Naafdoppen verven (foto's)

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
concor

Naafdoppen verven (foto's)

Bericht door concor »

Hallo, ik heb mijn velgen en naafdoppen laten powdercoaten. Ik wil graag de logo's erop verven met modelbouwverf.

Afbeelding Afbeelding

Ik dacht aan schuren, schoonmaken, verven, drogen, blanke lak. De vorige keer dat ik lak probeerde ging de verf er direct af. Daarom dacht ik nu dat het misschien handig is ze 2 uur in de oven te doen op 200 graden. Ze zijn van aluminium. Want ik denk dat de verf de vorige keer nog niet 100% droog was bij het lakken. Zou dat wel goed gaan met de verf en het aluminium in de oven?

Ik wil ze ook graag met een matte blanke lak verven, want de velgen hebben geen lak en dat valt anders zo op met een glimmend logo in het midden. Kan iemand een matte blanke lak aanbevelen?

Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door concor op do 04 mar 2010 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
tom

Re: Naafdoppen verven (foto's)

Bericht door tom »

Zorg ervoor dat de lak die je gebruikt compatibel is met elkaar, dus geen acryl- en alkydlak door elkaar gebruiken. Die gaan met elkaar reageren en dan wordt het een vieze bende.
kennytuning_
Banned

Bericht door kennytuning_ »

of miss daarna met blanke lak overgaan dan krijg je een vernislaag
Afbeelding
concor

Bericht door concor »

tom schreef:Zorg ervoor dat de lak die je gebruikt compatibel is met elkaar, dus geen acryl- en alkydlak door elkaar gebruiken. Die gaan met elkaar reageren en dan wordt het een vieze bende.
Ah bedankt! Ik hoorde ook al dat ik 'synthetische lak' moest gebruiken. Het probleem is even dat op de 3 potjes hierboven niet zie staan of het acryl of alkyd of synthetisch is. Weet jij dat misschien?

En enig idee of 2 uur op 200 graden goed zal gaan?
concor

Bericht door concor »

Nou, ik heb ze geschilderd. Ben er ff 3-4 uur mee bezig geweest. Geloof dat ik de truc van clear door heb. Je moet een dun laagje doen en laten drogen zodat er weinig oplosmiddel opkomt wat dan direct verdampt en niet je verf eronder oplost. Das mijn theorie. Ik had eigenlijk gedacht dat jullie er ook iets over te zeggen hadden maar okay.
tom

Bericht door tom »

Dat is eigenlijk altijd de truc bij spuitwerk, vele dunne laagjes in plaats van een dikke. Acryllak is overigens synthetisch.

Maak je nog een foto van het resultaat?
concor

Bericht door concor »

Ik had de logo's al geverd voordat ze waren gepowdercoat ongeveer een jaar terug.

Afbeelding

Na een chemisch bad, sandblasting en powdercoating is hier het resultaat van dit weekend. De lak moet er nog wel op:

Afbeelding
tom

Bericht door tom »

Erg netjes!
v8-vette
Schaal: 1:18

Bericht door v8-vette »

dat is zeker netjes gedaan! :worshippy: :thump_up:
tom