Porsche 911 gaat in de rally sport!

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
kwiebje
Contacteer:

Porsche 911 gaat in de rally sport!

Bericht door kwiebje »

De porsche 911 gaat in de rally sport, hier een paar plaatjes van de wagen en de specificaties:

Specificaties:
Water-cooled 6-cylinder Boxer engine motor in the rear, 4 valves per cylinder
Cubic capacity: 3,598 cm, stroke: 76.4 mm, bore: 99.99 mm
Max. output: approx. 381 HP (280 kW) at 7,400 rpm
Max. torque: 380 Nm at 5,000 rpm
Max. engine speed: 8,200 rpm
Titanium conrod
Dry sump oil system with oil-water heat exchanger
Sequential fuel injection (Bosch)
Motor electronics Bosch ME 7.8 with anti-knock control
Fuel: Super Plus unleaded, 98 Oct

De foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Yurinator
Contacteer:

Bericht door Yurinator »

Van pitstop.tv

Het alom geprezen Future World is met de "Porsche GT3 Road Challenge" toe aan een nieuw hoofdstuk. Het bedrijf van Gerard Magniette is de enige preparateur van de rally-Porsches, die volgens de "all inclusive"-formule zullen verhuurd worden.

Een goeie 2 jaar geleden rijpte bij Magniette het idee voor de N-GT klasse, en specifiek een merkencup met Porsche. Ook Magniette vond niet langer de budgetten om een top-WRC aan te kopen. De Future World-baas kreeg bovendien ongewild steun van hogerhand, toen de FIA in het EK vanaf dit jaar WRC en A8 verbood.

Magniette trok naar Porsche Motorsport en vond er gehoor voor zijn verfrissende plannen.

Magniette: "De samenwerking die Future World aangaat met Porsche Motorsport, vormt de hoeksteen van de Porsche GT3 Road Challenge. Wij zouden nooit in een dergelijk project willen investeren zonder de instemming van Porsche AG."
"De Porsche 911 is wellicht de meest "competitie-rijpe" seriewagen. Omdat wij kunnen vertrekken vanaf het ontwerp zelf van de auto, blijven de kosten binnen redelijke perken. We hebben geopteerd voor de GT3 RS die al een race-behandeling onderging en die o.a. is uitgerust met een door de FIA gehomologeerde rolkooi."
"Voor de Road Challenge werden de ophanging en remmen onder handen genomen. Al de rest is standaard. De testauto is in Weissach al uitgebreid aan de tand gevoeld. Wij zetten de ontwikkeling voort door een dubbele "live" samenwerking (Roeselare en Haspengouw nvdr.) en bijkomende privé-testen. De ervaring van Marc Duez als testrijder en zijn ervaring met de Porsche 911 komen daarbij uitstekend van pas."

Duez werd in 1982 Belgisch rallykampioen met de Belga-911.

Future World heeft een schitterend nationaal en internationaal palmares opgebouwd. Het team is op weg naar een vijfde opeenvolgende Belgische titel en werkte in het verleden nauw samen met Prodrive en Toyota Team Europe.

Future World dus...dat is bij mij achter de hoek, toch eens een kijkje gaan nemen, wie weet testen ze hun autotjes hier in de buurt tussen de velden (maar daar vrees ik voor anders had ik ze al wel gezien/gehoord).

Er was zelfs sprake van dat er misschien Vipers ea. GT's zouden deelnemen aan het BK rally, maar daar is jammer genoeg nog niets van in huis gekomen.
Tim

Bericht door Tim »

Dan hebben jullie dadelijk weer een model met/zonder rothmans reclame!! ( als ze dan toch weer terug de rally in gaan, dan moeten ze het meteen maar goed doen.)
Yurinator
Contacteer:

Bericht door Yurinator »

Volgens mij zijn N-GT's of GT's in het WK nog niet toegelaten, maar wat niet is kan nog komen, nu ze daar volgend jaar maar met 6 fabriekswagens van 3 constructeurs zitten...wie weet, het zou mooi zijn (alhoewel ik geen Porsche-fan ben kan ik het concept wel ten zeerste appreciëren...en daar draait autosport toch om, niet?).

update: er staat een filmpje van op http://www.pitstop.tv (voor de geinteresseerden)
Yurinator
Contacteer:

Bericht door Yurinator »

Zalig filmpje van die Porsche, zeker de moeite van even af te halen.

Voor de directe link naar de verwijzende site.
http://www.eyes-e-tools.com/customer/pi ... ?seq=14922
Schumi28
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Ik moet zeggen :think: dat ik het Porsche-onwaardig vind dat ze er rally's mee gaan rijden :roll:

Deze wagens zien er niet uit tijdens rally's daaaar horen ze niet thuis
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Ik vind het juist wel leuk dat de 911deel gaat nemen aan rally's. Dan zie je ook eens een keer een andere wagen dan de bekende subaru's, evo's en corrolla'. :thump_up:
Afbeelding
Yurinator
Contacteer:

Bericht door Yurinator »

Blijkbaar is nie iedereen tevreden met die "Porsche Challenge". Er is zelfs al een andere naam voor, "Challenge Monopoly", want andere projecten rond een N-GT van de Nissan 350Z en een Clio V6 werden door de RACD geweigerd...jammer.
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Porsche is weer terug!!!

Bericht door Markopolo »

in de Rally wel te verstaan!

Gisteren tijdens Rally Report gezien en gelijk verkocht :drool: wat een geluidje en wat een plaatje :thump_up: :thump_up:

Afbeelding

Note: Plaatje komt van germancarfans.com

Betaalbaar Je kan deze wagen namelijk per rally huren voor een 30.000 euri en dan is alles verzorgd, je hoeft alleen samen met een navigator en een helm aan de start te verschijnen :D
Dit jaar doen ze aan een paar rally's mee om te testen, en vanaf volgend jaar zijn er tussen de 5 en 10 Porschies beschikbaar.
:thump_up: en nog sneller dan de WRC's naar het schijnt. 8)

:think: dat wordt een nieuw zijweggetje qua verzamelen :| :mrgreen:
droomautoos
Contacteer:

Bericht door droomautoos »

WAUW :worshippy:

Ben blij dat ze weer terug zijn in de rallysport :thump_up:
Weer een reden om meer naar de rally te kijken :D

Nu het fabrieksteam weer terug vooraan op Le Mans (hopen dat dt snel gebeurt) en het kan voor mij niet meer stuk :dance:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Heb een boel Rally gezien gisteren, WRC (Tour de Corse) op Eurosport, WRC (Wales Rally of GB) op SBS (zonder geluid want Olav Mol :angry_finger: ) en mijn DVDtjes van 2002 en 2003 nog even gekeken, maar Rally-Report gemist helaas.

Welke specificaties hebben die Porsches, 2WD of 4WD en in elke welke rallies zullen ze worden ingezet? Lijkt me toch niet dat je even een weekendje zo'n auto huurt en gelijk in een WK-rally mee kunt rijden.

Hoop dat het initiatief een beetje van de grond komt, zie liever een 911 voorbij stuiven dan een Daewoo Kalos :worshippy:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

De Specs.:

Technical Data Porsche 911 GT3 Rally

Body
Weight-optimised 911 GT3 body
Carbon-Kevlar parts: trunk lid, wings
Plastic rear window and rear side windows
Underfloor preservation CRP
Racing seats with six-point seat belts
Fire warnings and extinguishing system
Welded roll cage
Tank: 64 litre
Adjustable rear spoiler
Spare wheel in interior

Engine
Water-cooled 6-cylinder Boxer engine motor in the rear, 4 valves per cylinder
Cubic capacity: 3,598 cm, stroke: 76.4 mm, bore: 99.99 mm
Max. output: approx. 381 HP (280 kW) at 7,400 rpm
Max. torque: 380 Nm at 5,000 rpm
Max. engine speed: 8,200 rpm
Titanium conrod
Dry sump oil system with oil-water heat exchanger
Sequential fuel injection (Bosch)
Motor electronics Bosch ME 7.8 with anti-knock control
Fuel: Super Plus unleaded, 98 Oct

Power transmission
Synchronised six-speed transmission
Rear-wheel drive
Racing clutch
Locking differential: 40/60%
Oil-water heat exchanger for transmission cooling
Top speed: 247 km/h geared up (6th gear at 8.000 rpm)

Suspension
Mc-Pherson front suspension
Multi-link rear suspension
At front and back adjustable transverse stabilisers
Coil springs all round
Sachs gas-pressure shock absorbers, pressure/traction adjustable
Height, camber, track finely variable
Alloy rims
Power-assisted steering

Tires
Front axle: 8.5J x 18 ET40 on Michelin 225/40-18
Rear axle: 11J x 18 ET63 on Michelin 295/30-18

Brakes
Brake force distribution with adjustable brake compensation
Front-axle brake disk: D = 380 mm, 34 mm thick, 6-piston aluminium fixed calliper
Rear-axle brake disk: D = 355 mm, 28 mm thick, 4-piston aluminium fixed calliper

As the series mode, the engine produces 381 HP. The spring and damper unit was aligned to rally requirements, the body has been slightly raised in order to achieve more ground clearance, with a shorter gear ratio. A top speed of approximately 250 kph can be achieved. The exhaust system originates from the Carrera Cup and produces a sonorous sound. There is no ABS. The spare tire is now located behind the driver and, should the need arise, is quickly accessible via a detachable plastic rear window. A roll cage is mandatory.
Bracer

Bericht door Bracer »

Ziet er iig al super uit, moet alleen ff wat moeite doen om een Porsche in een Rally voor te stellen waar ze de hele tijd op en neer vliegen (heb de vroege dagen niet meegemaakt). Normaal gesproken bleven ze juist zo dicht mogelijk bij het wegoppervlak. Kan dit alleen maar aanmoedigen :drool: :thump_up:
Afbeelding
BVR

Bericht door BVR »

Schumi28 schreef:Ik moet zeggen :think: dat ik het Porsche-onwaardig vind dat ze er rally's mee gaan rijden :roll:

Deze wagens zien er niet uit tijdens rally's daaaar horen ze niet thuis

Porsche-onwaardig is het zeker niet, want vroeger waren ze ook prominent aanwezig in rally's... Ik vind het zelfs wel een gaaf idee, het is idd wel een beetje wennen... :o
petotsj

Bericht door petotsj »

Ik heb um zien rijden in de Haspengouw rally op 10 oktober met Marc Duez als piloot, maar das toch echt bruut geweld!!!!
:worshippy: Thank God for the Clio S1600 :worshippy:
Plaats reactie