Bob's BMW verzameling ///M

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Plaats reactie
BimmerBob
Schaal: 1:18

Bob's BMW verzameling ///M

Bericht door BimmerBob »

Verzamel al een dik jaartje en heb toch wel al heel wat modelauto's gehad.
Helaas heb ik een groot deel moeten verkopen omdat ik met mijn 1:1 BMW E36 Sedan een ongeluk heb gehad (total loss). Ik studeer nog en had het geld niet voor het oprapen, dus heb bijna alles verkocht voor het 1:1 project.
Ik ben niet heel erg actief geweest omdat ik dus de afgelopen maanden bezig ben geweest met een BMW E36 Cabrio project dat nu zijn einde nadert.

Voor het cabrio project zie hier:
http://www.bimmerportal.nl/forum/viewto ... 75&t=32679

Wat heb ik allemaal gehad:

1x BMW E46 320wtcc zwart van autoart
1x BMW E46 M3 gtr van minichamps
2x BMW 3.0 CSL van minichamps (straat versie, en de batmobile)
3x BMW E93 M3 Cabrio kyosho (wit-zwart-rood)
2x BMW E28 M5 van Autoart
3x BMW E60 M5 van kyosho (2x zwart en 1x blauw)
2x BMW E46 M3 cabrio van kyosho (1x laguna seca blauw en 1x zwart, zwarte heb ik nog)
1x BMW E36 M3 sedan wit van utmodels
1x BMW E36 M3 cabrio estorilblau van utmodels
1x BMW Z4M coupe met CSL velgen van Kyosho
1x BMW 3.0L CSL art car van minichamps
1x BMW E36 M3 Art car van Ut models
1x BMW E30 M3 cabrio van autoart (ombouw).

en nog 4 porsche's:
2x Porsche 911 996 GT2 autoart
1x Porsche 911 996 GT3 autoart
2x Porsche 911 996 Turbo autoart (heb ik nog word een schaalmodel, van de Turbo van m'n schoonvader).

Één GT2 & de GT3 zijn al van m'n schoonvader en staan in zijn verzameling, de Turbo komt daarbij zodra die af is.

Dan nog een Porsche 959 gehad eveneens van Autoart.

Hier even wat highlights uit de vorige verzameling:
Rijtje:
Afbeelding

GT2 & GT3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

1 van de E28 M5's:

Afbeelding

Afbeelding

E60 M5's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

E93 M3, ombouw naar beige interieur (was zwart):

Afbeelding

Afbeelding

E93 M3, ombouw van beige naar zwart interieur, verlaagd met csl velgen en zwarte grill:

Afbeelding

E30 M3 autoart ombouw (niet door mij uitgevoerd overigens):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BMW E36 M3 Estoril:

Afbeelding

BMW E36 M3 Sedan

Afbeelding

BMW E46 M3 cabrio met ombouw van groen naar zwart interieur (deze heb ik nog maar mag weg):
Afbeelding

Art Car's:

Afbeelding

Afbeelding

BMW Z4 M met CSL Velgen:

Afbeelding______________________________________________________________________________________________________________________________________________

Dan nu wat ik tegenwoordig bezit. Ik heb besloten mijn verzameldoelgroep bij te stellen naar BMW E36's en wat jaren 80-90 modellen die ik waanzinnig vet vind.

Ik heb inmiddels 12 BMW E36 modellen, maar de helft moet nog omgebouwd worden en een deel wordt verkocht.
Ik wil namelijk de type 2's verzamelen, met de betere koplampen. Hier heb ik er inmiddels al 8 van :D

Deze E36 wordt omgebouwd, inmiddels is deze ontdaan van de verf, en wordt waarschijnlijk blauw of rood. De trowing stars velgen die ik van een 850 heb worden alumium kleurig.
Afbeelding

Deze 850 gaat nog uit elkaar, en wordt waarschijnlijk blauw met een grijs of beige interieur met houtinleg. en bbs rs of alpina velgen
Afbeelding

Deze 850 die naar cabrio omgebouwd is, kwam ik op ebay tegen en moest ik hebben. Deze word ook verder omgebouwd, andere kleuren & velgen.
Afbeelding

Een paar van m'n E36's. De gele wordt omgebouwd naar zwart (heb overigens 2 van deze gele, en 1 met platte koplampen). De polizei gaat nog uit elkaar en krijgt zwarte a, b & c stijlen + hemel en nog de juiste kentekens. Dat carroseriewit stoort me namelijk nogal. De Cabrio en M3 GT hebben inmiddels nederlandse kentekens. De gtr krijgt dit niet, is immers een raceversie.
Afbeelding

Afbeelding

E36 M3 technoviolet ombouw. Andere koplampen, interieur van rood naar bruin, details zoals sloten op de deuren, echte E36 km teller decal, kentekens en velgen :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

M3 technoviolett, bmw 325i cabrio en bmw m3 gt met kentekens:
Afbeelding

Afbeelding

De 325i is uitgerust met de BMW E36 clubsport velgen van de rode E36 318is i.p.v. de originele kroonkrukvelgjes van dit model.

Afbeelding

De kentekens zijn overigens kloppend, behalve die van de 325 cabrio, die is eigenlijk van een coupe.

Afbeelding

Afbeelding

Preview van de ombouw van mijn eigen 1:1 cabrio:
Afbeelding

Afbeelding

De paarse cabrio met de nieuwe velgen, bmw logo's komen er nog op :)

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb meer modellen maar niet alles op de foto

Zo dat was 'm voor nu :)
Volgende week weer een nieuwe update.
Pooierbakken +1
Ferrarifan
Contacteer:

Re: Bob's BMW verzameling ///M

Bericht door Ferrarifan »

Dat is een lekkere binnenkomer zeg, al dat BMW en Porsche geweld :worshippy: Wel jammer dat je er een aantal hebt moeten verkopen :shock:
BimmerBob

Bericht door BimmerBob »

tsja zo gaan die dingen haha. Ik studeer nog dus helaas ging en en niet. ja of ik moest eerst nog een flinke tijd fietsen en dat zag ik niet zitten.
Dus toen ik kon kiezen tussen 30 auto's in de kast of 1 bmw cabrio op de oprit was ik snel klaar :roll:

Nu kan ik wel wat meer richting aan de verzameling geven om het nog enigszins in de hand te houden want 85% van m'n vorige collectie had ik in 2 maanden gekocht. Hoezo overenthousiast...De man van postnl kon nog net m'n voornaam niet :P
Pooierbakken +1
Johan
Schaal: 1:43

Bericht door Johan »

Zitten erg mooie modellen bij zeg.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Bien

Bericht door Bien »

Erg mooie modellen. De ombouwen zijn ook zeer geslaagd! :worshippy:
chris001

Bericht door chris001 »

Dat is een heel fraai stel BMW's bij elkaar. Trouwens, jouw 1:1 project is ook indrukwekkend :dance: Goed te begrijpen dat je deze keuze hebt gemaakt. In 1:18 modellen kun je tenslotte niet rijden. Ik heb iig van jouw update genoten!!! :thump_up: :worshippy:
alain_1978

Bericht door alain_1978 »

Jammer dat je een deel van je collectie hebt moeten verkopen. Misschien dat je ze later nog kunt terug toevoegen als je er weer wat bovenop bent.
Leuke ombouwingen ook vind ik. Ziet er goed uit :thump_up:
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Welkom op het forum. Inderdaad spijtig dat je een groot deel hebt moeten verkopen, echter de modellen die je nog hebt mogen er zeker zijn. :drool:

p.s. zou je het formaat van de foto's op max 800 x 600 willen houden :wink:
OTF'er

Bericht door OTF'er »

Heel knappe M's!
Zeker die E30 Cabrio is een prachtig ombouwproject :thump_up:
Afbeelding
TestaRossa
Contacteer:

Bericht door TestaRossa »

Lang geleden dat ik de zachtgele 850 csi ben tegengekomen........heerlijke wagen en een prachtig model. Zeker de cabrio ombouw. :)

Ik had ooit net zo'n zachtgele en een grijze met zwart dak, toch wel een beetje spijt dat ik deze de deur heb uitgedaan toen. De 850csi is toch wel de mooiste van de 850 serie in mijn ogen.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Nelis

Bericht door Nelis »

Hele dikke beemers!
Plaats reactie