WRC/Rally 2011

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: WRC/Rally 2011

Bericht door Autofan »

Mooie foto's heren!

Hmm, misschien moet ik mijn C2 ook maar zo aankleden als Hans Weijs Jr. Hoef ik hem niet meer zo vaak te wassen! :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: WRC/Rally 2011

Bericht door Silverarrow »

Mooie foto's inderdaad! Ik volg de rallysport niet echt, maar als ik die foto's zo zie dan begint 't toch wel een beetje te kriebelen. Misschien ook maar eens een keer zo'n rally bezoeken, met die dwarsliggende wagens en het motorgebrul moet dat wel een mooie dag zijn :idea: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: WRC/Rally 2011

Bericht door Jolly Club »

En dan nog te bedenken dat ze hier amper van de grond afkomen Oskar ! :D

Afbeelding

:clap:
Laatst gewijzigd door Jolly Club op ma 07 mar 2011 21:20, 2 keer totaal gewijzigd.

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: WRC/Rally 2011

Bericht door Silverarrow »

Jolly Club schreef:En dan nog te bedenken dat ze hier amper van de grond afkomen Oskar ! :D
Ik wilde het wel graag bij een rally binnen Nederland (of evt. Belgie) houden Anthon :lol: .

Maar toegegeven, met een paar drempels in de weg wordt het nog interessanter :worshippy: :thump_up: !
Afbeelding
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: WRC/Rally 2011

Bericht door the_stig »

Silverarrow schreef:Mooie foto's inderdaad! Ik volg de rallysport niet echt, maar als ik die foto's zo zie dan begint 't toch wel een beetje te kriebelen. Misschien ook maar eens een keer zo'n rally bezoeken, met die dwarsliggende wagens en het motorgebrul moet dat wel een mooie dag zijn :idea: .
Inderdaad, dat moet je zeker eens doen. :thump_up:
Maar ga niet zo kort op de baan staan zoals deze mensen. (rechts op de foto)
http://belgian-motorsport.com/displayim ... =275&pos=7" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel te gevaarlijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: WRC/Rally 2011

Bericht door Silverarrow »

the_stig schreef:
Silverarrow schreef:Mooie foto's inderdaad! Ik volg de rallysport niet echt, maar als ik die foto's zo zie dan begint 't toch wel een beetje te kriebelen. Misschien ook maar eens een keer zo'n rally bezoeken, met die dwarsliggende wagens en het motorgebrul moet dat wel een mooie dag zijn :idea: .
Inderdaad, dat moet je zeker eens doen. :thump_up:
Maar ga niet zo kort op de baan staan zoals deze mensen. (rechts op de foto)
http://belgian-motorsport.com/displayim ... =275&pos=7" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel te gevaarlijk.
Ik zag 't inderdaad al, gekkenwerk om daar te gaan staan fotograveren :nuts: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: WRC/Rally 2011

Bericht door Jolly Club »

Round 2: Mexico

De tweede ronde van het 2011 WRC zit er inmiddels weer op. Mexico was, ondanks het magere startveld van 24 wagens, een gedenkwaardige wedstrijd. Met uitzondering van één rijder had eigenlijk elke rijder wel één of meerdere vormen van ongemak of pech. Lekke banden, schade, vertraging door grote drommen publiek op de verbindingsroutes, meer lekke banden, electronical glitches, haperende stuurbekrachtigingen, losgeraakte schakelmechanieken, afbrekende versnellingspoken, straftijd etc. etc.

Na drie zware dagen rallyën toch nog een ietwat verrassende uitslag :

Afbeelding :eerste:

Loeb, verdiende winnaar. Zaterdag ondanks 'first on the road' en 50 seconden straftijd vanwege een vertraagde start (verbinding tussen pook en versnellingsbak gerepareerd met een stuk uit zijn achterbumper :nuts: ) de luis in de pels van zijn teamgenoot Ogier. Die zondag knakte onder de druk van de werelkampioen, en al doende de voortrein onder zijn 2CV DS WRC vandaan reed! :thump_up2:


Afbeelding :tweede:

Mikko Hirvonen, verloor vrijdag emmers vol tijd als straatveger. Door het bikkelharde duel tussen Ogier en Loeb, bleef op zaterdag de verwachte tijdwinst uit. Gedurende de hele rally reed Hirvonen constant top 5 tijden, maar nooit was hij de snelste. Tot dat ene moment dat het er echt om ging: de Powerstage op zondagavond. Een werkelijk ontketende Hirvonen reed op brute wijze die laatste proef, en haalde die felbegeerde drie extra punten binnen. P.2 was in zekere zin een kadootje van Ogier, maar feit is dat Hirvonen eigenlijk de hele rally de enige rijder was die geen fouten maakte, geen lekke banden kreeg, en toch continu op podiumkoers was, ondanks zijn magere vrijdag. Hulde, Mikko is terug ! :feest:

Afbeelding :derde:

LAT-VA-LAAAAAA!! :clap: Wederom een mooie podiumplaats voor onze Finsche Held. Het hele weekend met overtuiging de snelste Ford, maar na zijn eerste lekke band vroeg in de wedstrijd al gauw kansloos voor de vleesprijzen. Ook Jari-Mati wist door alle verschuivingen uiteindelijk nog het podium te bereiken, al zag het daar, mede door een tweede lekke band op zaterdag, lang niet naar uit.


Conclusie: Ogier's crash was een dure. Citroën had de dubbel met overmacht in de zak, totdat Ogier de auto verloor. Doordat Solberg in zijn gebruikelijk aan/uit stijl (dan weer pijlsnel, dan weer lomp en onbehouwen) al zover achterop geraakt was, kon het Ford duo alsnog het podium beklimmen. Resultaat is dat Hirvonen zijn voorsprong op de nummer 2 bij de rijders vergrootte, en dat Ford bij de constructeurs keurig verder uitliep. En dat, terwijl de 2CV's het ganse weekend de snellere waren. :cry: :lol:

Hoop wel dat Ford de ontwikkeling van de Fiesta een duwtje kan geven, want op pure snelheid komen we nog wel een beetje tekort. Volgens Wilson zou Mexico voor Ford één van de zwaarste rally's zijn dit jaar, dus dan hebben we dat maar gehad. We wachten met spanning op Portugal! :cool:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: WRC/Rally 2011

Bericht door Autofan »

Leuk stukje Jolly, maar zou je er ook voor kunnen zorghen dat die plaatjes werken? :cool:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: WRC/Rally 2011

Bericht door Rossy »

Alleen jammer van Dennis Kuipers.
Die heeft op de 2e dag de integriteit van de rolkooi van zijn Feestje getest door de auto een paar keer te laten rollen.
Leek op het eerste gezicht nog wel mee te vallen maar was na wat beter kijken toch beschadigd.
Jammer, hij lag zo mooi zevende!

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: WRC/Rally 2011

Bericht door Jolly Club »

Jolly Club schreef:En dat, terwijl de 2CV's het ganse weekend de snellere waren.

Hoop wel dat Ford de ontwikkeling van de Fiesta een duwtje kan geven, want op pure snelheid komen we nog wel een beetje tekort.
Wat leest mijn oog op autosport.com?
Ford promises Fiesta will get faster
Ford's Malcolm Wilson says there is more performance to come from the Fiesta RS WRC - but the drivers will have to wait until Rally d'Italia before they feel the real benefit of the tweaks.
Benieuwd onder welke nickname Heer Wilson hier inlogt om geïnformeerd te blijven. :think:





:mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: WRC/Rally 2011

Bericht door Smokey »

Portugal on the way.......
Solberg heeft weer een manier gevonden om een inhaalrace te moeten starten!!!! 1 minuut laten liggen op ss3 :evil:
Wat een ubergave livery heeft merksteyn op z`n DS3 laten kleuren.......waar kan ik die bestellen :worshippy: :worshippy: :drool: :dance: :cool:


Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
v8-vette
Berichten: 3044
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 19:47
Schaal: 1:18

Re: WRC/Rally 2011

Bericht door v8-vette »

Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: WRC/Rally 2011

Bericht door rudie20vt »

Smokey schreef:Portugal on the way.......
Solberg heeft weer een manier gevonden om een inhaalrace te moeten starten!!!! 1 minuut laten liggen op ss3 :evil:
Wat een ubergave livery heeft merksteyn op z`n DS3 laten kleuren.......waar kan ik die bestellen :worshippy: :worshippy: :drool: :dance: :cool:


Greetz Richard
ja helemaal mee eens en de fordje's doen het hier goed zo te zien.


die man is goed in youtubefilmpje's en die stoel van zijn fiesta wrc kan beter worden gegeven aan een talent die er wel mee overweg kan.
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: WRC/Rally 2011

Bericht door rsh_scuderia »

rudie20vt schreef:

die man is goed in youtubefilmpje's en die stoel van zijn fiesta wrc kan beter worden gegeven aan een talent die er wel mee overweg kan.
Hoezo? Een kneiter van een crash. Mar-Jatti-dinges had het niet beter kunnen doen :worshippy:
Sterker nog, beetje een Colin McRae crash :thump_up:
Gebruikersavatar
Roebas
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 27 feb 2011 13:08
Schaal: 1:43

Re: WRC/Rally 2011

Bericht door Roebas »

Ik kan het filmpje niet bekijken vanwege youtube c e n s u u r.
Is er nog een andere link naar deze beelden?

Groeten Roeland.
Het is alweer lang geleden dat ik mijn laatste schaalmodel heb aangeschaft.
11 Maart was de laatste keer, zeker komkommertijd.
Plaats reactie