NEW FEATURE Website op sub domein

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..

Zou jij gebruik willen maken van een subdomein

Peiling eindigde op vr 31 dec 2004 20:10

Ja en ik betaal een kostend dekkend bedrag
7
22%
Nee ik heb hier geen interesse in
25
78%

Totaal aantal stemmen: 32

Muiter
Vriend voor het Leven
Contacteer:

NEW FEATURE Website op sub domein

Bericht door Muiter »

Volgend jaar wil ik een aantal nieuwe ideeën die ik en een aantal leden hebben bedacht verder gaan uitwerken.
In het subforum 'Forumbeheer' wil ik er al een aantal voorstellen, waaronder deze.

Website op sub domein
Heb je interesse in een subdomein (gebruikersnaam.modelautoforum.nl) waarop je je website over modelauto's kunt plaatsen. Deze server is stabiel en heb je geen verplichte popups en grote banners verplicht. Je kunt dan gebruik maken van onderstaande mogelijkheden:
    CGI Support
    Perl scripting
    Server Side Includes (SSI)
    PHP scripting
    IMAP4, POP3, APOP
    Webmail
    Persoonlijke Statistieken HTTPD Logs
    FTP access
    Custom 404 Pagina's
    Autoresponding & Forwarding
    Webbased Control Panel
    Python 2.1
    Htacces

Als je het wat lijkt plaats dan a.u.b. je schatting over het aantal MB's en dataverkeer dat je gebruikt.
Laatst gewijzigd door Muiter op za 19 feb 2005 23:14, 3 keer totaal gewijzigd.
wvniersen
Contacteer:

Bericht door wvniersen »

weet je wel waar je aan begint....

groet Winno
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Re: NEW FUTURE Website op sub domein

Bericht door Peter Parker »

Muiter schreef:
    CGI Support
    Perl scripting
    Server Side Includes (SSI)
    PHP scripting
    IMAP4, POP3, APOP
    Webmail
    Persoonlijke Statistieken HTTPD Logs
    FTP access
    Custom 404 Pagina's
    Autoresponding & Forwarding
    Webbased Control Panel
    Python 2.1
    Htacces

Als je het wat lijkt plaats dan a.u.b. je schatting over het aantal MB's en dataverkeer dat je gebruikt.

Ik heb echt niet het flauwste benul waar je het over hebt. :oops:
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

ik plaats even een reactie zodat je weet dat ik gestemd heb...
Muiter
Vriend voor het Leven
Contacteer:

Re: NEW FUTURE Website op sub domein

Bericht door Muiter »

Peter Parker schreef:Ik heb echt niet het flauwste benul waar je het over hebt. :oops:

Alles wat je nodig hebt.
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Een beetje een grote leuke website zit je al gauw aan de 10/15 mb en dan doe je nog niet gek. Tevens moet de knowhow van dit initiatief ook aanwezig zijn wanneer er problemen op duiken. Wanneer mensen een site willen kunnen ze dat ook op andere plaatsen krijgen. Voor mij zou het niet nodig zijn....maar misschien zijn er mensen die er anders over denken.....
Afbeelding
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Op zich is het voor een aantal leden een leuk idee. Maar je moet dan idd wel weten wat je doet. Ik denk dat de meeste mensen genoeg hebben aan hun huidige ruimte voor een site. Voor mij en misschien nog een aantal anderen is het leuk om ruimte te hebben waar je een site met bv database kunt plaatsen. Wanadoo verbiedt mij andere dan html files te plaatsen. Mijn site is dus altijd statisch terwijl ik wel iets beters kan en wil bouwen.

Alleen heb ik niet echt de tijd om er weer helemaal in te duiken (ik zal mijn ASP, SQL etc weer helemaal op moeten halen...). En dan vind ik het een beetje jammer om voor ruimte te betalen en daar een statische site te zetten terwijl dat gratis bij Wanadoo mag. Bovendien zijn er al een aantal leden die hun eigen domein en ruimte hebben gehuurd.

Ik zie wel wat in deze optie zolang het natuurlijk financieel en technisch los staat van het forum. Mocht ik in de toekomst tijd vrij kunnen maken dan zou ik dit graag doen mits de kosten niet de pan uitrijzen.
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

en hoevel mb ruimte heb je dan en aan welke kosten zitten we dan te denken :?:
Muiter
Vriend voor het Leven
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Markopolo schreef:en hoevel mb ruimte heb je dan en aan welke kosten zitten we dan te denken :?:

Muiter schreef:Als je het wat lijkt plaats dan a.u.b. je schatting over het aantal MB's en dataverkeer dat je gebruikt.
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Muiter schreef:
Markopolo schreef:en hoevel mb ruimte heb je dan en aan welke kosten zitten we dan te denken :?:

Muiter schreef:Als je het wat lijkt plaats dan a.u.b. je schatting over het aantal MB's en dataverkeer dat je gebruikt.

1 GB met 10 GB datverkeer
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Markopolo schreef:1 GB met 10 GB datverkeer

Dit is wel erg ruig Polo, ik weet niet wat jij van plan bent. :D De database van het forum bv is 40.34 MB. Ik denk dat ik zelf niet eens boven de 30 uit zou komen. Ik denk dat je uit moet gaan van een site van 50 tot 100 mb, als je het ruig doet, en in het 'ergste' geval die 10 gb verkeer.

Een site van 1 gb zijn wel erg veel foto's... :mrgreen: Een scherpe wallpaper van 1024 bij 768, schermvullend en veelste groot voor een website, hoeft niet meer dan 200 kb te kosten. dan heb je er meer dan 5200 foto's nodig om die 1 gb te halen.
Laatst gewijzigd door St. Paul op ma 03 jan 2005 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Zat ik zelf ook ongeveer te denken site van +/- 50 MB dataverkeer kan ik zo niet zeggen eigenlijk.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Ricardo schreef:Zat ik zelf ook ongeveer te denken site van +/- 50 MB dataverkeer kan ik zo niet zeggen eigenlijk.

Ligt er natuurlijk aan hoe populair jouw site bij anderen is, hoe vaak jij update en hoe groot je site uiteindelijk is. Ik denk idd dat er weinig over te zeggen is. Ik ga uit van 10 GB zodat je weet wat de kosten in het ergste geval zijn. Maar ik denk dat het verkeer reuze meevalt voor de meeste.
Muiter
Vriend voor het Leven
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Even voor het idee hoeveel 10 Gb is, deze website had in december 13 Gb aan dataverkeer.
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Muiter schreef:Even voor het idee hoeveel 10 Gb is, deze website had in december 13 Gb aan dataverkeer.

Dan ga ik ervan uit dat de meeste niet eens over de 1 gb heenkomen met hun site (waaronder die van mezelf) Ik blijf het een leuk idee vinden en ben zeer benieuwd naar de kosten die dat met zich mee brengt.
Plaats reactie