Volkswagen Golf VR6 **KLAAR**

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Volkswagen Golf VR6 **KLAAR**

Bericht door Bien »

Graag wil ik een projectje laten zien waar ik momenteel mee bezig ben en dat bijna afgerond is.

Deze Golf VR6 heb ik overgenomen van mijn broer die hem al half in elkaar had geplakt en geen zin meer had om er mee verder te gaan. Probleem is alleen dat datgene wat is gedaan erg slecht is gedaan maar ik probeer er nog wat van te maken.

Het gaat om deze kit van Fujimi:

Afbeelding
(foto even geleend van internet)

Ik ben begonnen met de body. Hij was al oranje gespoten maar dit was erg slecht gedaan en er zaten flinke vlekken op het dak en de motorkap. Bovendien vond ik de kleur niet bij de auto passen:

Afbeelding

Dus heb ik de body geschuurd en opnieuw gespoten in metallic blauw van Motip:

Afbeelding

Het interieur zat al bijna helemaal in elkaar geplakt en was gewoon het kale plastic, zonder verf.
Ik had in eerste instantie alles zijdeglans zwart geverfd, maar uiteindelijk de stoelen een laagje donkergrijs gegeven zodat ze een beetje afsteken. En omdat ik het nog allemaal iets te saai vond heb ik de stoelen voorzien van een paar blauw/geel geruite decals die eigenlijk uit een kitje van een Golf II GTI komen. Op de foto is het nog een beetje nat van de sol.

Voor:
Afbeelding

en na:
Afbeelding

Ook ben ik begonnen met de onderkant van de auto, waarbij ik voor het eerst heb geprobeerd om een beetje te verweren. Ik heb met zilver, zwart en koper wat gedrybrusht. Ook hier was het probleem dat alles al in elkaar geplakt was.

Afbeelding

De uitlaat is vervangen door een wat dikker exemplaar. Ik heb hiervoor twee chromen buisjes genomen en die op de plaats van de originele eindstukken gelijmd.

Origineel:
Afbeelding

Aangepast:
Afbeelding

Afbeelding

Hij is wel nog een beetje scheef, maar dat wordt aangepast als de body er definitief op komt.

Afbeelding

Vervolgens eens naar de velgen gekeken. Hoewel de bijgeleverde BBS velgen wel mooi zijn vind wil ik wat anders. Dit setje van een Mercedes SLK vond ik wel leuk staan.

Afbeelding

Vervolgens de vernislaag gespoten :D

Afbeelding

Ook ben ik nog even met het interieur bezig geweest. Ik heb wat In-Car-Entertainment aangebracht:

Afbeelding

Afbeelding

En omdat ik het interieur toch nog veel te saai vond even verder gekeken wat allemaal mogelijk was:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even kijken of het allemaal past:

Afbeelding

Afbeelding

En de raamrubbers etc. geschilderd.

Afbeelding

Afbeelding

Volgende update is het eindresultaat. :D
Laatst gewijzigd door Bien op za 19 mei 2012 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Volkswagen Golf VR6 restauratie/bouwverslag

Bericht door Bien »

En hij is klaar. :D
Er zitten nog wat foutjes zoals een paar gietnaden die mij pas op de foto's opvielen toen hij al gespoten was, maar het was een erg leuke kit en ik heb er weer vanalles bijgeleerd. Ik heb bij dit model voor het eerst wat extra dingetjes toegevoegd en aangepast (ICE, kuipstoelen) en voor het eerst de onderkant gebrushed. Ik vond het een super leuke kit, alles paste perfect en misschien dat ik hem ooit nog wel eens een keer maak. Het is in elk geval mijn beste model tot nu toe vind ik zelf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Volkswagen Golf VR6 **KLAAR**

Bericht door goededag »

Zeer netjes gedaan. Ook een mooie kleur
Alleen die koplampen :nee:
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Volkswagen Golf VR6 **KLAAR**

Bericht door bobbob »

Netjes! En ik zag hem al op modelbrouwers :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Volkswagen Golf VR6 **KLAAR**

Bericht door Bien »

goededag schreef:Alleen die koplampen :nee:
Ja ik weet het. Maar deze koplampen zijn een noodoplossing, mijn broer had de glaasjes van de originele koplampen zwart geverfd. :doh:
Bedankt voor de reacties. :thump_up:
Plaats reactie