Gegroet!
Hoewel het een aantal jaartjes geduurd heeft heb ik toch wel eens weer wat nieuws te laten zien. Andere hobby's zijn op gelijk niveau gekomen, en hebben hogere uitgaven gekregen, maar dat betekent niet dat de conceptverzameling stil is gevallen! Aangezien iemand me een pm had gestuurd over mijn verzameling dacht ik het maar eens aan te passen. Nog altijd missen er veel modellen, maar die kan ik niet zo snel te voorschijn halen om vast te leggen, dat is voor een volgende keer!
Het budget is gelijk gebleven, misschien zelfs gegroeid, maar mijn standaard voor kwaliteit is ook aardig omhoog gegaan. Door het wegvallen van enkele producenten komt dat nu ongeveer uit op zo'n 4/5 modellen per jaar max en helaas te vaak van dezelfde producent (en hetzelfde automerk)
Mijn verzameling bestaat nog altijd uit alleen 1/43 /48 concept/styling modellen, een erg mooie schaal, niet te groot en toch voldoende voor detail.
Hieronder in ieder geval wat extra's! Het is erg leuk om te zien (en misschien wel jammer) dat sinds de ongeveer 16 jaar dat ik bezig ben met mijn verzameling modellen echt geproduceerd zijn (denk aan de recent R8, A5, Rolls 100EX ed.) of de styling voor de jaren erna hebben bepaald. Het jammere hiervan is natuurlijk dat een origineel Audi LeMans concept net zo speciaal is als een standaard R8 modelletje

Het 'nieuws'!

Alfa TZ3 Corsa, Ferrari Fiorano, Maserati Birdcage

Lamborghini Miura v2, Aston Martin Jet 2

Rolls Royce 100EX, Bentley GTZ, Lamborghini Estoque, Lamborghini Raptor

Lamborghini Gallardo Concept S

Ford Shelby GR-1
Hieronder het oudere spul!
We beginnen maar met de Alfa's

- van lnr: Nuvolari, BAT 7 en BAT 5 [-update-]Sinds een flinke tijd heb ze nu allemaal van Looksmart, en zijn de SMTS 5&7 zoals hier de deur uit

- Dardo, Brera en Vola
Wat uit de UK

- Aston Martin DB4 Jet Bertone en Jaguar XK140 Loewy-Boano

- Jaguar XK180, R-D6, Bentley Hunaudieres en Aston Martin Lagonda Vignale

- De Land Rover uit de toekomst, oftewel die uit Judge Dredd
Het blijven lelijke machines, maar ze horen er wel bij.. SUV's

- Alfa Romeo Kamal en Maserati Kubang
De VAG groep is ook aanwezig:

- Audi Le Mans, Nuvolari en Rosemeyer

- VW Nardo coupe & spyder

- Stylings concept van de EB110 en de EB 112

- ID 90, EB 118, Veyron en Chiron
En een groepje Peugeots

- Feline, Oxia, RC Pique en RC Carreau

- Asphalte
Een, laten we maar zeggen 'interessant jaren '80 concept'

- Citroen Karin
Wat werk van Italiaanse designstudio's:

- Bertone Berusa, Giugiaro/Toyota Volta, Italdesign Scighera en Pininfarina Enjoy

- Ford Coin, GT90

- Ikenga-3, Daihatsu TA-X80, Nissan Z concept

- Mercedes C112 en C111

- Renault Racoon, Fiftie, Zoom, Espace F1

- Renault Laguna, Ludo en Modus

- Renault Talisman

- Peugeot Kart-Up en Bobslid

- Peugeot 4002

- Peugeot Hoggar

- Ferrari Rossa

- Lancia Fulvia

- Lancia Nea

- Concept voor de 'nieuwe' mini rally auto
En hier wat auto's die toch uiteindelijk geproduceerd zijn [alleen de GT40 is volgens mij een model van de productieversie, de Murcielago Roadster en RX8 zijn nog concepts]

Ik heb nu alles gehad, maarja, er komen er vast meer bij ! [zie wat Provance Moulage allemaal van plan is..]