(MustangCruiser FORD DIORAMA) 20 JAN 2012 VRAAG ?

Gebruikersavatar
MustangCruiser
Berichten: 234
Lid geworden op: di 18 jan 2011 01:42
Schaal: 1:18

(MustangCruiser FORD DIORAMA) 20 JAN 2012 VRAAG ?

Bericht door MustangCruiser »

Hey allen...

Zoals jullie al weten ben ik een mustang gek,...dus dan ook een diorama met mustangs mag niet ontbreken... :lol:

bij deze ga ik mijn foto's plaatsen van mijn eerste poging voor een diorama in schaal 1:18. Het project is nog lange niet af, en heeft vele veranderingen doorgemaakt. Helaas heb ik niet overal een foto van gemaakt. Toen was ik ook nog niet bekend met dit forum. Ik ben vorige jaar in juni een keer begonnen. Maar ik heb niet veel tijd om er constant aan te werken, dat betekent dat het soms ook weer een lange tijd heeft stil gestaan.. maar goed, zodra de zolder weer vrij is, wil ik daar alles neerzetten en verder bouwen. Alle ideeën of tips van jullie zijn van harte welkom, hopelijk geeft dit mij weer creatieve inspiratie om het project een keer af te krijgen...

De afmetingen voor de garage zijn: (L) 100 cm x (B) 64 cm x (H) 44 cm
De afmetingen voor de showroom zijn: (L) 40,5 cm x (B) 64 cm x (H) 44 cm

Beide onderdelen zijn in elkaar te schuiven;

dan hebben we nog de planken...rondom de diorama:
Plank 1 voor de garage deuren: (L) 140,5 cm x (B) 64 cm
Plank 2 voor de achterkant: (L) 140,5 cm x (B) 30 cm
Plank 3 voorkant bij showroom: (L) 94 cm x (B) 40 cm (staan nog niet op de foto's)
Plank 4 zijkant met grote Ford Logo: (L) 94 cm x (B) 40 cm (staan nog niet op de foto's)

Sommige foto's zijn wat onduidelijk, maar hoop dat jullie er van gaan genieten, en hoop op wat leuke reacties met wellicht handige tips... :D
Laatst gewijzigd door MustangCruiser op vr 20 jan 2012 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MustangCruiser
Berichten: 234
Lid geworden op: di 18 jan 2011 01:42
Schaal: 1:18

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door MustangCruiser »

Hier hebb ik de planken in elkaar gezet, (een rechthoekige box gecreëerd)

een eerste zet gemaakt richting de garage deuren;
ze zijn gemaakt van houten latjes die ik op maat heb gezaagd, voor elke garagedeur heb ik er zeven nodig. Deze lijm je dan weer aan elkaar en uiteindelijk spuit ik ze dan grijs en maak ik tussen de latjes een zwarte streep

Afbeelding

Hieronder zie je de binnenkant; daar heb ik voor de drie garagedeuren u-vormige aluminium balken gebruikt, zodat de garagedeuren later omhoog en omlaag kunnen

Afbeelding

Hieronder zie je de garagedeuren uiteindelijk in elkaar gezet, kleur gegeven, een niet parkeren sticker er op geplakt..uiteraard volgen er daar ook later nog meerdere veranderingen in.

Afbeelding

Ik hoop dat dit zo een beetje een goed begin, gezien ik niet overal helaas een foto van heb, hoop ik het proces zo duidelijk mogelijk weer te geven. :)
Gebruikersavatar
subarufreak
Berichten: 1549
Lid geworden op: vr 20 jan 2006 16:04
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door subarufreak »

waar vind je zo'n staafjes? kan je die gewoon kopen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
MustangCruiser
Berichten: 234
Lid geworden op: di 18 jan 2011 01:42
Schaal: 1:18

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door MustangCruiser »

Nu even weer de binnenkant van de garage... Ik wilde graag een tweede verdieping maken, dus kwam dit er in eerste instantie uit...maar enkele maanden later vond ik dit toch niet wat en heb ik het gesloopt en er iets anders van gemaakt, volg dit topic en je komt erachter... :D

Afbeelding

Afbeelding

Op het volgende zie je ook de deuren die ik gemaakt heb, ruimte voor toiletten en toegang tot het magazijn;
alles gemaakt van aluminium/staal en de deurknoppen zijn van knopen voor kleding...

Afbeelding

Hier zie je dezelfde foto nog een keer, maar met dan aan beide kanten spiegels er bij, zodat er makkelijk controle gehouden kan worden. (dodenhoekspiegels)

Afbeelding

Het kan zijn dat ik er een beetje snel door heen ga met de updates...maar deel het graag en verneem graag de reacties... :dance:
Gebruikersavatar
MustangCruiser
Berichten: 234
Lid geworden op: di 18 jan 2011 01:42
Schaal: 1:18

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door MustangCruiser »

subarufreak schreef:waar vind je zo'n staafjes? kan je die gewoon kopen?
Hey,

die kun je inderdaad gewoon kopen bij de praxis, gamma, multimade...bij de profielen afdeling, maar je moet het uiteraard met een ijzerzaag op maat zagen. zo'n balk kost ongeveer € 1,50, deze is dan 100 cm
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door Jaap »

Mooi gedaan hoor :thump_up: echt netjes.

Ik bedenk me dat ik in mijn diorama geen wc heb. Maar goed,ik heb wel een stukje gras voor de deur... :mrgreen:
Gebruikersavatar
MustangCruiser
Berichten: 234
Lid geworden op: di 18 jan 2011 01:42
Schaal: 1:18

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door MustangCruiser »

Nog een uodate, dit is wederom de binnenkant, ik had hier een wand gemaakt met allerlei logo's van automerken, uiteindelijk beviel het mij niet, en vond ik het een beetje te overdreven..dus deze wand ging definitief weg..

Afbeelding

Afbeelding

Hier nog een update van de garagedeuren; de binnenkant, nu wat meer afwerkt door een liniaal vormige aluminium lat
Afbeelding

Dan hieronder een blik, hoe men de garagedeuren kan vast zetten, zodat ze omhoog blijven staan, uiterlijk moet ze ooit een keer elektrisch worden...met behulp van u-vormige balken kan ik dan de snoeren makken wegwerken.

Afbeelding

more to come
Gebruikersavatar
MustangCruiser
Berichten: 234
Lid geworden op: di 18 jan 2011 01:42
Schaal: 1:18

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door MustangCruiser »

Hier het dak van de garage, althans het begin ervan, er zit een raam in van plexiglas, de beschermlaag ziet hier er nog op. Daarnaast is er ook ruimte gemaakt voor de led verlichting, (danger high voltage) wellicht een beetje overdreven..just fun

Afbeelding

Zo is het dak uiteindelijk geworden, binnenkant dan...dakzelf wordt met teerachtig spul verwerkt, zie latere foto's
Je ziet ook twee licht geboorde gaatjes aan beide kanten, dit is voor later om de steunpilaren in te bevestigen, die houden het dak dan schuin open , zodat je de spullen erin kunt wijzigen
Afbeelding

frontview van de garage, nu ook met logo: een kentekenplaat van mustang
Die hendel op het dak zijn zogenaamd stroomvoorziening of iets dergelijk dacht ik eerst, weet het nog steeds niet, maar goed daarmee open ik het dak .. :dance:
Afbeelding
Gebruikersavatar
MustangCruiser
Berichten: 234
Lid geworden op: di 18 jan 2011 01:42
Schaal: 1:18

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door MustangCruiser »

Jaap schreef:Mooi gedaan hoor :thump_up: echt netjes.

Ik bedenk me dat ik in mijn diorama geen wc heb. Maar goed,ik heb wel een stukje gras voor de deur... :mrgreen:
Thanx, haha zo schoon zijn de wc's in garage toch niet... :D dus gras is nooit weg..
Gebruikersavatar
MustangCruiser
Berichten: 234
Lid geworden op: di 18 jan 2011 01:42
Schaal: 1:18

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door MustangCruiser »

Uiteraard moet de buitenkant ook een facelift hebben, ik had geen zin om allerlei steentje te gaan plakken en- of te maken, dus kant en klaar behangpapier gebruikt wat leek op steentjes..

Afbeelding

Afbeelding

Lekker met behangplaksel smeren... :x wou eerst niet goed plakken..

Afbeelding
Gebruikersavatar
MustangCruiser
Berichten: 234
Lid geworden op: di 18 jan 2011 01:42
Schaal: 1:18

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door MustangCruiser »

Nu even naar de showroom; deze heeft ondertussen meerdere gedaantewisselingen ondergaan...

Afbeelding

Ook hier met plexiglas gewerkt en aluminium profielen om er ze er goed in te kunnen krijgen, tevens bevat deze showroom ook een led verlichting aansluiting, dat is het derde deel van de andere lichten in de garage, samen kun je ze aansluiten en dan werkt alles in een keer..

Hieronder het begin van een garagedeur, maar dan voor de showroom...auto's moeten er wel in kunnen he :doh:
Afbeelding

De binnenkant...
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
MustangCruiser
Berichten: 234
Lid geworden op: di 18 jan 2011 01:42
Schaal: 1:18

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door MustangCruiser »

Nu terug naar het idee om een tweede verdieping te maken, de eerste beviel mij niet, ondanks dat het aardig eruit zag,
Ik heb besloten om wederom met hout, aluminium, staal te gaan werken, en de tweede verdieping brede te maken, dus weer naar de praxis, profielafdeling en maar uitzoeken; latjes hout gekocht en deze in verschillende maten gezaagd en naast elkaar geplaats, aanschouw het resultaat... (zoals je ook al ziet, heb ik elektriciteit kabels gemaakt en meterkast etc)

Afbeelding

Trappengat...
Afbeelding

De maak van de trap...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
MustangCruiser
Berichten: 234
Lid geworden op: di 18 jan 2011 01:42
Schaal: 1:18

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door MustangCruiser »

Update van binnen,....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
MustangCruiser
Berichten: 234
Lid geworden op: di 18 jan 2011 01:42
Schaal: 1:18

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA NEW UPDATES JAN-FEB

Bericht door MustangCruiser »

Het is jammer dat ik weinig foto's heb van het hele maakproces...maar hopelijk zijn al deze foto's afdoende...

Dit is de huidige staat van de diorama: uitgestald in de gang, maar moet uiteindelijk op zolder komen, zodat ik verder kan bouwen...eventueel bergen erom heen, wegen, testbaan het is dan ook een erg groot project...dus zien we dat dan wel...
Please do leave comments..thank you...


Buitenkant verschillende zijdes: Garage plus showroom aan elkaar...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ENJOY.....MORE TO COME.... :dance:
Gebruikersavatar
MustangCruiser
Berichten: 234
Lid geworden op: di 18 jan 2011 01:42
Schaal: 1:18

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door MustangCruiser »

Gaan we verder met nog meer foto's...onder het dak...,showroom...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie