Bedrogen worden op Internet

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
117ayrton
Contacteer:

Bedrogen worden op Internet

Bericht door 117ayrton »

:evil: na 4 maanden geduld te hebben gehad ,vind ik het tijd om iedereen te willen waarschuwen voor een bedrieger namelijk minidome5f5ep1c4vr5x2r6rd zoals hij vermeld staat op marktplaats nederland.op 12 oktober 2004 heb ik 50 euro aangetekend opgestuurd naar deze man, voor een wagen van mclaren f1 gtr winnaar le mans 1995.nu 4 maanden later heb ik nog steed geen wagen of geld terug .heb deze heer al 4 x aan de telefoon gehad ,maar dan heeft hij die wagen niet meer ,de andere keer ging hij er achter naar frankrijk (dat was in januari)in februari was het dan weer dat ,de wagen uit spanje moest komen ,en nu in maart moest hij zijn moeder begraven ,alles krijg je te horen behalve dat hij mijn geld zal terug geven of dat ik die wagen zou krijgen .dus mensen pas op met die man.naam bekend voor wie het wil weten op privé dan wel .groeten 117 ayrton
[MOD-EDIT]: Topictitel verandert, daar het anders off-topic gaat, door schumi28
Opel-DTM

Re: bedrieger op marktplaats nl.

Bericht door Opel-DTM »

117ayrton schreef::evil: na 4 maanden geduld te hebben gehad ,vind ik het tijd om iedereen te willen waarschuwen voor een bedrieger namelijk minidome5f5ep1c4vr5x2r6rd zoals hij vermeld staat op marktplaats nederland.op 12 oktober 2004 heb ik 50 euro aangetekend opgestuurd naar deze man, voor een wagen van mclaren f1 gtr winnaar le mans 1995.nu 4 maanden later heb ik nog steed geen wagen of geld terug .heb deze heer al 4 x aan de telefoon gehad ,maar dan heeft hij die wagen niet meer ,de andere keer ging hij er achter naar frankrijk (dat was in januari)in februari was het dan weer dat ,de wagen uit spanje moest komen ,en nu in maart moest hij zijn moeder begraven ,alles krijg je te horen behalve dat hij mijn geld zal terug geven of dat ik die wagen zou krijgen .dus mensen pas op met die man.naam bekend voor wie het wil weten op privé dan wel .groeten 117 ayrton

Zie diegenes advertenties ook vaak staan... Asperen is de woonplaats dacht ik... Je hebt z'n adres toch... ik had allang op de stoep gestaan...
Schijnt iets te wezen met een museum of zoiets...
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D dat is hem ja ,zou ik al lang gedaan hebben als ik een wagen had en een rijbewijs :oops: en dat voor iemand met meer dan 1100 wagentjes . :mrgreen:
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Nooit geld opsturen naar een Nederlands adres, en eigenlijk ook niet naar een adres in het buitenland.

Enige wat je nu nog kan doen is:

Naar de politie gaan en een aangifte laten noteren. Na enig aandringen willen ze dat wel doen.
Naa het adres gaan en verhaal halen. Zorg dan wel dat je met z'n 2en bent. (zo heb ik nog een "vakantieadresje" in Frankrijk...)

Dat het ook goed kan gaan vertelt het volgende:
Een model gekocht in Cyprus. Paypal had hij niet, en mensen uit Cyprus kunnen vooralsnog niet registreren bij Paypal. Een banktranfser zou nog wel wat geld kosten. Ik heb de gok genomen. Na 5 dagen een berichtje dat het geld aangekomen was, weer 5 dagen model in huis. Dus het kan wel... (het was dan ook wel een zeldzaam model, en geen mainstream "oplichtersmodel")
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D ik betaal altijd via de bank,maar kreeg geen bankgegevens dus dan maar aangetekend,de man geeft ook toe dat hij mijn geld heeft ontvangen maar na 4 maanden heb ik nog niets .
christophe320d

Bericht door christophe320d »

er hing reeds van in het begin al een reukje aan.

Ik mailde hem toenertijd voor dezelfde auto en ook aan mij wou hij hem met veel plezier verkopen.
fobie
Schaal: 1:18

Bericht door fobie »

Ik zou hem een bezoek brengen.Heb je geen vriend die bij de politie werkt.Dat werkt meestal goed . :twisted:
Laatst gewijzigd door fobie op vr 11 mar 2005 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

christophe320d schreef:er hing reeds van in het begin al een reukje aan.

Ik mailde hem toenertijd voor dezelfde auto en ook aan mij wou hij hem met veel plezier verkopen.
:thump_up: ja dat was ik nog vergeten te zeggen dank u christophe ,had toen een mailtje naar jou gestuurd

fobie schreef:Ik zou hem een bezoek brengen.Heb je geen vriend die bij de politie werkt.Dat werkt meestal goed . :twisted:
:mrgreen: als ik een wagen had was ik er al lang naar toe geweest ,of in belgie had ik wel de trein genomen,maar nederland is niet doenbaar voor mij,naar de politie gaan heeft geen zin want heb enkel bewijs dat ik een aangetekende brief heb geschreven ,als die gozer zegt dat hij geen geld kreeg is het zijn woord tegen het mijne.ik koop alvast niets meer op marktplaats en betaal zeker niet meer ,met een aangetekende brief .ik wilde gewoon iedereen vertellen dat je bij die kerel heel goed moet op passen :oops:
[MOD-EDIT]: 2 berichten even samengevoegd, door schumi28
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

amai ik had da modelleke allang gaan halen zenne. En hem laten betalen voor de benzine. Of anders het geld zelf terug uit zijn portefeuille trekken.
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

Wim83 schreef:amai ik had da modelleke allang gaan halen zenne. En hem laten betalen voor de benzine. Of anders het geld zelf terug uit zijn portefeuille trekken.
:mrgreen: als die vent in belgie woonde had ik dat allang gedaan

:D heb net naar die gozer gebeld ,heeft hij mijn wagen zegt hij maar was nu weer mijn adres kwijt . :mrgreen: hij beloofde hem maandag aangetekend op te sturen ,laat ons hopen ,maar ik gellof er niet veel van. :evil:
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

117ayrton schreef:
Tim schreef:Nou ja, en anders stuur je z'n adres maar naar hier, dan gaan wij wel even kijken. :mrgreen:
:mrgreen: zal het onthouden ,als ik tegen vrijdag geen wagen heb stuur ik al de nederlanders van het forum op hem af .het is alvast in asperen :mrgreen: :thump_up: :thump_up: :thump_up: dank u tim

Wel even controleren of naam, adres en telefoonnummer overeenkomen. :mrgreen:
http://www.telefoongids.ptt-telecom.nl/

Nee zonder gekheid,.....weet je wel meteen of dit i.d.d. klopt. (tenminste als hij geen geheim nummer heeft of mobiel nummer bij een andere provider). Maar is het proberen waard.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D wees gerust naam adres telefoon alles klopt heb hem nog net aan de telefoon gehad hoor :mrgreen: heb hem door de foon eens goed mijn gedacht gezegd :mrgreen:

:D dat is waar ,maar als koper en verkoper op ebay moet je toch wel je adres opgeven dus doen zo als ik je verzameling appart laten verzekeren en nog heel goed ook . :mrgreen:
[MOD-EDIT]: 2 berichten even samengevoegd, door schumi28
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

117ayrton schreef::D dat is waar ,maar als koper en verkoper op ebay moet je toch wel je adres opgeven dus doen zo als ik je verzameling appart laten verzekeren en nog heel goed ook . :mrgreen:

Het adres wordt alleen maar prijsgeven indien je iets verkocht hebt of iets koopt op eBay. Gegevens worden dan alleen aan koper en verkoper uitgewisseld. Tevens weet je ook het wederzijdse adres. Over het algemeen heb ik op eBay altijd een goed gevoel. Ik heb veel op eBay gekocht uit Italië, Duitsland, Oostenrijk,Zwitserland, Engeland en ook soms uit Nederland. Veel handelaren van modelauto's maar ook particuliere verzamelaars. Aan het feedback van een eBay lid kun je al aflezen of het een betrouwbaar persoon is of niet. En dan zie ik niet een Duitser of Italiaan extra afkomen om een bezoekje bij je thuis te brengen als je niet thuis zou zijn. Ik heb nog nooit problemen met iemand gehad op eBay.
Op Marktplaats heb ik ook regelmatig iets gekocht, maar helaas ben ik hier al 5x bij verschillende personen ook worden opgelicht. Ik heb wel altijd de modellen ontvangen, maar ondanks dat ik de garantie kreeg van de verkoper, dat het om splinternieuwe modellen ging, waren het toch beschadigde en/of nicotine verkleurde modellen. Ik zie dit dan ook als oplichting, omdat ik er extra goed voor betaald had. Ik verzamel alleen maar in nieuwstaat verkerende modellen en daar wil ik gerust meer voor betalen. Marktplaats is het risico vele malen groter, dat je belazerd wordt. Het zou dan ook wenselijk zijn, dat ze op Marktplaats ook een Feedback systeem inbrengen en ook lid moet worden. Ik ben ervan overtuigd, dat die betreffende oplichters zich dan grotendeels terugtrekken als ze hun gegevens moeten prijsgeven.
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D ben ik helemaal mee eens, trouwens ik had marktplaats ook op de hoogte gebracht ,kreeg ik als antwoord dat zei daar niets konden aan doen ,ik moest maar naar een gerechtswinkel gaan .dit is echt ongelofelijk schandalig vindt ik dat,nu op marktplaats koop ik niet meer dat is heel zeker.op ebay koop ik heel veel en voel mij er goed in mijn vel,en wie mij hier wat volgt weet dat ik een ebay verslaafde ben :mrgreen: groeten 117ayrton
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

zo'n feedback op marktplaats zou prachtig zijn!
Niet dat ik er slechte ervaringen mee heb, integendeel. Ik mag dus van geluk spreken.

Een nederlander die al mijn niet-ferrari's op 1/18 is komen ophalen (14 stuks), is zelfs tot in onze living geweest, waar ze allemaal op tafel stonden geëtaleerd. Die kerel heb ik toch nog niet teruggezien... :wink:

Bij e-bay of mp heb ik nog nooit het adres van de verzender gevraagd, maar meestal staat dat wel op de doos. Misschien kan ik dat maar beter beginnen doen dan. Vorige week is hier iemand in het hele huis de ramen komen afmeten, voor dubbele beglazing etc. Die is ook in m'n kamer geweest... :mrgreen: terwijl die kerel misschien ook een verzamelaar is. Dusjah, zoiets kan je moeilijk verbergen denk ik.
Plaats reactie