auto/caravan of aanhanger combinatie 1/43

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Plaats reactie
jazzz23
Schaal: 1:18

auto/caravan of aanhanger combinatie 1/43

Bericht door jazzz23 »

Hallo,

Inplaats van 1/18 heb ik besloten om ook schaal 1/43 te gaan sparen, omdat je daar veel meer modellen van hebt.
Nou was ik op zoek naar een combinatie. Ik heb op internet wel een paar losse aanhangers en carravans gezien, maar dan kan je hem niet achter een auto doen.
dus was mijn vraag:
zijn er van die combinaties in schaal 1/43? die vrij recent zijn... dus geen modellen uit 1965 ofzo...

ik hoop dat jullie meer weten,

jasper
like american cars
christiaan15

Re: auto/caravan of aanhanger combinatie 1/43

Bericht door christiaan15 »

Minichamps heeft een Touareg met paardentrailer uitgebracht in 1/43 in polizei uitvoering

Prijzen liggen rond de €60/65 zijn niet erg veel te krijgen

Verder zou ik het niet weten!

Ik hoop dat je wat aan de info hebt :thump_up:
Afbeelding
Audi Vorsprung durch technik

Verwacht:
1/18 Audi a8 2011 Zwart
jazzz23

Bericht door jazzz23 »

Hoi, ok, bedankt! Ik kijk wel even....
MB 500 Sec Ronnie
Schaal: 1:6

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

ff aanhaken bij Christiaan15,

Minichamps (Pma) heeft in hun 1/43 ass, een Boekmann paarden trailer, Knauf caravan uit de 70-80 vorige eeuw, een 1-as boedelbak aanhanger en autoambulance aanhanger.
Ook heeft dit merk, een aantal modellen met trekhaak, die VW Touareg, maar ook volvo's 240 sedan / break?, een twee MB's uit de jaren '60 (dat zoek je niet) diverse VW T3 busjes en er komt een MB G klasse uit met genotsknop. Er is een PMA catalogus, waarbij een trekhaak tekentje staat afgebeeld met modellen met een trekhaak, probeer zo'n catalogus te verkrijgen, of stuur PMA gewoon een e-mail met deze vraag.
(kijk in mijn prive topic, staat ergens op blz 9, deze aanhangers afgebeeld)

GMP, heeft een auto ambulance in 1/18 en 1/43 waarbij de trekhaken woorden geleverd, zodat je dit onder ieder model kan maken ( 2 verschillende smaken).
blz 6 van mijn eigen topic.

RobEddie / Brooklin / Westen models, verkopen ook caravans (best wel duur) maar dan vooral de oude typen.

Norev heeft ook een caravan(s) in hun programma (geen idee hoe het is met trekhaak bij Norev modellen ?)

Dan heeft AutoArt in 1/43 een MB G (lang en kort) een trekhaak aan dit model, misschien ook bij andere 4x4 jeep modellen.

Bij mijn weten, is er ook een Ixo model met een trekhaak (MB busje) maar ze zullen ook andere modellen hebben met een trekhaak.

Schuco, is in huis mijn hofleverancier voor trekkende voertuigen (unimogs en tractoren), ook deze voertuien van PMA hebben dit snufje

Al met al is het wel zoeken met een vergrootglas in 1/43.

Succes, Ron
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Hongwell/ Cararama heeft ook een aantal combinaties geproduceerd :cool:
tom

Bericht door tom »

Klopt. Daaronder een feloranje Audi A8 met caravan. :)
jazzz23

Bericht door jazzz23 »

ja, maar hoe is de kwaliteit van die hongwell modellen dan?
dat is tog speelgoed? officieel?
like american cars
wilbert1965

Bericht door wilbert1965 »

Op die Hongwell/Cararama combinaties is wel het een en ander aan te merken. Ik heb de Mini met Polar 400 (er is ook combi met de V70). De Mini is echt groter dan 1:43 als ik hem naast mijn andere 1:43 modellen zet. De caravan is OK. Plastic maar best aardig gedetailleerd. Probleem: de banden zijn te groot. Ik heb er een paar kleinere banden op gezet en dat staat beter. Daarnaast heb ik de trekhaak van de Mini gebroken en die ga ik onder een ander model plakken.

Ook heb ik een Volvo V70 met Polar 720 GLE. (ook te vinden met MB ML/Cayenne of Q7). De Caravan ziet er goed uit maar het onderstel lijkt iets te hoog. Ook hier hetzelfde probleem: te grote banden (dezelfde als onder de 400). Heb ook de hoge banden vervangen door lagere. De V70 is geen mooi model. Dus ook daar heb ik de haak vanaf gehaald (kan je eraf schroeven) en ga op zoek naar een model uit de collectie waar de haak onder kan.

Ik heb een Audi 100 Avant (model eind jaren 80) van Minichamps met een echt lijkende trekhaak. Op de Mini en V70 ziet deze er ook niet echt uit.

Ik ga vandaag de Norev caravan van Caravelair kopen. Die schijnt met trekhaak geleverd te worden die je op Norev modellen kan monteren. Deze caravan schijnt super gedetailleerd te zijn: het dak kan eraf en van binnen is ie helemaal af.

Verder heb ik via http://www.tinytoys.nl een Chateau en een Homecar van Lion Toys gekocht. Die zijn daar echt goedkoop (iets van 25 euro). Nadeel: je kan ze nergens aanhaken want de koppeling heeft geen gaatje. Daarnaast staan de steunen uit. Maar ze zijn echt mooi! De deur en disselbak kunnen open en er zit zelfs een stabilisator op. De modellen zijn van metaal.

De volgende aanschaf wordt de Tabbert 460 van Minichamps maar die is echt jaren 70. Ook hebben ze 2 kleine aanhangwagentjes, een paardentrailer en een autotrailer. Allemaal vrij prijzig.
Ik heb een autotrailer van Altaya met een oude Renault Alpine erop. Die ziet er erg goed uit. De trailer heeft zelfs losse oprijplaten. De Renault Saviem die ervoor zat is echter te groot voor 1:43.

Verder zijn er nog wel boottrailers te vinden. Ook van Cararama in combinatie met een Defender (vaak politie of Coast guard) of Transit. En die Defender ziet er echt goed uit! Ik heb 'm' zonder boottrailer maar die ga ik nog wel proberen te scoren (de buitenboordmotor lijkt me wel wat te groot). Hij is er ook met een plastic camper ervoor(ziet er niet mooi uit).
Cararama heeft ook een paardentrailer in combinatie met een Defender of Transit of VW Microbus. Ook zijn er combinaties met een trailer met een auto erop (Unimog met RangeRover in politie uitvoering).
Ik heb in de US een Chevy pick up met boot gevonden in Park Ranger uitvoering en een Ford 250 met een Suzuku motor op trailer. Die ga ik misschien bestellen.

Ook zijn er diverse uitvoeringen van Cararama met een oude SMW caravan en heel soms met een oude Polar. Die laatste heb ik net besteld met een MB 190SL ervoor. Die SMV wordt de volgende met een MGB ervoor. Ook zie je overal dat hele kleine caravannetje achter allerlei Cararama modellen (Kever/MG/ Mini/BMW600/VW bus/MB 190SL). Ik vind het niks :).

Als laatste is er nu onderweg: een MB ML met Elddis Caravan van Teamsters. Ik vrees dat het er niet uitziet (echt speelgoed) maar voor 3 euro op internet gescored dus dat risico is het wel waard :).

Jammer dat er niet meer caravans te vinden zijn. Neo Models zou toch een echt Hollandse Kip Greyline of Hyline in 1:43 kunnen maken? Of de welbekende bruin metallic Avento uit de jaren 80? En waar is de good old Alpenkreuzer :)?
jazzz23

Bericht door jazzz23 »

hoi,

sorry voor de late reactie..
bedankt voor je hele verhaal..
bevallen de modellen een beetje?
mvg
like american cars
Plaats reactie