mail van Marktplaats, En nu?

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
goededag
Schaal: 1:18

mail van Marktplaats, En nu?

Bericht door goededag »

Dag allemaal,

Afgelopen zaterdag kreeg ik dit mailtje. Ik heb dat emailadres dat erin staat gemaild. (advocatenkantoor). En die zeggen dat het een namaakproduct is. Dat slaat helemaal nergens op. Aangezien er maar 1 summiere foto bij zat, en wie gaat er nu modelauto's namaken.
de advertentietekst die erbij stond was net zoals bij mijn andere advertenties. Dus daar kan het ook niet aan liggen.

Maar wat belangrijker is. Hoe handel ik dit af?
ik wil wel graag van het model af (1:18 Chrono Lotus Elise), En ik ben na wat zoeken erachter gekomen, dat als je hem opnieuw plaatst, Je account verwijderd wordt.

deze mail kreeg ik dus:
Geachte meneer/mevrouw,

** Wij verzoeken u deze e-mail met betrekking tot uw advertentie aandachtig te lezen **

Het is niet toegestaan op Marktplaats om advertenties te plaatsen die inbreuk maken op intellectuele eigendomsrechten, zoals auteursrecht en merkenrecht. Dergelijke advertenties worden door de wet verboden en ook onze beleidsregels staan deze niet toe.

Hierbij laten we u weten dat we de volgende advertentie hebben verwijderd:
614959162 Chrono Lotus elise zwart rare 1:18 EMM

Een eigenaar van intellectuele eigendomsrechten heeft ons namelijk in een ondertekende verklaring laten weten dat met deze advertentie inbreuk wordt gemaakt op een auteursrecht, handelsmerk of ander recht.

Marktplaats is bereid om uw vragen te beantwoorden, maar aangezien de advertentie is verwijderd op verzoek van de rechthebbende, kunt u het beste eerst contact met hem of haar opnemen. Wij hebben namelijk geen inzicht in de inhoud van de intellectuele rechten waarop de rechthebbende zich beroept en kunnen u dus onvoldoende hierover informeren.

Hij/zij kan u precies uitleggen waarom uw advertentie verwijderd is. Bij een onterechte verwijdering, kan de rechthebbende ervoor zorgen dat de advertentie weer op de site wordt geplaatst.

Indien u van mening bent dat deze advertentie ten onrechte is verwijderd of als u vragen heeft over het verwijderen van deze advertentie, kunt u direct contact opnemen met de eigenaar van de intellectuele eigendomsrechten op het volgende e-mail adres:

vandegraaf@vandersteenhoven.nl

Als u deze advertentie echter opnieuw plaatst of andere soortgelijke advertenties op Marktplaats plaatst , kunnen we u weren van http://www.marktplaats.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. We vinden het belangrijk om u als gebruiker van Marktplaats te hebben en te houden. Daarom vragen we u de beleidsregels na te leven.

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Het team van Marktplaats
antoine
Schaal: 1:43

Re: mail van Marktplaats, En nu?

Bericht door antoine »

Maak van Lotus eens Lootus en het probleem is verholpen. :wink: Ik heb dit ooit eens gehad met een scanner die ik te koop aanbood. Ik had geplaatst 30 chanel scanner zo goed als nieuw. Ik kreeg daarop dezelfde email als die van jouw, echter met het email adres van chanel (de reukjes ed). Daarop heb ik meteen een email naar marktplaats gestuurd met de vraag of ze de ´overtredingen´ wel eens nakijken.. tot op heden heb ik daar geen reaktie op gekregen.
schuifelhoofd
Contacteer:

Bericht door schuifelhoofd »

goededag schreef:Dag allemaal,

Afgelopen zaterdag kreeg ik dit mailtje. Ik heb dat emailadres dat erin staat gemaild. (advocatenkantoor). En die zeggen dat het een namaakproduct is. Dat slaat helemaal nergens op. Aangezien er maar 1 summiere foto bij zat, en wie gaat er nu modelauto's namaken.
Natuurlijk is het een namaak, het is een 1:18 :eh:

Dus die advocaten zeggen dat je namaak verkoopt?
Maar waarom zou een advocatenkantoor zich bezighouden met zulke "namaak"producten op Marktplaats notabene?
Hebben ze dan een klacht gekregen van Chrono of zo? Dat die zeggen dat je een namaak van hun product verkoopt?

Dit lijkt me wel erg vergezocht,
en inderdaad stel ik me hierbij de vraag of Marktplaats wel eerst een verder kijkt dan hun neus lang is en je advertentie verwijderd :o
Driver-X

Bericht door Driver-X »

Ik zou eerst maar eens een mail sturen naar dat advocatenkantoor, met de vraag wat er aan de hand is.
Afbeelding
Jaap
Contacteer:

Bericht door Jaap »

Het komt waarschijnlijk door een filter die de titels langsgaat, en die filtert op bepaalde woorden wat namen zijn voor dingen wat nagemaakt wordt.
Chrono is namelijk ook een horlogemerk. Die zal dan ook wel de 'rechthebbende' zijn, die de advertentie heeft laten verwijderen.
Het lijkt me een standaard mail, als je waarschijnlijk dat bepaalde woord in je advertentie zet, krijg je dus dat mailtje.
Autofan

Bericht door Autofan »

Jaap schreef:Het komt waarschijnlijk door een filter die de titels langsgaat, en die filtert op bepaalde woorden wat namen zijn voor dingen wat nagemaakt wordt.
Chrono is namelijk ook een horlogemerk. Die zal dan ook wel de 'rechthebbende' zijn, die de advertentie heeft laten verwijderen.
Het lijkt me een standaard mail, als je waarschijnlijk dat bepaalde woord in je advertentie zet, krijg je dus dat mailtje.
Mocht dat inderdaad kloppen dan gaat v Steenhoven hier flink de mist in wat mij betreft. Als ze ook na een mailtje nog beweren dat het een namaakproduct zou zijn van een horloge....
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Advocaten; schuim der aarde.
Mailtje terug dat ze te voorbarig en te snel hebben gehandeld. Hier heb jij kosten, en tijd voor gemaakt.
Daardoor zou ik bij de meneertjes en mevrouwtjes van Steenhoven vragen waar je de factuur a 150 euri per uur naar toe mag verzenden.

Zand in de radar der schuim der aarde. :worshippy: :dance:
goededag

Bericht door goededag »

Bedankt voor de reacties allemaal.

Het is inderdaad een standaard mail. Ik heb het advocatenkantoor al gemaild.
de gast die erover gaat, heeft mij een keer teruggemaild. met inderdaar de melding dat het een namaakproduct betreft. Toen ik die antwoorde kreeg ik te horen dat hij op vakantie is. Maar ik heb nu het mailadres van zijn secretaresse.
en die zegt precies hetzelfde. Ze kunnen in 1000 woorden zeggen dat het model namaak is zonder ook maar 1 vraag te beantwoorden. Die heb ik gisteren geantwoord met de inhoud waarom het geen namaak zou zijn. En daar heb ik tot heden nog geen antwoord op.

Het enige wat ze steeds stuurt is dit:
Geachte heer M.,

Kunt u aangeven onder welke naam u heeft geadverteerd? Dan kan ik nagaan welk meubelmodel u heeft aangeboden en aangeven waarom uw advertentie is verwijderd.

Het gaat in elk geval om het volgende. U bood een kopie aan van een meubelmodel waarop auteursrechten rusten. Het aanbieden van een kopie is verboden op grond van de auteurswet (artikel 12 en 13) en door op deze wijze te handelen maakt u inbreuk op het auteursrecht op de meubelmodellen en handelt u onrechtmatig.
Om deze reden hebben wij uw advertentie laten verwijderen namens de rechthebbende(n) en verzoek ik u de inbreuk op de rechten van mijn cliënte gestaakt te houden.

Met vriendelijke groet,

Anouschka van de Graaf
Geachte heer M.

Het door u aangeboden meubel betrof een kopie van een auteursrechtelijk beschermd meubel. Ook tweedehands kopieën mogen niet aangeboden of verkocht worden.

Met vriendelijke groet,
Namens Anouschka van de Graaf

N.D.R. Nefkens
Ik had nog niet aan dat horlogemerk gedacht. Ik zie het nog wel even aan.
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

:lol:
Wat een jokers.
Ze draaien het proces om. Zij dienen aannemelijk te maken waarom iets niets rechtsgeldig is. Nu leggen ze dat bij jou neer.
Daardoor zou ik, met betrekking tot jouw specifieke aanbieding, een juiste formulering willen zien.
Mochten zij nogmaals overgaan tot vroegtijdig en niet juist verwijderen van een voorwerp er een dwangsommetje tegenaan gooien.
Lijkt mij redelijk en billijk :thump_up:
Autofan

Bericht door Autofan »

Sluit ik me bij aan rsh! :thump_up:
Afbeelding
Rossy

Bericht door Rossy »

Hebben jou ouders een rechtsbijstand verzekering?
Laat die er werk van maken, daar zijn ze voor.
Laat hun dat advocatenkantoor maar terugfluiten, dat kunnen zij veel beter dan wij met zijn allen.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
goededag

Bericht door goededag »

@RSH: Het is voor het eerst in een paar jaar dat dit mij overkomt, Dus ik hoop dat het niet zo snel weer gebeurt.
Rossy schreef:Hebben jou ouders een rechtsbijstand verzekering?
Laat die er werk van maken, daar zijn ze voor.
Laat hun dat advocatenkantoor maar terugfluiten, dat kunnen zij veel beter dan wij met zijn allen.

Antonio.
nee we hebben geen rechtsbijstand verzekering. Maar wel een handige oom:P
Het lijkt mij onnodig om er zo'n werk van te maken. Het gaat over een modelletje van nog geen €30.00. Dus waarschijnlijk is je eigen risico nog hoger.

Ik heb ze een net (eigenlijk iets minder net. Meer kortaf) mailtje teruggestuurd, met de punten waarom dit geen namaak zou zijn. Gisteren antwoordden ze binnen een paar uur. Maar nu hebben ze al meer dan een dag niets meer van zich laten horen :evil:
antoine

Bericht door antoine »

Is het model zo groot dat je er op kunt zitten? Nogmaals, ze bekijken je advertentie niet, ze reageren op de tekst die je hebt getypt. Je bent niet de eerste en zeker niet de laatste die zo'n berichtje krijgt van MP. :wink:
schuifelhoofd
Contacteer:

Bericht door schuifelhoofd »

goededag schreef:Bedankt voor de reacties allemaal.
Geachte heer M.,
Het gaat in elk geval om het volgende. U bood een kopie aan van een meubelmodel waarop auteursrechten rusten. Het aanbieden van een kopie is verboden op grond van de auteurswet (artikel 12 en 13) en door op deze wijze te handelen maakt u inbreuk op het auteursrecht op de meubelmodellen en handelt u onrechtmatig.
Anouschka van de Graaf

Geachte heer M.
Het door u aangeboden meubel betrof een kopie van een auteursrechtelijk beschermd meubel. Ook tweedehands kopieën mogen niet aangeboden of verkocht worden.
Met vriendelijke groet,
Namens Anouschka van de Graaf
N.D.R. Nefkens
Ik had nog niet aan dat horlogemerk gedacht. Ik zie het nog wel even aan.
Wat een grap :lol:
Ze zijn zo naar de lettertjes aan het staren en zien het woord niet.

Mail ze even een fotootje van het betreffende auteursrechtelijk beschermd meubel,
en vraag ze inderdaad om een schadevergoeding voor het leed en de slechte naam die ze je hebben bezord.
janjaap

Bericht door janjaap »

Niks van aantrekken van dit geneuzel. En de advertentie gewoon opnieuw plaatsen. Grote kans dat je er dan geen reactie op krijgt.
Via toevalgenerator wordt er een advertentie uitgepikt en de aanbieder lastig gevallen.
Trouwens hoe willen ze bij jou terecht komen, mp heeft alleen een mailadres.
Plaats reactie