E36 Coupe kleine ombouw

Plaats reactie
Gebruikersavatar
B(BMW)+B(BENZ)Freak
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 24 mar 2005 12:16
Schaal: 1:18
Locatie: nobody knows
Contacteer:

E36 Coupe kleine ombouw

Bericht door B(BMW)+B(BENZ)Freak »

Heren,

Een paar foto's van mijn kleine ombouw :oops: . Ik heb bij deze iets geprobeerd, omdat ik het nooit gedaan heb.
Verlichting in het interieur. Nu is het de bedoeling om mijn lat te verhogen naar een ander niveau. :angel:

Wat vinden jullie ervan:
Een paar foto's de rest kan je vinden op onderstaande link. :thump_up:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://s5.beta.photobucket.com/user/bmw ... oupe%20bbs
==============================
Nieuwe website: https://www.facebook.com/pages/Bbfreaks ... =bookmarks
Gebruikersavatar
supra007
Berichten: 694
Lid geworden op: za 30 mei 2009 11:48
Schaal: 1:18

Re: E36 Coupe kleine ombouw

Bericht door supra007 »

Ik neem aan dat jij ook de youtube film van de e92 m3 van kyosho hebt gezien? :P

Het begin is in ieder geval al goed gelukt,
Ik heb het echter bij mijn eigen e36 met interieur verlichting het als volgt aangepakt:

Aan de achterkant van het dashboard heb ik een flink stuk weggeschuurd, zodat er nog maar een dun stuk plastic overbleef.
Hierna heb ik een speld verwarmd en bij ieder knopje een gaatje erin geprikt.
Daarna heb ik twee oranje led lichtjes erachter geplakt.

Ik had glasvezel hier liggen, maar helaas was die niet sterk genoeg, vandaar dat ik het op bovenstaande manier heb gedaan.

Jouw resultaat ziet er tot nu toe al top uit, alleen zou ik als ik jou was wat meer gaatjes maken (dat je wat meer "knopjes" hebt)

succes ermee!
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
Gebruikersavatar
BimmerBob
Berichten: 69
Lid geworden op: do 08 nov 2012 00:13
Schaal: 1:18

Re: E36 Coupe kleine ombouw

Bericht door BimmerBob »

In principe is het leuk gedaan, alleen op die youtube filmpjes vind ik de lampjes er altijd wel realistischer uit zien.
Ik heb zelf een E36 en als de lampjes van de kachelunit aan staan ziet het er heel anders uit. Wat ik zou proberen als ik jou was, was het kachel unitje eruit snijden, het onstane gat netjes bijschuren. Vervolgens een dun stukje plexiglas ofzo pakken, kijken dat je deze in of zo dicht mogelijk achter het gat of in het gat kan krijgen. Zelf een sticker maken van de kachelunit, en die over dat plexiglas maken. Dan komt het licht door de sticker heen, en waar je niet wilt dat het er doorheen komt zorg je dat het écht goed zwart is gemaakt.
Ik denk als je zoiets zou bouwen dat het echt perfect is!!

Idem voor de teller unit, radio, etc haha :thump_up:
Pooierbakken +1
Gebruikersavatar
B(BMW)+B(BENZ)Freak
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 24 mar 2005 12:16
Schaal: 1:18
Locatie: nobody knows
Contacteer:

Re: E36 Coupe kleine ombouw

Bericht door B(BMW)+B(BENZ)Freak »

Heren zeer zeker bedankt voor jullie mening en denkwijze en zal er zeker wat aan hebben. :thump_up: :thump_up:
Het begin is en ik ben iemand ik kijk waar ik mijzelf kan verbeteren zodoende leer iedere keer weer.
==============================
Nieuwe website: https://www.facebook.com/pages/Bbfreaks ... =bookmarks
Gebruikersavatar
B(BMW)+B(BENZ)Freak
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 24 mar 2005 12:16
Schaal: 1:18
Locatie: nobody knows
Contacteer:

Re: E36 Coupe kleine ombouw

Bericht door B(BMW)+B(BENZ)Freak »

B(BMW)+B(BENZ)Freak schreef:Heren zeer zeker bedankt voor jullie mening en denkwijze en zal er zeker wat aan hebben. :thump_up: :thump_up:
Het begin is en ik ben iemand ik kijk waar ik mijzelf kan verbeteren zodoende leer iedere keer weer.

Maar zou jullie creatie's ook wel willen zien :thump_up: :wink:
==============================
Nieuwe website: https://www.facebook.com/pages/Bbfreaks ... =bookmarks
Gebruikersavatar
BimmerBob
Berichten: 69
Lid geworden op: do 08 nov 2012 00:13
Schaal: 1:18

Re: E36 Coupe kleine ombouw

Bericht door BimmerBob »

Hahaha ik heb helaas geen creaties met verlichting. Ik had het over mijn 1:1 bmw e36. Maar ik zat laatst te denken om dat misschien een keer te proberen bij een model en toen heb ik voor mezelf een plan van aanpak gemaakt, en bovenstaande kwam eruit haha! Ik ben benieuwd wat je gaat maken!
Pooierbakken +1
Gebruikersavatar
B(BMW)+B(BENZ)Freak
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 24 mar 2005 12:16
Schaal: 1:18
Locatie: nobody knows
Contacteer:

Re: E36 Coupe kleine ombouw

Bericht door B(BMW)+B(BENZ)Freak »

BimmerBob schreef:Hahaha ik heb helaas geen creaties met verlichting. Ik had het over mijn 1:1 bmw e36. Maar ik zat laatst te denken om dat misschien een keer te proberen bij een model en toen heb ik voor mezelf een plan van aanpak gemaakt, en bovenstaande kwam eruit haha! Ik ben benieuwd wat je gaat maken!

Oh oke hahaha geen probleem. Ik ben ook nog bezig met mijn 1/1. Hij staat er nu zo erbij.

Afbeelding
==============================
Nieuwe website: https://www.facebook.com/pages/Bbfreaks ... =bookmarks
Gebruikersavatar
BimmerBob
Berichten: 69
Lid geworden op: do 08 nov 2012 00:13
Schaal: 1:18

Re: E36 Coupe kleine ombouw

Bericht door BimmerBob »

Mooi, daar heeft ook wel wat werk in gezeten!
Is het een échte M3?
Pooierbakken +1
Gebruikersavatar
B(BMW)+B(BENZ)Freak
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 24 mar 2005 12:16
Schaal: 1:18
Locatie: nobody knows
Contacteer:

Re: E36 Coupe kleine ombouw

Bericht door B(BMW)+B(BENZ)Freak »

BimmerBob schreef:Mooi, daar heeft ook wel wat werk in gezeten!
Is het een échte M3?

Jazeker en de voorkant en zijschermen hebben wij zelf gedaan. En helaas niet , maar het is wel :thump_up: een 328
==============================
Nieuwe website: https://www.facebook.com/pages/Bbfreaks ... =bookmarks
Gebruikersavatar
BimmerBob
Berichten: 69
Lid geworden op: do 08 nov 2012 00:13
Schaal: 1:18

Re: E36 Coupe kleine ombouw

Bericht door BimmerBob »

cool, 328 gaat ook rap he haha. Ik heb zelf een E36 316i (eerste auto), is langzaam maar wel mooi, en ja wat heet langzaam...kan er nog hard genoeg mee rijden alleen geen powerslips, tenzij het regend. Heb ook wel aardig wat werk in mijn auto zitten, alleen dan met OEM mods. M-tech bumpers met edition side skirts, volleder sport interieur met armsteun, dure radio, billstein verlaagd, hammer 17" velgen, afkoppelbare trekhaak verstopt achter m'n diffusor, witte knipperlichten rondom, zwarte performance nieren en nog zo'n kleine freubels. Ik wil(de) eigenlijk nog BBS RS velgen, met zilver hart, en heb ook nog getwijfelt over een originele alpina spoiler, maar ben bang dat de auto dan te pooierig en fout wordt. Als het een 328 of m3 was zou ik het gewoon gedaan hebben hahaha :thump_up: :mrgreen:

BTW denk je niet dat zwart gaas mooier staat in je voorbumper?
Pooierbakken +1
Gebruikersavatar
B(BMW)+B(BENZ)Freak
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 24 mar 2005 12:16
Schaal: 1:18
Locatie: nobody knows
Contacteer:

Re: E36 Coupe kleine ombouw

Bericht door B(BMW)+B(BENZ)Freak »

BimmerBob schreef:cool, 328 gaat ook rap he haha. Ik heb zelf een E36 316i (eerste auto), is langzaam maar wel mooi, en ja wat heet langzaam...kan er nog hard genoeg mee rijden alleen geen powerslips, tenzij het regend. Heb ook wel aardig wat werk in mijn auto zitten, alleen dan met OEM mods. M-tech bumpers met edition side skirts, volleder sport interieur met armsteun, dure radio, billstein verlaagd, hammer 17" velgen, afkoppelbare trekhaak verstopt achter m'n diffusor, witte knipperlichten rondom, zwarte performance nieren en nog zo'n kleine freubels. Ik wil(de) eigenlijk nog BBS RS velgen, met zilver hart, en heb ook nog getwijfelt over een originele alpina spoiler, maar ben bang dat de auto dan te pooierig en fout wordt. Als het een 328 of m3 was zou ik het gewoon gedaan hebben hahaha :thump_up: :mrgreen:

BTW denk je niet dat zwart gaas mooier staat in je voorbumper?

Relaxt mijn eerste E36 was een 316i. En ik weet hoe het is al hij langzaam is en vandaar dat ik nu voor een snellere ben gegaan.
Wat betreft de gaas mee eens, maar ik heb nu mijn kentekenplaat ervoor hangen dus dan zie je het niet zo. En moet eerlijk zeggen vind het niet slecht staan.

Hier de foto's van mijn 316I

Afbeelding
Afbeelding
==============================
Nieuwe website: https://www.facebook.com/pages/Bbfreaks ... =bookmarks
Plaats reactie