MYTY's Project // 1969 Chevrolet Camaro Z28

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MYTY
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 05 mar 2012 14:08
Schaal: 1:18

MYTY's Project // 1969 Chevrolet Camaro Z28

Bericht door MYTY »

Ben er al een tijdje mee bezig, maar het gaat traag vooruit. Ik had deze Camaro gekocht voor 15 euro als schade model omdat ik een oogje had op de velgen :D die er volgens mij lastiger afgaan als gedacht :P
Nu ben ik het model gaan gebruiken als test project om te kijken of het mij een beetje lukt om een 1:18 model te herspuiten. Heb er last van dat ik alles perfect wil doen dus zal het niet meevallen wil het naar mijn smaak gaan :lol:
De motorkap was gebroken en is helaas na het thinner bad in 1000 stukjes gegaan :( , de achter spoiler zat nogal vaag vast met de verf :shock: dus ik weet niet of deze er nog terug op gaat komen. Op de Deuren kan je het misschien nog een beetje zien aangezien de verf terug is getrokken maar deze zat helemaal vol met bubbels :P

Hier een aantal fotos hoever het er nu mee staat :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Om het uur of iets langer even met een kwast met thinner erover strijken en aan het eind van de dag is het er redelijk af :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik zit nu te twijfelen of het een "clean look" model gaat worden zonder bumpers enz. of dat het men eerste idee word zwarte bumpers en two tone paint (copper & black) :D maar die kleuren komen er zoiezo in :P Zit ook te denken om de knipperlichten eraf te vijlen :roll:

En heeft iemand misschien een simpele oplossing voor de motorkap? IK heb de beugel waar deze op gemonteerd word wel dus kan er nog wat van maken :P
>>Check out my collection :D http://www.modelautoforum.nl/viewtopic. ... 88#p442869" onclick="window.open(this.href);return false;<<
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: MYTY's Project // 1969 Chevrolet Camaro Z28

Bericht door Jaap »

Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
supra007
Berichten: 694
Lid geworden op: za 30 mei 2009 11:48
Schaal: 1:18

Re: MYTY's Project // 1969 Chevrolet Camaro Z28

Bericht door supra007 »

Ik ben benieuwd naar je project.

Aan je verhaal te zeggen ben ik bang dat het model last heeft van zinkpest.
Ik neem aan dat het een ertl versie is?

ik heb zelf ook ooit een m3 van kyosho gebruikt die zinkpest had, tot nu toe zijn de bellen niet terug gekomen na het overspuiten)
Ik hoop voor je dat het model heel blijft.
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
Gebruikersavatar
MYTY
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 05 mar 2012 14:08
Schaal: 1:18

Re: MYTY's Project // 1969 Chevrolet Camaro Z28

Bericht door MYTY »

supra007 schreef:Ik ben benieuwd naar je project.

Aan je verhaal te zeggen ben ik bang dat het model last heeft van zinkpest.
Ik neem aan dat het een ertl versie is?

ik heb zelf ook ooit een m3 van kyosho gebruikt die zinkpest had, tot nu toe zijn de bellen niet terug gekomen na het overspuiten)
Ik hoop voor je dat het model heel blijft.
Het is een ERTL model ja. Ik zat zelf ook al aan "zinkpest te denken". De motorkap is gewoon heel erg dun gemaakt, de rest lijkt steviger te zijn. Er zijn wel wat hoekjes uit de deuren omdat ik nogal moest duwen om de panelen uit de deuren te krijgen maar dat is denk ik gewoon door de kracht die erop uit is geoefend :lol: Het is zoiezo een probeer model :P
Heb het model al verschillende maanden, ik denk een half jaar of nog langer zelfs. Dus ik neem aan als t zinkpest was dat hij al lang uit elkaar zou liggen dan :P ?
De verf bubbels werden volgens mij vooral meer toen ik hem in de hand had, en ik had behoorlijk heete handen op dat moment :P dus misschien gewoon slecht gespoten door ERTL ofzo "hoop ik" :cool:
>>Check out my collection :D http://www.modelautoforum.nl/viewtopic. ... 88#p442869" onclick="window.open(this.href);return false;<<
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: MYTY's Project // 1969 Chevrolet Camaro Z28

Bericht door schuifelhoofd »

Ik heb deze ook gehad, de motorkap was slecht gegoten, en het model is uiteindelijk gebruikt voor onderdelen
nadat ook van de deur een stukje afbrak. Soms zijn de bellen gewoon slecht spuitwerk, niet direct panikeren.

Ik heb laatst een SS motorkap extra gehad, maar ben niet zeker of ie nog in de partsbox ligt, moet even checken.
Gebruikersavatar
supra007
Berichten: 694
Lid geworden op: za 30 mei 2009 11:48
Schaal: 1:18

Re: MYTY's Project // 1969 Chevrolet Camaro Z28

Bericht door supra007 »

Ik durf het ook niet 100% zeker te zeggen.
Bij de ene auto gaat het sneller dan de andere..

Maar zoals ik al aangaf, met een nieuwe laklaag moet het model weer een paar jaartjes vooruit kunnen.

iig succes met je ombouw!

(toevallig heb ik vandaag eenzelfde binnen gekregen, bij mij is er een flink stuk van de deur afgebroken)
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: MYTY's Project // 1969 Chevrolet Camaro Z28

Bericht door schuifelhoofd »

Ben je hier iets mee Myty?
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
MYTY
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 05 mar 2012 14:08
Schaal: 1:18

Re: MYTY's Project // 1969 Chevrolet Camaro Z28

Bericht door MYTY »

schuifelhoofd schreef:Ben je hier iets mee Myty?
Ik denk dat hij voorloopig motorkaploos blijft :P Ik weet nog niet of er wel of geen motorkap op komt. Het projectje ligt zoiezo een tijdje stil nu. Maar mocht ik van gedachte veranderen dan hoor je t wel :P :thump_up:
>>Check out my collection :D http://www.modelautoforum.nl/viewtopic. ... 88#p442869" onclick="window.open(this.href);return false;<<
Gebruikersavatar
Cor1962
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 07 nov 2012 13:05
Schaal: 1:18

Re: MYTY's Project // 1969 Chevrolet Camaro Z28

Bericht door Cor1962 »

MYTY schreef:
schuifelhoofd schreef:Ben je hier iets mee Myty?
Ik denk dat hij voorloopig motorkaploos blijft :P Ik weet nog niet of er wel of geen motorkap op komt. Het projectje ligt zoiezo een tijdje stil nu. Maar mocht ik van gedachte veranderen dan hoor je t wel :P :thump_up:
Hou ons op de hoogte, het ziet er uit als een echte uitdaging.
Bouwinteresses: Austin, Bentley en Aston Martin
Gebruikersavatar
MYTY
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 05 mar 2012 14:08
Schaal: 1:18

Re: MYTY's Project // 1969 Chevrolet Camaro Z28

Bericht door MYTY »

Net een beetje op youtube filmpjes aan t kijken en vond dit filmpje, waar de camaro dus veel lijkt op het idee dat ik had (de buitenkant) dan :P
Dus nu kun je een beetje kijken hoe het hopelijk zal worden :oops: :P

YouTube http://www.youtube.com/watch?v=zFW2Kk38jtQ
>>Check out my collection :D http://www.modelautoforum.nl/viewtopic. ... 88#p442869" onclick="window.open(this.href);return false;<<
Plaats reactie