Doornbos failliet?!

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Plaats reactie
TestaRossa
Schaal: 1:43
Contacteer:

Doornbos failliet?!

Bericht door TestaRossa »

(telegraaf.nl)

Wat ooit als veelbelovend talent begon lijkt als een nachtkaars te doven. Toch zonde, maar er zijn hem velen voorgegaan die door de racerij in zulke financiele problemen terecht zijn gekomen.

Doornbos: Muermans maakt me kapot!

Zijn oud-sponsor Harry Muermans heeft bij de rechtbank in Rotterdam het bankroet van Doornbos zijn bedrijf aangevraagd omdat zijn ex-protegé weigert een eerder toegewezen claim van de Limburgse vastgoedmagnaat te betalen. Het gaat om één miljoen euro.

De rechter in Rotterdam boog zich gisteren over de aanvraag. Bij de zitting was Doornbos niet aanwezig. Hij stuurde als vertegenwoordiger de bestuurder van Robert Doornbos bv. Deze man staat volgens gegevens van de Kamer van Koophandel sinds februari dit jaar aan het roer van het bedrijf dat in zwaar financieel weer verkeert. Uit de laatst gedeponeerde jaarrekening over 2010 blijkt dat de onderneming een schuld van bijna 190.000 euro heeft.

Inkomsten komen er sinds de loopbaan van Doornbos in het slop raakte, nauwelijks meer binnen. Daarom gelooft Muermans niet dat de Rotterdammer zijn schulden binnen afzienbare tijd kan aflossen en vraagt om het bankroet.

De coureur zelf reageert vanuit zijn huis in Monaco: „Wat er nu gebeurt, is allemaal onnodig. Het is niet gebaseerd op feiten. Zoals u weet ben ik momenteel niet meer actief in de racerij, door toedoen van meneer Muermans.Hij probeert mijn carrière kapot te maken."
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Jolly Club

Re: Doornbos failliet?!

Bericht door Jolly Club »

De coureur zelf reageert vanuit zijn huis in Monaco
Is dat waar werkloze armoedzaaiers tegenwoordig resideren? :eh:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
TestaRossa
Contacteer:

Dat denk ik ook wel. Ik weet niet hoe het allemaal precies werkt enzo met faillisementen, maar is het niet zo dat je apart een persoonlijk- en bedrijfsfaillisement kan hebben.
Muermans wil het bedrijf Robert Doornbos BV failliet laten verklaren. Wellicht zijn er hier lezers die meer inzicht hebben in dit soort zaken.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Droes
Schaal: 1:18

Bericht door Droes »

hoezo niet?

Alle schulden die in een vennootschap nog openstaan bij een faillissement zullen door de curator beschreven en opgevolgd worden.
Indien u privé geen borgstelling of hypotheek op uw privé woning heeft getekend kan er aan de privé eigendom niet geraakt worden.

Dus.. in dit geval zullen de openstaande schulden van 190k blootgesteld worden aan de genomen zekerheden.
Zijn er totaal geen zekerheden genomen op de vennootschap van Doornbos, tsjah dan kunnen de schuldeisers hun deel afschrijven, maw fluiten naar hun geld.

Je kan perfect failliet gaan in uw vennootschap met bv 190k aan schulden, als Doornbos zich nooit privé borg gesteld heeft kan hij inderdaad perfect een (privé)villa van 2 mio euro in Monaco bezitten ja.. de schuldeisers kunnen daar geen aanspraak op maken.
Afbeelding Afbeelding
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Dat is precies waar het mis gaat. Als je als sporter, je diensten (ik heb het bewust niet over prestaties) vanuit een BV gaat vermarkten, en zonder eerst een paar aansprekende resultaten neer te zetten, op grote voet gaat leven, moet je niet raar opkijken als de zeepbel een keer barst.

Zie het als een startende ondernemer die van zijn starterskrediet alvast een Quattroporte aanschaft om representatief bij zijn potentiële klanten voor te rijden. Grote kans dat het geld op is voor er serieus verdiend wordt.

Autosport wordt, zeker in de Lage Landen, bedreven door jongemannen die geen grenzen aan hun eigen capaciteiten zien. Zodra er een sponsor gevonden is die in het sprookje gelooft, of kiest erin te geloven, groeien de bomen tot in de hemel. Vroeg of laat moet al dat geld ergens terug verdiend worden, en wil de sponsor rendement van zijn investeringen. Als er dan geen inkomsten zijn, of überhaupt nog een meter in een racewagen gereden wordt, is het sprookje vlot over. Kun je gaan zitten huilen vanuit Monaco, maar je had ook even kunnen wachten met verhuizen tot je die eerste GP gewonnen had! :cool:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Hij kon wel beter met de pers omgaan dan Albers. :ja:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Muermans en die andere haaien die rond Albers en Verstappen en dus ook Doornbosch rondzwommen vertrouw ik voor geen cent. Lost Boys, Willux, er was ook die man met dat fatterige shawltje. O wat leuk we gaan die jongens steunen en dan daarna, zeuren als het niet lukt en ze failliet verklaren. Stelletje neppers. Tuurlijk woont ie in Monaco, hij heeft ook wel wat verdiend afgelopen jaren. Ik vond het een aardige gast. Altijd bereidvoor een foto en praatje te maken. Het zou zonde zijn als ie niet meer op b.v. Le Mans kan rijden.

Verder denk ik dat zo'n vastgoed handelaar heel goed in staat is om zijn zaakjes te regelen, die laat zich heus geen geld door de neus boren door een coureur die wil racen.

Quote:
Harry Muermans al in 2007 onder water
Vastgoedbelegger Harry Muermans zat in 2007 al diep in de financiële problemen, zo blijkt uit de SEC-filings van zijn Amerikaanse vennootschap Royal Invest. En passant heeft hij ook het Nederlandse beleggingsfonds Wilgenhaege Stedekroon schade berokkend, zo blijkt uit de rapporten.

'Muermans verdachte in fraudezaak'
Volgens de Volkskrant is ook Harry Muermans verdachte in de fraudezaak rond de vastgoedtak van Philips Pensioenfonds. Het OM zou zijn betrokkenheid bevestigd hebben, hoewel hij niet is aangehouden.
TestaRossa
Contacteer:

Nou, it's done...............

(gpupdate.net)

Doornbos failliet verklaard door rechtbank

Het bedrijf achter voormalig Formule 1-coureur Robert Doornbos is donderdag failliet verklaard. Dit heeft de rechtbank van Rotterdam vrijdagochtend bekendgemaakt. Het faillissement was aangevraagd door zijn oude sponsor Harry Muermans.
Doornbos reageerde eerder deze week furieus op de actie van Muermans. "Wat er nu gebeurt, is allemaal onnodig", zei Doornbos in De Telegraaf. "Het is niet gebaseerd op feiten. Zoals u weet ben ik momenteel niet meer actief in de racerij, door toedoen van Muermans. Hij heeft mijn carrière grotendeels gemaakt. Zeker in de Formule 1 heeft hij me geholpen door middel van sponsoring. En nu probeert hij, omdat hij zelf in de financiële problemen zit, mijn carrière kapot te maken."
Muermans eist één miljoen euro van Doornbos. Dit bedrag zou hij zijn misgelopen doordat de coureur enkele sponsordeals buiten het bedrijf Eagle Corporate, waar alle geldstromen rond de carrière van Doornbos samenkomen en waarvan Muermans mede-eigenaar is, zou hebben gesloten. Beide heren zijn het ook oneens over een flink bedrag aan sponsoring, dat volgens Muermans een lening zou zijn.
Plaats reactie