Modelauto van het Jaar verkiezing; Altijd een lastig dingetje hier op het forum.
Enkele jaren geleden leverde dit onderwerp fijne discussies op. Zo waren er sommige leden die alleen maar stemde op het favoriete merkje en alle andere merken links lieten liggen.
Dat druist een beetje in tegen hetgeen wat ik juist hier op het forum aantref.
Over en weer worden, los van eigen voorkeur of verzamelrichting, interesse gedeeld, of kennis genomen van nieuwe modellen.
Los nog van het feit dat iets een Lamborghini, Porsche, Audi of Ferrari is. Of een Minichams, Ixo of Hpi. Los nog van de schaal, 1:24, 1:12 of 1:43.
Hoe kan het dan, dat er relatief weinig modellen worden voorgedragen voor Modelauto van het jaar Verkiezing. Toegegeven, de stortvloed aan echt nieuwe modellen wordt wel wat minder, maar er komen toch maandelijks enkele modellen nieuw op de markt.
Er komen daardoor wat vragen bij mij op.
Weten wij met elkaar niet welke modellen er zijn uitgekomen die wij erg leuk/gaaf/mooi/verbazingwekkend of grappig vonden?
Zijn de criteria niet helemaal goed, zoals enkele aangaven in het topic?
Interesseert het de meerderheid überhaupt niet zo veel?
Moet de opzet voor zo een verkiezing anders? net zoals de fotowedstrijd, per maand nieuwe uitgekomen modellen nomineren, de beste meenemen naar een eindejaarsverkiezing?
Persoonlijk ben ik erg benieuwd of er behoefte is aan zo een verkiezing en ook naar een aansprekende voorkeur.
Laat je gedachte eens gaan en zie dit als een platform om fijn jouw blik eens te werpen op dit, traditiegetrouw, lastig onderwerp.