Porsche 1956 Carel Godin de Beaufort klaar!

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Porsche 1956 Carel Godin de Beaufort klaar!

Bericht door Peter Parker »

In mijn oude modellen bak ligt al jaren deze groen geverfde oude Solido Porsche. Ik ben een groot fan van de Nederlandse coureur Carel Godin de Beaufort. Deze man heeft zowel Formule 1 als Le Mans gereden. Hij was bijna 2 meter lang en reed met het geld van hun adelijke familie. Met zijn maat 48 voeten reed hij vaak op zijn sokken, want dan kon hij in de krappe ruimte de pedalen bedienen.
Afbeelding
Het geweldige van dit model, is dat ie vastgeschroefd was, dus hij kon makkelijk open.
Afbeelding
De vering van dit model is duidelijk super. 1 van de bandjes was zo uitgedroogd, dat ie eraf brak.
Afbeelding
Carel had vaak een lichtblauw racepak aan en een zilverkleurige helm. Mijn model had geen rijder meer, maar ik had nog wel een ander slopertje en die heb ik aangepast. Eigenlijk had ie ook nog een stoeltje nodig, dus die kwam ook uit een slopertje. Via MK Models had ik wat race nummers bestelt en nummer 27 was van die betreffende race.
Afbeelding
Na een badje in de afbijt ging het groen er snel af. Daarna in de primer en snel de eerste laag zilver.
Afbeelding
Ik twijfel over de wielen, want Solido heeft wel hele simpele wielen. Ik ga eens zoeken of ik iets beters kan vinden. Volgende keer verder!
Gebruikersavatar
hanske10
Berichten: 731
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 10:12
Schaal: 1:18

Re: Porsche Le Mans 1956 Carel Godin de Beaufort

Bericht door hanske10 »

leuk projectje peter.. :D .
ga dit volgen.. :thump_up:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Porsche Le Mans 1956 Carel Godin de Beaufort

Bericht door Peter Parker »

Na de eerste lagen zilver, konden de decals erop en heb ik hem mat gelakt. De velgen en banden heb ik van een ander slopertje en met het stoeltje van die auto zit Carel veel beter achter het stuur.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Waarom Solido zijn coureurs geen handen heeft gegeven is mij een raadsel... :lol:
AadA
Berichten: 124
Lid geworden op: za 27 apr 2013 22:38
Schaal: 1:43

Re: Porsche 1956 Carel Godin de Beaufort klaar!

Bericht door AadA »

Peter,
Je hebt een prachtige restauratie gedaan.
Alle verbeteringen die je aangebracht hebt maken dit een hele speciale uitvoering.
Zulke verbouwingen mag je rustig meer laten zien :)

met vriendelijke groet,

Aad
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: Porsche 1956 Carel Godin de Beaufort klaar!

Bericht door alain_1978 »

Zoals ik daarnet op FB al zei: Supermooi gedaan Peter! :thump_up:
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Porsche 1956 Carel Godin de Beaufort klaar!

Bericht door NetForce84 »

Waauw super gedaan Peter :thump_up:
Plaats reactie