1:18 Citroen ID19
1:18 Citroen ID19
Een vriend van me wil een Citroen ID19 uit 1958. Natuurlijk heeft Solido een model hiervan maar de detailering is niet je van het. Daarom ga ik twee modellen ban Norev gebruiken. Zo kan straks bv de motorkap ook open.
De basismodellen:
Het idee is om de voorkant van de cabrio op de berline te zetten.
De basismodellen:
Het idee is om de voorkant van de cabrio op de berline te zetten.
Maarten
- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Re: 1:18 Citroen ID19
Dit zijn toch wel de professionele ombouwen. Echt indrukwekkend.
-
- Contacteer:
De voem komt er al aardig in. De basismodellen hebben allerlei chroom strips die een vroege ID niet heeft.
Maarten
Versta ik het goed, dat je 2 modelstukken op elkaar hebt gedaan? .. Heb geen idee hoe dat moet dus laat ik het maar aan de kenners over De ID krijgt wel al aardig vorm vind ik ben ook benieuwd welke kleur ie gaat krijgen
Porsches 1/18: 18
Begonnen in september 2011
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Dit gaat iets heel moois worden als je het al zo aanpakt. 2 wagens slopen om iets moois te maken, dat is gedurfd!
Yep, de hele neus is over gezet. Bij beide modellen heb ik de koets voor en boven het deurscharnier doorgeslepen. Daarna aan elkaar geplakt. De breedte klopt op tienden van een milimeter. Het teveel aan metaal schaaf ik weg om het mooi vlak te laten lopen. De portieren moet ik voor iets bijwerken om een mooie naad te krijgen.
De ID wordt zwart /wit met een groen /wit interieur.
De ID wordt zwart /wit met een groen /wit interieur.
Maarten
- Jolly Club
Ondanks mijn afkeer van de ID/DS (immers de meest overgewaardeerde klassieker aller tijden, ofwel het automotive equivalent van de Bohemian Rhapsody ) vraag ik me nu serieus af wat je gaat brouwen met de brokstukken van de twee donoren. Theoretisch heb je spullen genoeg om ook daar weer een of ander kunstwerkje van te maken.
- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Het leven is aan de durvers !!! mooi project..succes
Jolly Club schreef:Ondanks mijn afkeer van de ID/DS (immers de meest overgewaardeerde klassieker aller tijden, ofwel het automotive equivalent van de Bohemian Rhapsody )
Bruut!
Ik heb ook nog 3/4 Porsche 911 staan... Dat wordt iets unieks samen!Jolly Club schreef:vraag ik me nu serieus af wat je gaat brouwen met de brokstukken van de twee donoren. Theoretisch heb je spullen genoeg om ook daar weer een of ander kunstwerkje van te maken.
Maarten
De kleuren lijken me wel stoer bij elkaar te passen denk ik zo .. Wat die porsche betreft!..wat is de reden dat je die in 3/4 hebt gedaan die 911
- Ricardo
- Moderator
- Contacteer:
Boskoos schreef:De kleuren lijken me wel stoer bij elkaar te passen denk ik zo .. Wat die porsche betreft!..wat is de reden dat je die in 3/4 hebt gedaan die 911
http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=41&t=22030" onclick="window.open(this.href);return false;
Owja deze topic ken ik. Maar hij heeft blijkbaar nog een porsche zegt hij net? Want deze turbo is toch al even geleden afgewerkt? Of begrijp ik het verkeerd?Ricardo schreef:Boskoos schreef:De kleuren lijken me wel stoer bij elkaar te passen denk ik zo .. Wat die porsche betreft!..wat is de reden dat je die in 3/4 hebt gedaan die 911
http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=41&t=22030" onclick="window.open(this.href);return false;
hij had er 2 porsches voor gebruikt.
Heel erg indrukwekkend. Vind ook dat je de auto prachtig aan het lakken bent, zit veel zorg in! Ik zou me hier nooit aan hebben gewaagd, het risico dat je niet 1 maar 2 auto's de vernieling in helpt .
Bouwinteresses: Austin, Bentley en Aston Martin