Het is begonnen bij de geboorte van mijn zoon,in plaats van een beertje bracht ik een autootje mee naar zijn kraambedje.
Toen is men in de familie gaan zoeken naar autootjes uit mijn jeugd en er kwam zegge en schrijven 1 welke toegevoegd werd aan het model welk ik gekocht had voor mijn zoon.
Het bleek een Dinky Toy te zijn.

Een Nash Rambler,welke ik opgeknapt heb.
Na dit begin is het verzamelen begonnen en een van de verzamellijnen is het verzamelen en eventueel restaureren van modellen welke ik gehad zou kunnen hebben toen ik zelf een kind was.
Dit bestrijkt de gloriejaren van Dinky Toys,Corgi Toys en vele andere merken zoals Tekno denmark,Matchbox en nog veel meer.
Ik zal beginnen met wat Dinky's uit mijn verzameling en proberen geregeld wat nieuws te laten zien.

Hier 2 Studebaker tankauto's waarvan 1 gerestaureerd en 1 nog in originele staat.
Het tankstationnetje is ook Dinky en geproduceerd in Frankrijk,er bestaat ook een engelse versie welke iets groter is.

Policebox en motoragenten.in originele staat,

Post office auto en Morris Royal Mail zijn gerestaureerd.
Lekker engels, een dubbeldekker en een oude taxi

Tafereeltje waarvan de Ford Zephyr en de Ambulance zijn opgeknapt.
De Ford is opgeknapt in een niet originele kleur maar wel een kleur welke voldoet aan het tijdsbeeld.

deze bussen zijn beide opgeknapt,de Wayne schoolbus naar het originele voorbeeld en de touringcoach in een eigen kleurstelling.
Om een idee te geven van een opknapbeurt.
De bus kwam zo.

werd kaal gemaakt en in de primer gezet.

Daarna spuiten in 2 fases

Tenslotte details zoals sierstrips aanbrengen.

Tenslotte nog een afbeelding van Dinky oud en nieuw.

3 Volvo's waarvan de rode nog in nieuwstaat is met origineel doosje,de witte een schaarse uitvoering is in wit.
Het 3de model is van Atlas welke een aantal Dinky Toys opnieuw heeft uitgebracht.
Tot zover deze eerste bijdrage,met vriendelijke groet
Aad