Heb gisteren deze kit op de Namac beurs gekocht. Het is een Ford Focus WRC 2004. Beide versies (Martin/Duval) kunnen gemaakt worden.
De kit is van Resin en de fabrikant is Provence Moulage. Schaal van de kit is 1:43. Zo op het eerste gezicht wordt het nog een aardige klus. Moet ook nog iets bedenken hoe ik de spoiler ga bevestigen (iemand een idee??).
Hier in ieder geval een foto wat er allemaal in zit.
Edit: dit wordt hem overigens. De Monte Carlo 2004 versie
.....

25 oktober
Na de voltooing van mijn laatste 2 kits, ben ik verder gegaan met de Focus. Heb ondertussen met een dremel een sleuf in de achterkant gefreest en daar de uiteinden doorheen gestoken. Daarna afgewerkt met putty. Foto ervan volgt z.s.m. nadat alles is uitgehardt.
31 oktober
Heb de spoiler bevestigd d.m.v. een sleuf aan weerszijde te maken en daar de uiteinden voor een deel doorheen gestoken. Ook is de binnenkant klaar.
Verder is zowel de buiten- als binnenkant in de primer gezet.

21 januari
Heb van de week de knoop maar doorgehakt. Aangezien ik er niet uit kwam met de kleur. Ik had zelf Gun Metal in gedachten, maar niemand die dat kon bevestigen totdat Curbstone ook hiermee aankwam.
Model is wit gespoten en daarna met gun metal bewerkt. Aan de ene kant heb ik al een decal geplaats om te kijken hoe het staat. Daarnaast heb ik de ruiten uitgeknipt, en bevestigd op het model. Dit is nu aan het drogen, vandaar de tape.
Het loopt nu allemaal lekker, ik hoop dat het zo even blijft.

24 januari
Model is eindelijk af. Voor de eerste keer een resin kit 1:43 maken, is het best meegevallen. Alleen voor de volgende keer heb ik een hoop dingen ontdekt die beter kunnen.
Toch is het me reuze meegevallen en ben er ook erg blij mee.