project Renault Megane RS duo ombouw MENING GEVRAAGD!!!
- ronald-clio
- Schaal: 1:43
project Renault Megane RS duo ombouw MENING GEVRAAGD!!!
Na het zo goed als afgeronde clio r3 project zijn we inmiddels weer begonnen met de volgende en wel de Megane RS.
Even een foto van het origineel model :
De plannen:
- Extreem verlagen ( DONE )
- andere velgen monteren ( DONE )
- renault logo voor en achter cleanen ( DONE )
- andere kleur spuiten ( DONE )
- striping aan brengen ( proefje gedaan)
- verlichting inbouwen ( deels voor bereid)
- interieur meer kleurdetails geven
Ofwel weer een leuk project om weer even zoet mee te zijn , maar ja zoals het bij mij altijd gaat gebeurt er na het idee te hebben heel veel dus hier alvast wat foto's :
De verlaging met de nieuwe velgen:
Toen na het cleanen van de logo's en het schuren van het model, de RS zijn nieuwe kleurtje gegeven:
De striping op deze foto zijn gewoon papieren strookjes om te kijken of het wat is.
Nog even een paar foto's extra:
Wat het idee uiteindelijk moet worden is eigenlijk een tuner met een grote knipoog naar hoe de huidige staat was van het model dus:
- oranje striping
- spiegels blijven oranje
- in interieur oranje accenten
- velgen zwart met een subtiel oranje randje
Oftewel updates blijven volgen!!!!
Even een foto van het origineel model :
De plannen:
- Extreem verlagen ( DONE )
- andere velgen monteren ( DONE )
- renault logo voor en achter cleanen ( DONE )
- andere kleur spuiten ( DONE )
- striping aan brengen ( proefje gedaan)
- verlichting inbouwen ( deels voor bereid)
- interieur meer kleurdetails geven
Ofwel weer een leuk project om weer even zoet mee te zijn , maar ja zoals het bij mij altijd gaat gebeurt er na het idee te hebben heel veel dus hier alvast wat foto's :
De verlaging met de nieuwe velgen:
Toen na het cleanen van de logo's en het schuren van het model, de RS zijn nieuwe kleurtje gegeven:
De striping op deze foto zijn gewoon papieren strookjes om te kijken of het wat is.
Nog even een paar foto's extra:
Wat het idee uiteindelijk moet worden is eigenlijk een tuner met een grote knipoog naar hoe de huidige staat was van het model dus:
- oranje striping
- spiegels blijven oranje
- in interieur oranje accenten
- velgen zwart met een subtiel oranje randje
Oftewel updates blijven volgen!!!!
Laatst gewijzigd door ronald-clio op di 11 sep 2012 13:21, 5 keer totaal gewijzigd.
Roest En Narigheid Achtervolgt U Lange Tijd........... en toch heb ik er een zwak voor!?!
- modelcartuning050
- Schaal: 1:18
Re: volgend project Renault Megane RS
Ziet er al aardig dik uit
Ik volg hem
Ik volg hem
- subaru.nr1
Re: volgend project Renault Megane RS
Mooie kleurcombinatie en goed verlaagt
De velgen spreken me niet zo echt aan, ik zou voor BBS velgen gaan waarbij je dan het hart zwart kunt spuiten en de alluminium rand oranje;)
Zoals op deze foto, dat het hart van de velg wat naar binnen zit
De velgen spreken me niet zo echt aan, ik zou voor BBS velgen gaan waarbij je dan het hart zwart kunt spuiten en de alluminium rand oranje;)
Zoals op deze foto, dat het hart van de velg wat naar binnen zit
GEZOCHT: 1/18 subaru world rally team modellen
- ronald-clio
Re: volgend project Renault Megane RS update 7-8
Zo en we zijn weer met volle moed verder gegaan met de o zo heerlijke RS.
Als eerste de velgen strijd aangegaan , Ik vond ( mede dankzij de opmerking van subaru01) de velgen niet mooi onder de rs staan is zijn kleuren. Ik heb geen foto van hoe ze onder de rs stonden maar wel van een losse velg:
Ik wilde een klein subtiel oranje randje op de velg maar vond dit toch iets te en te druk.
Dus toen maar eens in de onderdelen box gaan neuzen naar andere velgen met dit als resultaat:
Vind dit persoon lijk erg netjes staan.
Verder bezig geweest met het interieur , de vloer voorzien van oranje bekleding, tellerkap en klokkap oranje gamaakt , deel midden console rond de radio oranje gemaakt en delen van het stuur.
Alleen nog de deurpanelen nog voorzien van wat oranje accenten en de hemel bekleden en dan is het interieur klaar......... denk ik.......... ben nog in twijfeling wat ik ga doen met de stoelen en de achterbank. Ik vind het op zich wel mooi als daar het oranje ook nog in terug komt maar ja daar gaan we nog even over nadenken.
De moeilijkste speurtocht tot nu toe zijn de oranje striping stickers voor op het dak en de moterkap. Ik dacht dat dat wel makkelijk te vinden zou zijn maar nee......... helaas! Dus waarschijnlijk komt de striping te vervallen.
Als eerste de velgen strijd aangegaan , Ik vond ( mede dankzij de opmerking van subaru01) de velgen niet mooi onder de rs staan is zijn kleuren. Ik heb geen foto van hoe ze onder de rs stonden maar wel van een losse velg:
Ik wilde een klein subtiel oranje randje op de velg maar vond dit toch iets te en te druk.
Dus toen maar eens in de onderdelen box gaan neuzen naar andere velgen met dit als resultaat:
Vind dit persoon lijk erg netjes staan.
Verder bezig geweest met het interieur , de vloer voorzien van oranje bekleding, tellerkap en klokkap oranje gamaakt , deel midden console rond de radio oranje gemaakt en delen van het stuur.
Alleen nog de deurpanelen nog voorzien van wat oranje accenten en de hemel bekleden en dan is het interieur klaar......... denk ik.......... ben nog in twijfeling wat ik ga doen met de stoelen en de achterbank. Ik vind het op zich wel mooi als daar het oranje ook nog in terug komt maar ja daar gaan we nog even over nadenken.
De moeilijkste speurtocht tot nu toe zijn de oranje striping stickers voor op het dak en de moterkap. Ik dacht dat dat wel makkelijk te vinden zou zijn maar nee......... helaas! Dus waarschijnlijk komt de striping te vervallen.
Roest En Narigheid Achtervolgt U Lange Tijd........... en toch heb ik er een zwak voor!?!
- subaru.nr1
Dit noem ik nog eens een mooie ombouw
Knap bezig met het interieur en de nieuwe velgen staan hem stukken beter
Knap bezig met het interieur en de nieuwe velgen staan hem stukken beter
GEZOCHT: 1/18 subaru world rally team modellen
Mooi interieur en velgen!
Kan er niet iemand die striping voor je printen op decalpapier? Of misschien kan je het spuiten?
Kan er niet iemand die striping voor je printen op decalpapier? Of misschien kan je het spuiten?
- ronald-clio
Dat zou ik nog kunnen proberen decals , spuiten doe ik liever niet omdat ik te bang ben voor doorlopers.bobbob schreef:Mooi interieur en velgen!
Je kan even informeren, er zijn er vast wel een paar op het forum die het doen...
Daar heb je gelijk in, het zit er nu heel strak op, maar als je goed afplakt moet het wel lukken toch? Maar eigen keus
Daar heb je gelijk in, het zit er nu heel strak op, maar als je goed afplakt moet het wel lukken toch? Maar eigen keus
plaatselijke stickerboer heeft vast wel een restje dunne stickerfolie oranje .....
( heb ik ook gebruikt voor het dak van de rallyclio ! )
( heb ik ook gebruikt voor het dak van de rallyclio ! )
Hoe een Hobby uit de hand kan lopen ...
http://www.world-rally-museum.nl
http://www.world-rally-museum.nl
pfff
* Blindeer folie..
* Renault sport plaatje
en nu ook
* Oranje folie
wordt verzonden richting was je veen
* Blindeer folie..
* Renault sport plaatje
en nu ook
* Oranje folie
- ronald-clio
Hahahaha ja het is toch wat , ergens aan beginnen en eigenlijk niet alles hebbenantoine schreef:pfff
* Blindeer folie..
* Renault sport plaatje
en nu ook
* Oranje folie
Maar nogmaals super bedankt Antoine
net oprijd bij de post..
Succes Ronald! Fijn materiaal he!
- ronald-clio
Zoals ik al zei in de PB is hantoine schreef:Succes Ronald! Fijn materiaal he!
de folie echt super materiaal. Heb net even gekeken of er hier in watjeveen zo'n stickeroer zit , en die zit er , dus die gelijk maar even een mailtje gestuurd.
- ronald-clio
Vandaag ook weer verder gegaan met de RS. Ik kwam er op tijd achter dat het moterblok niet meer paste door de led lampjes die ik gemonteerd had , dus dat als eerste aangepast.
Verder ben ik bezig geweest met een intercooler te maken voor de RS. Ik was erg in twijfeling of ik dit zou doen , maar vind het toch wel erg dik staan.
Foto's volgen
Verder ben ik bezig geweest met een intercooler te maken voor de RS. Ik was erg in twijfeling of ik dit zou doen , maar vind het toch wel erg dik staan.
Foto's volgen