Campers

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Camperfan
Berichten: 7
Lid geworden op: do 02 dec 2010 15:55

Campers

Bericht door Camperfan »

Hallo,

Ik ben net lid geworden van dit forum en kom gelijk met een vraag omdat zoeken niets opleverde.

Is er iemand op dit forum die, net als ik, campers (of kampeerautoos) verzameld?
Alle info is welkom.

Gr.
Jan
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Campers

Bericht door Peter Parker »

Het is geen hoofdverzameling, maar ik heb er wel een aantal. Van Dinky Toys, Corgi tot Siku. Vind ze altijd wel leuk om erbij te hebben. Caravans en Campers
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
chummy dj
Berichten: 4704
Lid geworden op: di 24 jul 2007 13:10
Locatie: Belgie

Re: Campers

Bericht door chummy dj »

Welkom hier,
Net zoals bij Peter is dit ook niet mijn hoofd verzameling,maar heb er enkelen... :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Camperfan
Berichten: 7
Lid geworden op: do 02 dec 2010 15:55

Re: Campers

Bericht door Camperfan »

Hallo mannen,
Bedankt voor de reactie.
Ik verzamel louter en alleen campers, geen caravans.
Ik heb er nu ongeveer 200, in alle maten en alle materialen.
Heb er nog een dertigtal op mijn lijstje staan die nog aangeschaft moeten worden.
Kan dus nog een tijd vooruit!

Als jullie tijd (en zin) hebben zou ik graag weten welke campers jullie hebben, misschien zit er een mnodel bij die ik nog
niet ken en/of heb.

Gr.
Jan
Gebruikersavatar
chummy dj
Berichten: 4704
Lid geworden op: di 24 jul 2007 13:10
Locatie: Belgie

Re: Campers

Bericht door chummy dj »

Kan je is fotos plaatsen,van je campers... :wink:
Gebruikersavatar
Veicolo
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 12 sep 2007 09:05
Schaal: 1:43
Locatie: Zuidwest Drenthe

Re: Campers

Bericht door Veicolo »

Hé Camperfan, wat een leuk verzamelthema heb je gekozen. Vrij uniek lijkt me. Ik wist niet dat er nog zoveel modelletjes te scoren waren in dat thema.
Ik heb maar één camper in mijn 1:43 Fiat-verzameling en dat is deze:
Afbeelding
Hymer B644 World Traveler van Dickie Toys in 1:43. Staat in mijn kast omdat deze Hymer (zoals de meeste trouwens) op het onderstel van een Fiat Ducato is gebouwd :) .
Als je wilt, plaats eens wat fotootjes inderdaad, lijkt me leuk.
Rock & Roll!!!
Camperfan
Berichten: 7
Lid geworden op: do 02 dec 2010 15:55

Re: Campers

Bericht door Camperfan »

Ik zal van de week wat foto's maken. Moet wel uitvinden hoe ik die kan plaatsen, ben niet zo'n PC nerd :-(
@veicolo, er zijn best wel een aantal campers op Fiats hoor. Ik heb er denk ik een stuk of 5, allemaal op Ducato en 1 op een 242 (heb ik dubbel trouwens).

Gr.
Jan
Gebruikersavatar
MB 500 Sec Ronnie
Berichten: 2235
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 13:06
Schaal: 1:6
Locatie: Ocho Rios

Re: Campers

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Camperfan schreef:Hallo,

Ik ben net lid geworden van dit forum en kom gelijk met een vraag omdat zoeken niets opleverde.

Is er iemand op dit forum die, net als ik, campers (of kampeerautoos) verzameld?
Alle info is welkom.

Gr.
Jan

Hallo Jan,

welkom op dit forum.

Campers, leuk verzamelonderwerp :thump_up:

Lang geleden, had ik een zijwegje in VW campers in 1/43 (overgekocht van een maat die zelf een 1:1 T2B aan het restaureren is),
maar door ruimtegebrek, heb ik er velen verkocht :cry: en het paste eigenlijk niet in mijn Benz collectie.
In mijn ganze MB collectie, heb ik geen camper staan, ze zijn wel te koop geweest (handgebouwd resin ui de Ukranië), maar waren toen ruim boven budget.
Toch heeft Premium ClassiXXs, een tweetal vrachtwagens ( de L(a) 911 en de LP(a) 911 met commando ombouw, a = allrad) dat je met enig plakken en knippen, een leuke camper kan ombouwen :idea: , zo ook met de schuco MB L 309 met panorama dak :idea:

Er staan nog wel een aantal Schuco's in 1/43 te koop; T1 groene, T2a grijze en de rood witte (zeer recent). Maar ook nog een Premium ClassiXXs T3a Westfalia Joker, geel met verhoogd dak, kantel combinatie en een T3a twotone geel / creme bus met camping aansluitingen op de schuifdeur (recente modellen).
Grote kans, dat je deze modellen al in bezit hebt, anders PB me.

Kijk eens naar de site van http://www.premiumclassixxs.de" onclick="window.open(this.href);return false; , bij diecast in 1/43, er wordt een VW LT camper aangekondigd, en een MB L208. Maar wanneer ze werkelijk worden uitgebracht? Welllicht oud nieuws voor je.

Veel verzamelplezier, Ron
Camperfan
Berichten: 7
Lid geworden op: do 02 dec 2010 15:55

Re: Campers

Bericht door Camperfan »

Hallo Ron,

Bedankt voor het welkom.

Dat moet je nu niet zeggen dat je er velen hebt verkocht :-(
Overigens heb ik, even snel geteld, ongeveer 9 MB's als camper staan.
Ik heb inderdaad de Premium Calsixxs al, zijn wel aardige modellen, alleen een beetje 13 in een dozijn.
Zou graag wat obscuurder materiaal zien, maar ja die koopt helemaal geen hond natuurlijk! Dat is het
grote vordeel van mijn verzamel ontwerp, het is altijd goedkoop op markten en ruilbeurzen :-)

Ik ga morgen wat foto's maken en dan maar hopen dat ik ze geplaatst krijg.

Gr.
Jan
Gebruikersavatar
caprigek
Berichten: 1366
Lid geworden op: do 11 aug 2005 21:36
Locatie: almere

Re: Campers

Bericht door caprigek »

verzamel je ook bepaalde schaal

want brekina haaft lading volkswagen T2 busjes uitgebracht (schaal 1:87) herpa formaat
van hotwheels heb je volkwagen transporter T3 als camper in verschillende kleuren (zeldzaam en duur omdat ze veel gevraagd worden) schaal 1:60 (3 inch)
dan heb je matchbox en majorette die campers uigegeven hebben alle schaal 1:60 ongeveer (3 inch)

en in 1:43 (meest gangbare maat) komen er ook steeds meer

groet michel
Laatst gewijzigd door caprigek op do 09 dec 2010 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
all objects in the mirror will be soon





dissapear
Camperfan
Berichten: 7
Lid geworden op: do 02 dec 2010 15:55

Re: Campers

Bericht door Camperfan »

Hallo Michel,

Ik verzamel alle schalen, ik heb ze van 1:160 via 1:87 tot 1:10 en jawel 1:1!

Ik heb net een vijftal foto's gemaakt van een deel van de verzameling maar heb geen idee hoe ik die hier op het forum krijg :-(

Gr.
Jan
Gebruikersavatar
caprigek
Berichten: 1366
Lid geworden op: do 11 aug 2005 21:36
Locatie: almere

Re: Campers

Bericht door caprigek »

mail ze maar naar mij clioboer (at) gmail.com
dan plaats ik ze wel voor je

als je echt alle schalen verzameld
dan heb je ze ook van playmobile en barbie (ja geen echte modellen maar t zijn wel vaak campers) groet michel
all objects in the mirror will be soon





dissapear
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Campers

Bericht door rpi »

Leuk onderwerp, maar wel moeilijk om nieuwtjes en oudjes te vinden lijkt me.
Peter Parker schreef:Het is geen hoofdverzameling, maar ik heb er wel een aantal. Van Dinky Toys, Corgi tot Siku. Vind ze altijd wel leuk om erbij te hebben. Caravans en Campers
http://i13.photobucket.com/albums/a278/ ... CT0260.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik weet niet wat die vakantiegangers in hun camper hebben uitgespookt, maar de ramen zijn er nogal beslagen van... :D
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Campers

Bericht door Peter Parker »

Kacheltje zonder goede afvoer :D
Camperfan
Berichten: 7
Lid geworden op: do 02 dec 2010 15:55

Re: Campers

Bericht door Camperfan »

@caprigek, inderdaad de Playmobil, Barbie en Lego modellen ook.
@RPI, dat valt toch wel mee hoor, eigenlijk kom ik ze overal tegen; ruilbeurzen, internet, vrijmarkten, camper dealers etc.
Ik vind het juist leuk om er echt naar te moeten zoeken. Grote voordeel is dat ik op beurzen als Houten en mechelen nooit vroeg hoef
te komen, ze blijven toch wel staan, niemand wil ze. :-)

Zoals ik zei, ik heb ze in alle maten, alle materialen; plastic, rubber, tin, blik, aluminium, hout, en de "normale" materialen.

Voor een jaar of vijftien, twintig geleden kende ik nog een aantal mensen die ook campers verzamelden, maar die ben ik uit het oog verloren omdat ik pas sinds een
jaar of twee weer serieus ben gaan zoeken en dan blijkt dat in die tijd toch al snel een twintig, dertigtal nieuwe op de markt zijn verschenen. Kortom mijn dagen zijn weer
gevuld van de winter!

Gr.
Jan
Plaats reactie