Max Verstappen Fabrieksrijder CRG 2010

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Max Verstappen Fabrieksrijder CRG 2010

Bericht door TestaRossa »

(bron; Verstappen.nl)

Max Verstappen maakt in 2010 zijn debuut in de KF3 met het officiële CRG team.
Max is 12 jaar oud, geboren in Hasselt, België en heeft al belangrijke kampioenschappen gewonnen: hij is tweevoudig Belgisch kampioen in de Junior klasse, tweevoudig Benelux kampioen in de Rotax Mini Max, tweevoudig Belgisch kampioen in de Mini's en Nederlands kampioen in de Rotax Mini Max klasse.

Max Verstappen zal volgend jaar voor het internationale kartteam van CRG uitkomen als officiële fabrieksrijder. Het 12-jarige talent rijdt dan voor het Italiaanse team in de KF3 klasse in internationale wedstrijden. Na op deze jonge leeftijd al vele kampioenschappen in de Benelux gewonnen te hebben, is het tijd voor een nieuwe uitdaging en de volgende stap te maken in de karting, de klasse die nog altijd geldt als de kraamkamer van de autosport.

"We hebben altijd al goed samengewerkt met CRG maar dit is fantastisch!", laat Jos ons weten. "Ik ben blij dat ik nu met CRG de karts samen kan blijven ontwikkelen. Ook bij CRG zijn de ogen geopend na het succes van Max. Zij willen graag dat Max op een CRG blijft rijden. Giancarlo Tinini, de baas van CRG, wilde Max erg graag hebben voor de fabriek. Ook dat speelt mee. Hij heeft hem aangetrokken vanwege zijn talent. Het feit dat Max gevraagd is door zo'n toonaangevend, succesvol en professioneel team wilt toch wel wat zeggen, zeker op zijn leeftijd. Dat is toch wel de kroon op het werk, tot nu toe."

CRG is een topmerk in de kartsport. Er waren nog andere geïnteresseerden maar Jos heeft – mede dankzij zijn positieve ervaringen in de afgelopen jaren met het merk – voor CRG gekozen. Samen met Michel Vacirca van CRG Holland heeft hij onlang in Italië de deal beklonken.
"Ik weet dat je met een merk moet samenwerken om succesvol te zijn. Je moet de mogelijkheid hebben om gedurende het seizoen aanpassingen te maken om de kart zo optimaal mogelijk te houden. Dat kan ik met CRG."
Jos blijft als monteur en begeleider van Max nauw betrokken bij zijn zoon. Jos, die de kartwereld van binnen en van buiten kent, kan zijn eigen ideeën blijven uitvoeren.
"Ik kan mijn eigen manier van werken en aanpak in tact houden. CRG zegt simpelweg om dingen die goed zijn niet te veranderen, dus we gaan op onze eigen manier verder, maar met alle ondersteuning van de fabriek van CRG. We hebben veel vertrouwen in CRG. Je voelt de betrokkenheid met de kartsport. De mensen bij fabriek zijn gedreven en hebben liefde voor hun merk."

Ook Max straalt van oor tot oor nu hij zich fabrieksrijder mag noemen. "Max is echt ontzettend trots", vertelt Jos. "Het feit dat hij al een hoop CRG spullen gekregen heeft, maakt hem al blij. Hij is nu al heel gebrand voor volgend jaar."
Volgend jaar betekent naast veel testen rijden in de Wintercup wedstrijd in Lonato (Italië), het WSK Euro Series kampioenschap, het WSK World Series kampioenschap, het CIK-FIA European kampioenschap en de CIK-FIA World Cup. Dat allemaal in de KF3 klasse. Van België tot Italië en Spanje, van Denemarken tot Portugal en zelfs van Egypte tot de USA. Het is een druk programma voor vader en zoon Verstappen.

:dance: Die Max moeten we echt wel blijven volgen :!:
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Max Verstappen Fabrieksrijder CRG 2010

Bericht door Jolly Club »

Ik moet helemaal niks !! :mrgreen:

Opvallend dat Jos hem zelf gaat managen, ik had in de wandelgangen gehoord dat Kees van de Grint dat ging doen... :idea:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5184
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Max Verstappen Fabrieksrijder CRG 2010

Bericht door Schumi28 »

Jolly Club schreef:Ik moet helemaal niks !! :mrgreen:

Opvallend dat Jos hem zelf gaat managen, ik had in de wandelgangen gehoord dat Kees van de Grint dat ging doen... :idea:
:dance: :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Re: Max Verstappen Fabrieksrijder CRG 2010

Bericht door F40F50ENZO »

Jolly Club schreef:Ik moet helemaal niks !! :mrgreen:
Opvallend dat Jos hem zelf gaat managen, ik had in de wandelgangen gehoord dat Kees van de Grint dat ging doen... :idea:

Dat zou pas een BAK zijn :D

Zoon zal wel succesvoller dan pa zijn :oops:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Re: Max Verstappen Fabrieksrijder CRG 2010

Bericht door fish88 »

Best wel zielig gesteld met het niveau van Nederlandse rijders als we de hoop moeten vestigen op een 12 jarig jochie.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Max Verstappen Fabrieksrijder CRG 2010

Bericht door Montezemolo »

Naast het karten zal Max ook nog op boxen moeten om een beetje in de voetsporen van zijn vader te treden :D

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Max Verstappen Fabrieksrijder CRG 2010

Bericht door Peter Parker »

Toch is het grappig dat vaak kinderen hun F1 ouders opvolgen. Kwestie van genen? Of meer kansen omdat pa in die wereld zit. Zelf denk ik het laatste, maar aanleg helpt.
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Re: Max Verstappen Fabrieksrijder CRG 2010

Bericht door fish88 »

Peter Parker schreef:Toch is het grappig dat vaak kinderen hun F1 ouders opvolgen. Kwestie van genen? Of meer kansen omdat pa in die wereld zit. Zelf denk ik het laatste, maar aanleg helpt.
Papa die zijn mislukte carrière probeert goed te maken door middel van zijn zoon :angel: .
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Max Verstappen Fabrieksrijder CRG 2010

Bericht door TestaRossa »

Nog steeds bijzonder vind het om te lezen dat mensen nog steeds frustraties hebben om de carriere van Jos, terwijl de beste man toch al in 2003 zijn laatste F1 race heeft gereden. Daarnaast heeft hij het toch prima gedaan in A1GP en in de LMS. Anderen bekijken helaas niet de feitelijkheden en roepen maar met de meute mee. Ieder zijn ding en zijn eigen mening, dat dan weer wel.
Hier gaat het toch om Max Verstappen die het zeer goed doet in de kartscene en het waarschijnlijk ver gaat schoppen in de autosport......we gaan het meemaken.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Max Verstappen Fabrieksrijder CRG 2010

Bericht door Matt Modelautos »

TestaRossa schreef:Hier gaat het toch om Max Verstappen die het zeer goed doet in de kartscene en het waarschijnlijk ver gaat schoppen in de autosport......we gaan het meemaken.
Helemaal mee eens. :thump_up:
Laten we dit 12-jarig menneke toch een kans geven.
Het staat bovendien als een paal boven water dat hij met kop en schouder boven alle concurenten uitsteekt.
Hopelijk ontwikkeld hij zich zo door, want tenslotte heeft hij niks met de strapatsen van zijn vader te maken.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Max Verstappen Fabrieksrijder CRG 2010

Bericht door Peter Parker »

Jos als mens, lijkt me niet helemaal een prettige man, maar als coureur is ie echt niet slecht geweest. Hij maakte soms wat gekke uitglijders, maar vooral in de jaren van de eerste Oranje zwarte Arrows vond ik het zeer leuk. En ik vind het knap dat ie zoveel jaren F1 heeft gereden. De Le Mans races had ie misschien eerder moeten doen, maar nu is ie voor mij welkom daar.
Ach en met zijn zoon zal het wel loslopen, we kunnen wel wat talent gebruiken.
Plaats reactie