Vitrinekast laten maken, maten?

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Plaats reactie
roskootje
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 19 mei 2014 13:55
Schaal: 1:18

Vitrinekast laten maken, maten?

Bericht door roskootje »

Hallo verzamelaars,

Ik wil een vitrinekast(en) laten maken voor mijn Ferrari-modellen van 1:18. Ik wil zo'n 300 plekken hebben, de bertbykasten van IKEA vind ik wel grappig, maar daar kan ik er zo'n 14 van kwijt en dan heb ik toch echt te weinig ruimte. Bovendien zijn deze ook niet meer te koop.
Het plan is de kasten +- 34 diep te maken zodat er een trapeffect inzit om en om 1 voor 1 achter, maar hoeveel ruimte moet ik nu per glasplaat in de hoogte hebben.

Wat hebben jullie, wat is de juist hoogte, misschien nog andere ideëen om er 300 kwijt te kunnen. Ik heb een hoek van muren van 3,60 meter bij 2,90 meter.
Het is al lastig genoeg om iemand te vinden die zo'n projectje wil bouwen.

Ik moet natuurlijk wel iets moois hebben om mijn privecollectie op het forum te kunnen zetten.
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5190
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Vitrinekast laten maken, maten?

Bericht door Schumi28 »

Denk dat er wel mogelijkheden voor zijn, alleen als je hem op maat laat bouwen ben je wel enorm veel geld kwijt heb ik zo het idee.

Dat zie je wel bij een aantal vitrinekastbouwers die ik weleens via Google had gevonden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Vitrinekast laten maken, maten?

Bericht door St. Paul »

Flink aantal modellen, op zich een aardige ruimte maar als je berekent dat de onderste meter afvalt tenzij je op de knieën wil en hoger dan 1,80 ook niet echt mooi meer is dan blijft er weinig ruimte over. Ik weet niet hoeveel het mag kosten maar een paternoster systeem kan 2 keer het aantal op het zelfde oppervlakte kwijt. :worshippy:

http://www.schletter.de/DE/messe-und-we ... g-pos.html
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Vitrinekast laten maken, maten?

Bericht door NetForce84 »

Vitrinekasten laten maken op maat ... zal wel enkele vele eurootjes kosten :eh:
roskootje
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 19 mei 2014 13:55
Schaal: 1:18

Re: Vitrinekast laten maken, maten?

Bericht door roskootje »

Het mag ook wel wat kosten. De standaard vitrinekasten zijn ook niet bepaald goedkoop. Bij een beetje goed merk ben je ook zo 700 euro kwijt voor een kast en dan heb je er zo 10 nodig die ik niet kwijt kan.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Vitrinekast laten maken, maten?

Bericht door Peter Parker »

Je zou eens in overleg moeten gaan met een vitrine bouwer. Je ziet ze wel eens bij de beurs in Houten staan bij de ingang. Dan heb je een idee.
Plaats reactie