Modelauto's in vitrine

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Plaats reactie
ynnck
Berichten: 16
Lid geworden op: di 19 apr 2011 20:03
Schaal: 1:43
Locatie: Opoeteren - België

Modelauto's in vitrine

Bericht door ynnck »

Hallo,

Ik ben een 'beginnend' verzamelaar van F1 modellen.
Ik heb reeds een aantal auto's verzameld en van sommigen heb ik de plexi kapjes afgehaald zodat ze er beter uitzagen,
nu is mijn vraag : kan het kwaad dat deze eraf zijn? bijv dat de lak verkleurd? Ze staan wel niet in direct zonlicht, maar naast het raam zoals te zien op de foto's.
Ik heb hieronder enkele foto's bijgevoegd zodat jullie het kunnen zien. Ik spaar nog geen merken specifiek, maar ik wil meer naar minichamps gaan.

Andere tips om mijn vitrine in te richten zijn ook altijd welkom,
alvast bedankt!

De ferrari vanonder is van de standaard afgehaald zodat hij in de vitrine paste.
En ja, de mclaren links mist de vleugels, ik vond deze toevallig ergens.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
sybren
Berichten: 384
Lid geworden op: di 08 jul 2008 19:22

Re: Modelauto's in vitrine

Bericht door sybren »

Maakt niks uit, modellen verkleuren ook niet heel snel hoor. Ik heb naast mijn pc een soort startgrit met een Porsche 911 rsr zonder vitrine niks direct in het zonlicht bij het raam. Staat al een hele tijd zo. Alleen soms even afstoffen verder niks, ik zou je niet teveel zorgen maken daarover.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Modelauto's in vitrine

Bericht door Peter Parker »

Directe zon is niet echt goed voor kleur en decals, maar met doosje of zonder in jouw vitrine zal heel goed gaan.
ynnck
Berichten: 16
Lid geworden op: di 19 apr 2011 20:03
Schaal: 1:43
Locatie: Opoeteren - België

Re: Modelauto's in vitrine

Bericht door ynnck »

Hartelijk dank voor de reacties, nu ben ik er tenminste gerust over! :D
Gebruikersavatar
sybren
Berichten: 384
Lid geworden op: di 08 jul 2008 19:22

Re: Modelauto's in vitrine

Bericht door sybren »

Peter Parker schreef:Directe zon is niet echt goed voor kleur en decals, maar met doosje of zonder in jouw vitrine zal heel goed gaan.
Klopt maar het is dan niet zo dat een model binnen korte tijd gaat verkleuren of wat dan ook. Als je hem echt lange tijd bloodstelt aan directe zonnestralen dan kan hij wel verkleuren.
Plaats reactie