Classic Mini Cooper S: Wat is mogelijk?

Hier kan je informatie vinden en vragen stellen over alles wat te maken heeft met modelauto´s en het om- en verbouwen hiervan.
Plaats reactie
MartijnA3
Berichten: 1
Lid geworden op: do 26 aug 2010 10:31

Classic Mini Cooper S: Wat is mogelijk?

Bericht door MartijnA3 »

Ik ben nieuw hier en op zoek naar informatie. Vroeger heb ik veel vliegtuigmodellen gebouwd, nu wil ik me aan een miiatuurauto wagen. Het betreft een cadeau voor iemand, ik wil zijn auto zo goed mogelijk namaken. Een eitje, dacht ik, tot ik op het internet ging zoeken naar een Mini Cooper S Classic. Die zijn er dus niet. Ik heb er een gevonden, maar die is 1:12 en veel te duur voor zomaar een cadeau.

Dus mijn vraag is of ik zoiets als dit:
Afbeelding
(bburgago 1:24 of 1:18)

kan omtoveren tot dit:
Afbeelding

Bredere spatborden, andere velgjes, verstralers. Bestaan hier ombouwsetjes voor of weet iemand hoe ik dit kan doen?

Als het onbegonnen werk is, wil ik het ook graag weten. ;)

Alvast bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Classic Mini Cooper S: Wat is mogelijk?

Bericht door Jolly Club »

Ik heb me er niet in verdiept, maar ik vermoed dat het lastig wordt de 13" velgen in de juiste schaal te vinden. Mochten ze er al zijn, is het risico groot dat de Bburago Mini geen 1:18 maar eerder 1:16 is omdat anders de standaarddoos zo leeg lijkt. :lol:

Spatbordjes verbreden en verstralertjes vinden zal waarschijnlijk wel lukken, maar de velgen worden denk ik het struikelblok. :cry:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
supra007
Berichten: 694
Lid geworden op: za 30 mei 2009 11:48
Schaal: 1:18

Re: Classic Mini Cooper S: Wat is mogelijk?

Bericht door supra007 »

onbegonnen werk is het zowiezo niet,

het grootste probleem is dat je gewoon lang moet zoeken naar de goede onderdelen,
de onderdelen die jij opnoemte zijn op de spatborden wel te vinden.

kijk anders even op

sd modelcartuning,
mtk 18

dan ben je denk ik al een heel eind
de spatborden zou je zelf wel wat kunnen verbouwen met wat plamuur ed.

succes ermee !
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
Plaats reactie