1/18 Diorama *Eindresultaat* (09-09)

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Gebruikersavatar
JurrienK
Berichten: 961
Lid geworden op: do 17 feb 2005 14:00
Locatie: Oosterblokker
Contacteer:

1/18 Diorama *Eindresultaat* (09-09)

Bericht door JurrienK »

Net begonnen, weg ligt er, nu de rest nog
Afbeelding

Afbeelding

[center]UPDATE 20-08[/center]
Na lang niets eraan gedaan te hebben, ben ik afgelopen dagen weer bezig geweest: de strepen staan op de we, en ik heb een heuveltje gemaakt van een soort isolatieschuim. Gras komt er ook snel op, alleen dan nog een decoratie in de vorm van een boom, hekje ofzo en klaar.

Afbeelding

Afbeelding


[center]UPDATE 25-08[/center]
Ben gelijk weer verder gegaan, het gras ligt er, nu alleen nog een paar bomen en een hekje en dan ben ik wel klaar.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nu al van één boom het geraamte af, nu nog zien hoe ik de bladeren ga maken, iemand suggesties?

Afbeelding

[center]UPDATE 03-09[/center]

Het diorama is bijna af. Heb de bomen neergezet, dit zijn uiteindelijk Buxus-takjes geworden. Deze takjes worden wel bruin, dus het wordt snel herfst zal ik maar zeggen, maar de takjes behouden wel de blaadjes. Om de boompjes neer te zetten, heb ik echter wel aan de onderkant wat blokjes hout moeten monteren, dit omdat anders de takjes niet goed bleven zitten in het dunne triplex. Dit was echter geen probleem met een vader als timmerman die ongelofelijk veel afvalhout heeft :wink:
De buxus takjes Lagen bij mij al in de tuin, we hebben enorm veel buxussen staan in de tuin. Vroeger ook nog veel buxussen gekweekt en verkocht, hier had ik er nog een paar van over.

De kleine bosjes zijn van IJsland mos gemaakt, vrij makkelijk te bewerken, en in de modelspoorwereld ook veel gebruikt. Ook makkelijk voor mij te verkrijgen, omdat moeders veel kerststukjes maakt, en altijd nog wat spulletjes heeft staan, waaronder dit spul.

Er moeten nog een paar dingetjes gedaan worden, o.a. een hekje langs de weg.

Afbeelding

Afbeelding

[center]UPDATE 04-09[/center]

Vandaag hekje langs de weg gemaakt van hardhouten paaltjes met een stukje ijzerdraad. Moet de ijzerdraadjes nog afknippen.
Verder zal ik de tip van JP opvolgen en iets met heel erg verdunde witte verf proberen.

Afbeelding

Afbeelding

[center]Het eindresultaat 09-09[/center]

Tip van JP opgevolgd. Heb witte beits op water basis verdunt met water en dit op het zwarte shuurpapier gesmeerd. Ik had het echter iets te dik gemaakt :doh: , waardoor ik weer met zwart erover heen ben gegaan. Dit heb ik gedaan door met een keukenpapiertje in de zwarte verf te dompelen, en dan zachtjes deppen op de plekken die te licht geworden waren.Dit is het eindresultaat geworden, heb er lekker veel foto's van geschoten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier nog een foto met auto voor de leifhebbers (1:18 auto dus)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door JurrienK op ma 12 sep 2005 14:27, 10 keer totaal gewijzigd.
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

En wat moet het worden? Tarzanbocht? Leuk al die bouwers van 13! :thump_up:
Gebruikersavatar
JurrienK
Berichten: 961
Lid geworden op: do 17 feb 2005 14:00
Locatie: Oosterblokker
Contacteer:

Bericht door JurrienK »

Peter Parker schreef:En wat moet het worden? Tarzanbocht? Leuk al die bouwers van 13! :thump_up:


Nee, een "gewoon" stukje weg, maar ik heb ook al materialen voor een stukje circuit.
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14085
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Moeten zeggen dat het el al aardig op begint te lijken :thump_up: Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Gebruikersavatar
BMW M3
Berichten: 773
Lid geworden op: vr 04 mar 2005 22:23
Locatie: Gapinge (Zeeuwland)

Bericht door BMW M3 »

Leuk joh! ik ben ook 13 en een dealer aan het maken :mrgreen: kijk maar bij BMW Dealer voor Hongwell/Schuco 1/72!
:worshippy: :worshippy: :worshippy: :worshippy:
BU
Berichten: 950
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:17
Locatie: Mierlo, Noord-Brabant, NL
Contacteer:

Bericht door BU »

Haha, ik ben net over die leeftijd heen :mrgreen: . Maar ik ben benieuwd wat het wordt!
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Ben ook benieuwd hoe het gaat worden, zal wel een aardige hoeveelheid plek in beslag nemen zo te zien. Succes met de vorderingen!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

BU schreef:Haha, ik ben net over die leeftijd heen :mrgreen: . Maar ik ben benieuwd wat het wordt!


Jij begint al een oude man te worden Bu :lol:
Gebruikersavatar
JurrienK
Berichten: 961
Lid geworden op: do 17 feb 2005 14:00
Locatie: Oosterblokker
Contacteer:

Bericht door JurrienK »

Veel vorderingen komen er niet snel (school :evil: ). Ben ook aan het wacten op goedkope of gratis koperdraad (bomen), en moet eigenlijk ook nog weten hoe jullie gras maken, en witte strepen op de weg.
Laatst gewijzigd door JurrienK op di 15 mar 2005 16:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
Jp-cars
Berichten: 199
Lid geworden op: zo 20 feb 2005 19:37

Bericht door Jp-cars »

treinen winkel hier bij ons http://www.treinenhoek.nl (zuig site)
lijmen doe ik zelf met seconde, voordeel je hoeft geen ueren te wachten tot het droogt nadeeel, je gebruikt best veel.

maar al je benodigheden kun je dus bij een treinen hobby zaak halen, die bouwen vaak van dat soort dingen.
Gebruikersavatar
JurrienK
Berichten: 961
Lid geworden op: do 17 feb 2005 14:00
Locatie: Oosterblokker
Contacteer:

Bericht door JurrienK »

Maar zo'n treinenzaak wordt mij meestal te duur...en die hebben geen bomen van 1:18...

En trouwens, ik bedoelde lijNen opde weg, niet lijMen
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
Jp-cars
Berichten: 199
Lid geworden op: zo 20 feb 2005 19:37

Bericht door Jp-cars »

oeps snap niet hoe ik bij lijmen ben gekomen :P

ze hebben iig aardig grote bomen daaro, en die lijnen doe ik zelf met wat verf (industrielak) en een penseel, behoorlijk klote werk dat wel :P
Gebruikersavatar
DTM
Berichten: 477
Lid geworden op: di 09 nov 2004 19:18
Locatie: Assendelft

Bericht door DTM »

Ziet er al aardig uit! Misschien dat ik ook eens iets in elkaar probeer te flansen voor foto's.
Gezocht: UT Models Porsche 911 (993) Turbo S + GT2 + Carrera RS
Gebruikersavatar
ferrari expert
Berichten: 215
Lid geworden op: do 17 feb 2005 17:04
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door ferrari expert »

en wat voor materiaal gebruik je er zo voor. :eh:
Ford Focus RS, de ultieme Hot Hatch :)

Nieuw BMW M3 GTR Carbon Black 1:18 & Subaru Impreza WRC 2006 Plain Body White 1:18

http://www.rallyspots.nl
Gebruikersavatar
JurrienK
Berichten: 961
Lid geworden op: do 17 feb 2005 14:00
Locatie: Oosterblokker
Contacteer:

Bericht door JurrienK »

ferrari expert schreef:en wat voor materiaal gebruik je er zo voor. :eh:


De plaat is van triplex.
De bomen worden van waarschijnlijk koperdraad en nog wat strooisel, of worden kant en klaar gekocht.
Het asfalt is van geschilderd schuurpapier.
Gras waarschijnlijk van strooisel dat ze ook voor modelspoor gebruiken.
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
Plaats reactie