him up to speed on the ovals. I have no doubt that Taku will be right on the pace immediately.

"Taku's knowledge and experience will be a great asset and his great sense of humour and easy manner will add positive energy to our team."

KV was a race-winner in Champ Car and has been a regular top ten contender since joining the IndyCar Series, although Mario Moraes' third place at Chicagoland last year is its only podium in the championship to date.

The team also ran former HVM driver EJ Viso at Sebring this week, and could return to a two-car line-up for 2010 after only running Moraes for a full campaign last year. KV is also thought likely to field Paul Tracy in a limited programme again.
Afbeelding

Ganassi FTW en Taku San als de gevaarlijke outsider, en Doornbos ergens achteraan het veld. Bring it on :dance:
Laatst gewijzigd door fish88 op za 20 feb 2010 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Carchannel is goed nieuws.
Normaal gesproken hebben ze saaie WRC/IRC wedstrijden en herhalingen van herhalingen. Dit is dus een stuk beter :thump_up:
Stranger
Contacteer:

Bericht door Stranger »

Moet wel zeggen dat ik de beeldkwaliteit van de laatste weken op Car Channel bedroevend slecht vind...Renault Megane Trophy en BTCC beelden zijn amper te volgen. Als ze recht op de camera afkomen gaat het wel, maar zodra de camera meegaat dan schokt het en zie je strepen.

Hopelijk hebben ze gewoon de verkeerde instellingen in die pre-fab programma's gebruikt en gaat men wel goede kwaliteit leveren. B
fish88

Bericht door fish88 »

Moet zeggen dat Carchannel een erg geslaagde uitzending heeft geleverd. T.o.v de uitzendingen van RTL7 van vorig jaar is de beeldkwaliteit er op achteruit gegaan.

Maar de rest is een dikke plus. Ze weten een goed duo commentatoren neer te zetten (Jack Plooij in combinatie met ex-Champcars coureur Nicky Pastorelli), geen reclame en daarnaast alles live!

Je zag dat ze pas begonnen met het uitzenden van live-uitzendingen, maar moet zeggen dat ik het een geslaagde eerste keer vond. Daarnaast was het een dikke plus dat de race een echte klassieker was :thump_up: .
Afbeelding
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Nou de Indycar van 2012 lijkt wel een beetje op een dragracer met vleugels

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
TestaRossa
Contacteer:

Bericht door TestaRossa »

Hmmmmm, errug wennen moet ik zeggen :eh: . Het lijkt meer een raket aangedreven landspeedrecord-achtig geval.
Niet mijn ding in ieder geval.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Volgens mij waren er drie inzendingen die aan regels moesten voldoen.
Een van die regels was een innovatief en apart uiterlijk. Dat aparte is in ieder geval goed gekomen :thump_up:
fish88

Bericht door fish88 »

Vind het zelf een goed concept. Een groot deel van de wagen is standaard, en de rest mogen de teams zelf ontwikkelen. Zo houdt je de kosten in bedwang en sta je de creativiteit niet al teveel in de weg.

Gelukkig hebben ze niet dat al te extreme Deltawing project uitgekozen, dit is een prima basis voor de toekomst.
Afbeelding
Plaats reactie