Hansecars

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Audi-Exclusive
Berichten: 273
Lid geworden op: do 26 aug 2010 08:58
Schaal: 1:18
Locatie: Dedemsvaart

Hansecars

Bericht door Audi-Exclusive »

Even een vraagje over Hansecars in Duitsland.

Heeft iemand enige ervaring met Hansecars in Duitsland? De prijzen van Looksmart modellen vallen daar heel erg mee, want ik ben van plan om er een te gaan kopen.

Gr,
Audi-Exclusive (Mark)
" I like that it feels luxurious but also has quite a classic edge to it as well as a contemporary feel."
Gebruikersavatar
Straetos
Berichten: 970
Lid geworden op: do 26 aug 2010 15:34
Schaal: 1:18
Locatie: Ammerzoden

Re: Hansecars

Bericht door Straetos »

Van de zomer er een bestelling gedaan en betaald via buitenlandse overboeking (gaat vlugger dan Paypal)
Heb enige tijd op mijn bestelling moeten wachten, tussen 2 en 3 weken, maar netjes verpakt thuis gekregen!
Kreeg een bevestigingsmail en na verloop van tijd een mail van verzending met track and tracecode.
Misschien hadden zij ook vakantie!?
Wild wild horses couldn't drag me away
josef
Berichten: 1
Lid geworden op: di 28 sep 2010 19:50

Re: Hansecars

Bericht door josef »

Hallo allemaal,

Dit wordt dan mijn eerste tekst die ik op dit forum plaats.
Ik had voor een eerste bericht op dit forum liever een wat meer positief verhaal neergeschreven maar helaas is dit wat als eerste van mij af moet.

Hansecars...

Poeh, ik heb er geen goede ervaringen mee.
Ongeveer zomer dit jaar ( 2011) had ik er via de website een BBR Enzo aangekocht, de metalic witte variant in schaal 1:18.
Nadat ik de Enzo thuis had had ik mijn twijfels over het willen behouden van dit model.
Net als de rode varianten in metalic had dit model wat last van kleur verschillen bekeken onder een verschillende hoek. Verder was de afwerking van de diecast rondom de carrosserie, met name de lager liggende delen niet wat ik me er van had voorgesteld en waren de achterste wielen niet demontabel. Vermoedelijk waren deze vastgelijmd.
Na een paar dagen wikken en wegen besloot ik het model terug te sturen.
Vervolgens heb ik vanaf de datum dat Hansecars het model terug heeft ontvangen, meer dan een maand moeten wachten voordat het geld terug werd gestort.
Gedurende die maand las ik propt met kleine lettertjes dat men aan het verhuizen was. Maar goed, wat je zakelijk ook doet ik vind het niet netjes dat je je klanten zo lang op hun geld laat wachten. Of laat duidelijk weten dat je een maand met alles achter loopt.
Ik heb daar met hem over gemaild en hij gaf me gelijk...

Maar goed ik ben niet haatdragend en sloot zodoende niet geheel uit dat ik nog een keer eens iets bij hun wilde kopen.
Op 11 november 2011 heb ik dan toch nog ter goeder trouw een Cobra AC 289 van Exoto bij hem gekocht in de schaal 1:18 via hun website en dit artikel 1 dag later betaald via een internationale bankoverschrijving.
Op 24 november 2011 Laat Hansecars mij via de mail weten dat hij het model niet kan leveren omdat een van de wielen niet is zoals het zou moeten zijn.
Bijna 2 weken had ie daar voor nodig!!! Belachelijk gewoon.
Hij vraagt in die zelfde mail om mijn internationale betalingsgegevens en die verstrek ik dan ook diezelfde dag nog via de mail.
Je zou denken dat het geld dan binnen een paar dagen terug op je rekening staat...nou, alles behalve...
1 week na 24 november 2011, geen terug storting van Hansecars...
2 weken na 24 november 2011, geen terug storting van Hansecars...
Langzaam aan begin ik me wederom te ergeren...
Inmiddels zijn we weer 2 1/2 week verder verwijderd van 24 november 2011, en nog steeds geen geld terug ontvangen.
Jullie moeten weten dat ik hier regelmatig over mail en vraag wat de stand van zaken is en toen ik hem gisteren, zaterdag eindelijk aan de telefoon had had hij het geld volgens zeggen reeds terug gestort, yeh right!!!
Of ik nogmaals mijn internationale bankgegevens wil verstrekken, pfff...en dan zou komende maandag 12 december 2011 uitgezocht worden waar dat het geld gebleven was.

Mocht je na dit verhaal toch iets bij Hansecars iets willen kopen geef ik je het advies om Hansecars te vragen of hij het artikel op Ebay.de wil plaatsen, waar jij het dan vervolgens kunt aankopen en betalen met Paypal, mocht je na ontvangst besluiten om het artikel retour te zenden dan heb je Paypal tenminste achter je staan. En kun je negatieve feedback geven mocht de afwikkeling te lang duren.
Doe je het zo dan geef ik groen licht, maar direct iets bij Hansecars aankopen via de website... handen weg!!!

Ik ga jullie op de hoogte houden van de afwikkeling van deze zaak.

Groet,

Jos
Ypie75
Berichten: 1
Lid geworden op: do 14 mar 2024 19:27
Schaal: 1:18

Re: Hansecars

Bericht door Ypie75 »

Hallo iedereen,
Ik ben ook zeer ontevreden over de Hansecars, ik heb op 30-01-24 een bestelling geplaatst bij Hansecars, tot op heden heb ik niets ontvangen van dit bedrijf en reageert ook niet op mijn mails en neemt ook de telefoon niet op.
Het was een order van meer dan €300,00.
Ik ben bang dat ik de order niet meer ga ontvangen of ik mijn geld nog terug ga krijgen.

Zijn er meer mensen die dit hebben met dit bedrijf.

Groeten Ypie
Plaats reactie