1:18 golf 1 gti solido GRILL + ACHTERLAMPEN UPDATE

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Gebruikersavatar
antoine
Berichten: 551
Lid geworden op: di 24 mar 2009 11:41
Schaal: 1:43

Re: 1:18 golf 1 gti met v12 uit ferrari 456 UPDATE

Bericht door antoine »

Ik denk dat je 2 verschillende soorten schroefjes moet hebben. Voor in metaal moet je andere hebben als voor in plastic. Voor metaal moet je een M maat hebben, ik denk M 1 of misshien iets groter?

http://www.modelbouwforum.nl/forums/ver ... angen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
supra007
Berichten: 694
Lid geworden op: za 30 mei 2009 11:48
Schaal: 1:18

Re: 1:18 golf 1 gti met v12 uit ferrari 456 UPDATE

Bericht door supra007 »

ik heb wel schroefjes over, maar ik denk dat het onbegonnen werk is om ze op te gaan sturen, ik heb gewoon een bakje en als ik er een moet hebben
is het gewoon passen en meten. Dus ik ben bang dat het weinig zin heeft om jou nu 8 schroefjes toe te gaan sturen. Dan zou je ze eigenlijk eerst moeten passen.
De lengte, dikte en schroefdraad verschilt per model vandaar.
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: 1:18 golf 1 gti met v12 uit ferrari 456 UPDATE

Bericht door bobbob »

supra007 schreef:ik heb wel schroefjes over, maar ik denk dat het onbegonnen werk is om ze op te gaan sturen, ik heb gewoon een bakje en als ik er een moet hebben
is het gewoon passen en meten. Dus ik ben bang dat het weinig zin heeft om jou nu 8 schroefjes toe te gaan sturen. Dan zou je ze eigenlijk eerst moeten passen.
De lengte, dikte en schroefdraad verschilt per model vandaar.
ja op zich wel gelijk.... moet ff gaan kijken waar ik die dingen vandaan wil hebben enzo
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: 1:18 golf 1 gti met v12 uit ferrari 456 VELGEN PROBLEEM!

Bericht door bobbob »

heej,

udpate maar weer...

velgjes vandaag binnengekregen. maar nu het probleem: hoe zet je ze aan de as vast?? het gaat dus om een solido golf 1 en ats velgen voor solido...

foto's van wielophanging (sorry, ik kreeg ze niet beter :( )

Afbeelding

Afbeelding

dan nu de velgen:

Afbeelding

en dan nu de achterkant van de velgen dat dus op de asjes moet komen...:

Afbeelding


wie o wie kan mij helpen??

bob
Gebruikersavatar
SFRC
Berichten: 687
Lid geworden op: do 09 jun 2011 09:19
Schaal: 1:43
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: 1:18 golf 1 gti met v12 uit ferrari 456 VELGEN PROBLEEM!

Bericht door SFRC »

Leuk probleem. Kan je de achterzijde van de oude velg in de nieuwe plakken?

Ik heb ook zo'n setje liggen. De maat was te klein dus ik zelf nieuwe velgen laten printen. Komen hopelijk morgen binnen.
Maarten
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: 1:18 golf 1 gti met v12 uit ferrari 456 VELGEN PROBLEEM!

Bericht door bobbob »

ik heb er geen oude bij :cool:
Gebruikersavatar
SFRC
Berichten: 687
Lid geworden op: do 09 jun 2011 09:19
Schaal: 1:43
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: 1:18 golf 1 gti met v12 uit ferrari 456 VELGEN PROBLEEM!

Bericht door SFRC »

Ik zie ook dat de nieuwe velg vlak is van achteren. Aan de binnezijde een verdikking plakken. Gat boren in de achterzijde en de verdikking ter lengte van je asje. Dan kan je het geheel over je asje schuiven. Wel eerst kijken hoe diep je velg dan komt te liggen. Als dat geheel niet uitkomt dan moet je je asje tocht veranderen. Of een nieuwe maken.
Maarten
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: 1:18 golf 1 gti met v12 uit ferrari 456 VELGEN PROBLEEM!

Bericht door bobbob »

SFRC schreef:Ik zie ook dat de nieuwe velg vlak is van achteren. Aan de binnezijde een verdikking plakken. Gat boren in de achterzijde en de verdikking ter lengte van je asje. Dan kan je het geheel over je asje schuiven. Wel eerst kijken hoe diep je velg dan komt te liggen. Als dat geheel niet uitkomt dan moet je je asje tocht veranderen. Of een nieuwe maken.
miss wel een ideetje...

zijn er nog anderen met een idee om de velgen vast te maken???


en: de achternummerplaat zit erop, de voorbumper lukt ff niet... en ik heb een 2e schroefje voor de voorbumper, en ik heb 4 schroefjes voor de onderkant, heb er eigenlijk 6 nodig, maar 4 is ook al best :lol:
Gebruikersavatar
ronald-clio
Berichten: 654
Lid geworden op: zo 16 mei 2010 16:36
Schaal: 1:43
Locatie: Waddinxveen

Re: 1:18 golf 1 gti met v12 uit ferrari 456 VELGEN PROBLEEM!

Bericht door ronald-clio »

wat is de diameter van de originele velg en van de nieuwe??
Roest En Narigheid Achtervolgt U Lange Tijd........... en toch heb ik er een zwak voor!?!
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: 1:18 golf 1 gti met v12 uit ferrari 456 BIJNA KLAAR

Bericht door bobbob »

Afbeelding

Afbeelding

nu nog de chrome randjes op de velginleggers verven, in de velgen lijmen, en dan de wielen vastmaken (weet iemand hoe??? en ronald-clio, geen idee aangezien ik de originele velgen niet heb :roll: )

bob
Gebruikersavatar
antoine
Berichten: 551
Lid geworden op: di 24 mar 2009 11:41
Schaal: 1:43

Re: 1:18 golf 1 gti met v12 uit ferrari 456 BIJNA KLAAR

Bericht door antoine »

Heb je de leverancier al een email gestuurd hoe je de velgen moet monteren? Er is toch wel iemand die weet hoe ze gemonteerd moeten worden, of is dat beroeps geheim? :thump_down:
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: 1:18 golf 1 gti met v12 uit ferrari 456 BIJNA KLAAR

Bericht door bobbob »

antoine schreef:Heb je de leverancier al een email gestuurd hoe je de velgen moet monteren? Er is toch wel iemand die weet hoe ze gemonteerd moeten worden, of is dat beroeps geheim? :thump_down:
ja, alleen die zeggen dat ik zelf gaten moet boren, terwijl er op de site stond dat ik ze voor solido ongboord moest nemen, of moet vastlijmen :(
Gebruikersavatar
antoine
Berichten: 551
Lid geworden op: di 24 mar 2009 11:41
Schaal: 1:43

Re: 1:18 golf 1 gti met v12 uit ferrari 456 BIJNA KLAAR

Bericht door antoine »

Maak eens een duidelijke foto van de achterkant van de velg en 1 van het gedeelte waar de velg gemonteerd moet worden.
Je mag de foto's ook op onderstaande link plaatsen.
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: 1:18 golf 1 gti met v12 uit ferrari 456 BIJNA KLAAR

Bericht door bobbob »

ff een klein updatje:

ik ga geen chrome radnejs op de velginleggers verven, ik laat ze helemaal zwart. dus die zijn nu klaar, moeten alleen nog de logotjes op, in de velgen gelijmd worden, en dan de velgen vast lijmen (dat wordt het maar :x )

Afbeelding

Afbeelding

bob
Gebruikersavatar
Pjearke
Berichten: 463
Lid geworden op: za 30 okt 2010 11:25
Schaal: 1:43
Locatie: Stevensweert

Re: 1:18 golf 1 gti met v12 uit ferrari 456 BIJNA KLAAR

Bericht door Pjearke »

Ziet niet gek uit, alleen de banden/velgen, staan die niet wat erg ver naar buiten? :wink:
Plaats reactie