How to Weather????

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ferrarithijs
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 02 jan 2011 15:49
Schaal: 1:43
Locatie: Bavaria city (Lieshout)

How to Weather????

Bericht door Ferrarithijs »

Hallo,
Zoals jullie miss al gezien hebben ben ik bezig aan een diorama, ik wil het graag oud laten lijken dus hoe kan ik het beste realistisch weateren???
Gr Thijs
Heb sinds kort mijn eigen site, daar staan alle Ferrari's op die ik ooit gespot heb.
UNDER CONSTRUCTION
http://ferraridatabase.jouwweb.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: How to Weather????

Bericht door Peter Parker »

Er zijn meerdere methodes en produkten op de markt. Wheatheren is een speciale techniek die veel oefening vraagt om het een beetje realistisch te maken. Roest bijvoorbeeld, is heel moeilijk na te maken. Daar zijn allerlei middeltjes voor op de markt, die flink wat kunnen kosten.
Je kan verdunde verf nat gebruiken, dus veel water en weinig pigment van de kleur opbrengen op het oppervlak wat je wil bewerken, maar je kan ook droog werken met een kleur die iets afwijkt van de kleur en dan met een waaier kwast op een krant de kleur wat weg poetsen en dan op het oppervlak lichtjes poetsen. Er zijn ook middeltjes, heel fijne klei, die stof nabootsen. En iets wat lak dof maakt. Als je google op gaat vind je heel veel spullen, maar met bruin, grijs en witte verf kom je een heel eind.
Plaats reactie