(MustangCruiser FORD DIORAMA) 20 JAN 2012 VRAAG ?

Gebruikersavatar
MustangCruiser
Berichten: 234
Lid geworden op: di 18 jan 2011 01:42
Schaal: 1:18

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door MustangCruiser »

Oja...

allen bedankt voor de leuke reacties :D ...zodra ik weer meer tijd heb om verder te bouwen volgt er uiteraard meer...

ps. De stangs zijn helaas voorlopig not for sale !, net zoals de diorama voorlopig, maar dat veranderd wellicht in de toekomst...!!! :mrgreen:
Gebruikersavatar
manowar
Berichten: 3903
Lid geworden op: zo 19 sep 2004 19:29
Schaal: 1:43

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door manowar »

dat is een erg mooi diorama :drool: :drool: Echt heel knap gemaakt en ziet er schitterend uit :worshippy:
furiousrossi

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door furiousrossi »

Een Super diorama en ook geweldige accesoires
de auto's spreken voor zich mustang's allemaal superB :dance:

krijg zin om mijn eigen dio nu te gaan maken maar eerst de inhoud ( accesoirres gaan zoeken )
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door the_stig »

Jeeehaa :drool: :drool:
Wat een mega diorama.
En alles op schaal 1:18e. Dat maakt het nog indrukwekkender.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bugatti Veyron
Berichten: 1095
Lid geworden op: za 16 mei 2009 13:44
Locatie: Burgum

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door Bugatti Veyron »

Echt geweldig gedaan! :worshippy: Dit is echt vakwerk. En dat voor een eerste diorama. :shock:
Afbeelding
Bugatti - Le pur sang de l'automobile.
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door Rossy »

Dit ziet er echt geweldig uit :thump_up: :thump_up:
Ook mooie oplossingen qua materiaalkeuze.
De afwerking is ook super.
Nu nog een beetje vervuilen zodat het net echt lijkt.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Gebruikersavatar
Bmwmpower
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 11 dec 2009 09:36
Schaal: 1:18
Locatie: zwolle

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door Bmwmpower »

Zoooo wat een mooie diorama :shock: , echt heel goed gemaakt :drool:
Te koop Kyosho BMW 5 touring
http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=17508" onclick="window.open(this.href);return false;
CosworthGT
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 28 jan 2011 19:16
Schaal: 1:24

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door CosworthGT »

Hele mooie diorama, en de afwerking is ook subliem! :thump_up: :D
Gebruikersavatar
Straetos
Berichten: 970
Lid geworden op: do 26 aug 2010 15:34
Schaal: 1:18
Locatie: Ammerzoden

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door Straetos »

Zooo, maar die is errug mooi geworden :worshippy:
Weet nu meteen waar ik mijn Mustangs voor onderhoud kan brengen :D
Wild wild horses couldn't drag me away
Gebruikersavatar
MustangCruiser
Berichten: 234
Lid geworden op: di 18 jan 2011 01:42
Schaal: 1:18

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door MustangCruiser »

BEDANKT VOOR ALLE TOFFE REACTIES :D
Gebruikersavatar
MustangCruiser
Berichten: 234
Lid geworden op: di 18 jan 2011 01:42
Schaal: 1:18

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door MustangCruiser »

wousmous schreef::respekt: :eerste: :eerste: :eerste: :eerste:


Zeer netjes!!! KLASSE
Bedankt voor je reactie, jij zelf kan er ook aardig wat van, zonet je Topics doorlopen....met grote glimlach op mijn gezicht :D
Keep it up zou ik zeggen ! Je droom werkelijkheid laten worden is 1 ding...TOP
misterright
Berichten: 21
Lid geworden op: za 19 jun 2010 16:47
Locatie: slochteren
Contacteer:

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door misterright »

mooi werk :thump_up:
marco155

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door marco155 »

Echt een geweldige dio!!!
zou je mij kunnen vertellen hoe je die deuren hebt gemaakt, en hoe ze bijv. op de helft blijven staan??

ECHT geweldig!!!
Gebruikersavatar
MustangCruiser
Berichten: 234
Lid geworden op: di 18 jan 2011 01:42
Schaal: 1:18

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door MustangCruiser »

marco155 schreef:Echt een geweldige dio!!!
zou je mij kunnen vertellen hoe je die deuren hebt gemaakt, en hoe ze bijv. op de helft blijven staan??

ECHT geweldig!!!
Natuurlijk kan dat: hieronder volgt mijn stappenplan voor de garagedeuren:

Als je aan het begin van de topic leest, heb ik daar al iets overgeschreven en de afbeeldingen er bij geplaatst.

1. Opmeten van de U-vormige balken, en zagen met een ijzerzaag.

2. Het plaatsen van de u-vormige aluminium balken langs de open gezaagde garage-openingen (toekomstige deuren) circa 40,2 cm lang (H) deze dan plaatsen: zes stuks in totaal. Twee voor elke garagedeur

3. opmeten hoeveel cm de latjes nodig zijn om de opening te dichten en dat de latjes voldoende ruimte hebben om te schuiven tussen de aluminium u-vormige balken.

4. de latjes op maat zagen en schuren,

5. In totaal zijn er 7 latjes nodig om de opening te dichten, deze latjes lijm je aan elkaar zodat het een geheel vormt, daarna spuitje je deze in de gewenste kleur, in mijn geval zilvergrijs. De tussen gleuven die ontstaan doordat je ze aan elkaar lijmt maak je zwart zodat het net lijkt of deze delen los aan elkaar verbonden zijn en met het omhoog gaan meebewegen. (met behulp van flexibel siliconen lijm krijg je dit effect, waardoor ze makkelijk buigen en dus ook halverwege simpel vast kunt zetten. (echter gewoon houtlijm kan ook, maar dan wordt het een strak stuk hout).
Tot slot plak je aan de buitenkant een sticker met niet parkeren er op.

6. Aan de binnenkant van de garagedeur openingen zit voldoende ruimte circa 1,3 cm om een draaiplaatje te installeren (zie afbeelding op de eerste pagina van deze topic) Dit zorgt ervoor dat als je de garagedeur compleet om hoog duwt, je hem kan vastzetten, als zekerheidslot dat hij niet weer naar beneden komt; met name belangrijk als je houtlijm hebt gebruikt voor de latjes van de deur.

7. Als je aan de binnenkant en buitenkant van de garagedeuropeningen kijkt, zie je dat ik aan beide kanten een u-vormige balk heb geplaatst over de breedte van alle deuren met daaronder een platte aluminium lat van circa 1cm breed, en 60 cm lang. Deze dienen er om de hoogte van deuren aan te geven en het design vorm te geven.

8. Zoals bij punt 7 is beschreven dienen deze balken voor design. De binnenste eigenlijk niet, in de u-vormige balk zitten elektrische draden die zijn vast gezet met wederom Flexibele siliconen kit en banen zich een weg tot ook de binnenste ring tot aan de kroon bij het uiteinde. (aan de binnenkant van elke u-vormige (zes stuks) hoort nog een rails (deze is hier nog niet geplaatst, wel al in orde gemaakt) met beide een link naar een simpele 9 of 12 volt batterij kunnen de deuren dan elektrisch omhoog en omlaag. ( de batterij komt dan onder bij de trap die ik geplaatst heb in de vorm van een krat, zodat men de batterij niet ziet. (de hoofdschakelaar komt aan de zijkant bij de eerste deur, daarna vervolgen de schakelaars in de tussen openingen bij elke deur, om deze individueel te kunnen openen. (de andere kronen en 'buis' verbindingen die je ziet kunnen lichte stroom geleiden, waardoor je met een batterij op elke plek van een kroontje stroom kunt halen, uiteraard alleen mogelijk als de batterij is aangesloten liefst twee keer 12 volt in verband met de deuren. En niet te vergeten elk plaatje moet elkaar wel raken in de juiste orde, ook in de kroon-verbindingen, anders geen stroom, stukje natuurkunde..

Hoop dat ik het allemaal zo goed uitleg, :doh: (DOEN IS MAKKELIJKER DAN HET NA TE VERTELLEN) !

Zal nog wel wat foto's maken van de draden in de u-vormige balk etc..plaats ik z.s.m.
marco155

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door marco155 »

Super uitleg.
Bedankt!! :D


MustangCruiser schreef:
marco155 schreef:Echt een geweldige dio!!!
zou je mij kunnen vertellen hoe je die deuren hebt gemaakt, en hoe ze bijv. op de helft blijven staan??

ECHT geweldig!!!
Natuurlijk kan dat: hieronder volgt mijn stappenplan voor de garagedeuren:

Als je aan het begin van de topic leest, heb ik daar al iets overgeschreven en de afbeeldingen er bij geplaatst.

1. Opmeten van de U-vormige balken, en zagen met een ijzerzaag.

2. Het plaatsen van de u-vormige aluminium balken langs de open gezaagde garage-openingen (toekomstige deuren) circa 40,2 cm lang (H) deze dan plaatsen: zes stuks in totaal. Twee voor elke garagedeur

3. opmeten hoeveel cm de latjes nodig zijn om de opening te dichten en dat de latjes voldoende ruimte hebben om te schuiven tussen de aluminium u-vormige balken.

4. de latjes op maat zagen en schuren,

5. In totaal zijn er 7 latjes nodig om de opening te dichten, deze latjes lijm je aan elkaar zodat het een geheel vormt, daarna spuitje je deze in de gewenste kleur, in mijn geval zilvergrijs. De tussen gleuven die ontstaan doordat je ze aan elkaar lijmt maak je zwart zodat het net lijkt of deze delen los aan elkaar verbonden zijn en met het omhoog gaan meebewegen. (met behulp van flexibel siliconen lijm krijg je dit effect, waardoor ze makkelijk buigen en dus ook halverwege simpel vast kunt zetten. (echter gewoon houtlijm kan ook, maar dan wordt het een strak stuk hout).
Tot slot plak je aan de buitenkant een sticker met niet parkeren er op.

6. Aan de binnenkant van de garagedeur openingen zit voldoende ruimte circa 1,3 cm om een draaiplaatje te installeren (zie afbeelding op de eerste pagina van deze topic) Dit zorgt ervoor dat als je de garagedeur compleet om hoog duwt, je hem kan vastzetten, als zekerheidslot dat hij niet weer naar beneden komt; met name belangrijk als je houtlijm hebt gebruikt voor de latjes van de deur.

7. Als je aan de binnenkant en buitenkant van de garagedeuropeningen kijkt, zie je dat ik aan beide kanten een u-vormige balk heb geplaatst over de breedte van alle deuren met daaronder een platte aluminium lat van circa 1cm breed, en 60 cm lang. Deze dienen er om de hoogte van deuren aan te geven en het design vorm te geven.

8. Zoals bij punt 7 is beschreven dienen deze balken voor design. De binnenste eigenlijk niet, in de u-vormige balk zitten elektrische draden die zijn vast gezet met wederom Flexibele siliconen kit en banen zich een weg tot ook de binnenste ring tot aan de kroon bij het uiteinde. (aan de binnenkant van elke u-vormige (zes stuks) hoort nog een rails (deze is hier nog niet geplaatst, wel al in orde gemaakt) met beide een link naar een simpele 9 of 12 volt batterij kunnen de deuren dan elektrisch omhoog en omlaag. ( de batterij komt dan onder bij de trap die ik geplaatst heb in de vorm van een krat, zodat men de batterij niet ziet. (de hoofdschakelaar komt aan de zijkant bij de eerste deur, daarna vervolgen de schakelaars in de tussen openingen bij elke deur, om deze individueel te kunnen openen. (de andere kronen en 'buis' verbindingen die je ziet kunnen lichte stroom geleiden, waardoor je met een batterij op elke plek van een kroontje stroom kunt halen, uiteraard alleen mogelijk als de batterij is aangesloten liefst twee keer 12 volt in verband met de deuren. En niet te vergeten elk plaatje moet elkaar wel raken in de juiste orde, ook in de kroon-verbindingen, anders geen stroom, stukje natuurkunde..

Hoop dat ik het allemaal zo goed uitleg, :doh: (DOEN IS MAKKELIJKER DAN HET NA TE VERTELLEN) !

Zal nog wel wat foto's maken van de draden in de u-vormige balk etc..plaats ik z.s.m.
Plaats reactie