onderhoud lak ea

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
bodi
Berichten: 167
Lid geworden op: za 15 mei 2010 11:47

onderhoud lak ea

Bericht door bodi »

Had graag nagevraagd wat jullie gebruiken inzake onderhoud van jullie miniaturen, om ze op te frissen.

Dacht zelf aan enerzijds een soort quickdetailer of bvb poorboy's world spray & wipe of evt een waterless wash (& wax) maar wil natuurlijk zeker zijn dat geen kwaad kan en ook op bvb plastic kan, maw idiotproof is want mezelf kennende zal ik wel eens snel een onbedoeld deeltje meenemen :D
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: onderhoud lak ea

Bericht door Schumi28 »

Als je gewone stickerloze modellen hebt kan je waarschijnlijk de autoproducten gebruiken, als je metalen modellen hebt :mrgreen: .

De mijne maak ik nooit echt schoon v.w.b. de lak qua poetsen e.d.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: onderhoud lak ea

Bericht door Ricardo »

Ik gebruik een scheer borstel, een gebruikte die is statischer en trekt stof aan. Qua poetsen doe ik er niet zoveel mee. Hier staan ze ook in nagnoeg stofvrije vitrines.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3350
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: onderhoud lak ea

Bericht door St. Paul »

Ik zou iig synthetische oliën gebruiken voor het smeren van de motorelementen en de chassisveren. :thump_up:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Plaats reactie