Mercedes SLS AMG GT3
Re: Mercedes SLS AMG GT3
Wie dacht dat het niet veel heftiger kon dan met de huis-tuin-en-keuken SLS AMG, heeft het mooi mis. De officiële specificaties ontbreken nog, maar de ingenieurs van AMG hebben aangegeven dat een gestripte SLS zomaar honderden kilo’s gewicht af kan schudden. We zien dan ook een aanzienlijk minder luxueus interieur zonder vloermatten en koolstofvezel zover het oog reikt.
Volgens de internet tam-tam stijgt het vermogen van de SLS AMG GT3 naar ‘meer dan 600 pk’. De standaard-SLS moet het met 571 pk doen. Verder krijgt de GT3 andere (lichtgewicht) wielen, een joekel van een spoiler achterop en een lagere bodemspeling.
Wat al dit fraais gaat kosten en in wat voor oplage AMG deze auto gaat bouwen, is nog niet bekend. Antwoord op die vragen –en meer- volgt in de aanloop van de New York International Auto Show, waar wij volgende week voor u aanwezig zijn

sodu sitrus!
,van mij mogen ze hem op le mans gaan inschrijven! 

-
- Moderator
- Schaal: 1:18
Tsja,
Dat hek op de achterkant doet de wagen optisch geen goed. En hoe zit het dan met de openklappende spoilert voor het afremmen?
En waar is die spoiler die omhoog komt als je meer dan 120 km/h gaat rijden?
Kortom; vragen, vragen, vragen
Dat hek op de achterkant doet de wagen optisch geen goed. En hoe zit het dan met de openklappende spoilert voor het afremmen?
- forzamasta
- Contacteer:
Mogen dat soort zaken wel in de GT3? Oftewel: zitten die zaken uberhaupt wel op deze auto?rsh_scuderia schreef:Tsja,
- Jaap
- Contacteer:
nee dat soort snufjes zitten natuurlijk niet op een GT3 wagen
- 1:18 24/7
Werd wel eens tijd dat onze Duitsche vrinden eens aan een serieuze vorm van racerij mee gingen doen! 

Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.

flickr op!

flickr op!
- Powersprint
Hoe zit het eigenlijk met de vleugeldeuren, mag dit wel? Kan me voorstellen dat de FIA dit niet zo graag wil hebben mocht de wagen op z'n dak belanden. Ik zie geen mogelijkheid om er dan nog uit te kruipen.
Wat is jullie mening hierover?

- Jolly Club
Ik heb al een lijstje met tien coureurs naar Norbert Haug gemaild die er van mij in plaats mogen nemen !Kan me voorstellen dat de FIA dit niet zo graag wil hebben mocht de wagen op z'n dak belanden. Ik zie geen mogelijkheid om er dan nog uit te kruipen.

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
-
- Moderator
Gaat Schumacher M ook GT3 rijden dan?!

- Silverarrow
- Schaal: 1:43
Powersprint schreef:Hoe zit het eigenlijk met de vleugeldeuren, mag dit wel? Kan me voorstellen dat de FIA dit niet zo graag wil hebben mocht de wagen op z'n dak belanden. Ik zie geen mogelijkheid om er dan nog uit te kruipen.

- Jaap
- Contacteer:
De Mercedes-Benz SLR 722 GT3 heeft dat ook, maar die is verder ook niet op circuit gekomen dacht ik.

De Gillet Vertigo uit de FIA GT van de afgelopen jaren had dat ook en die had bij mijn weten toch geen problemen met veiligheidsreglementering van de FIA.

PS: de SLS AMG GT is

PS: de SLS AMG GT is

Harry: I want you to go back out on that track and hit the pace car.
Cole: Hit the pace car?
Harry: Hit the pace car.
Cole: What for?
Harry: Because you've hit every other goddamned thing out there, I want you to be perfect.
Cole: Hit the pace car?
Harry: Hit the pace car.
Cole: What for?
Harry: Because you've hit every other goddamned thing out there, I want you to be perfect.

Was mijn reactie toen ik deze auto zag.
Het GT3 kampioenschap heeft toch wel een indrukwekkend aantal oogverblinded mooie auto's.
Nu nog een mooie BMW er bij, want die Alpina B6 trekt op nie veel.

Vleugeldeuren zien niet hetzelfde als gullwing deuren.
Laat ons hopen dat het toegelaten wordt.

- Powersprint