Getinte ruiten

Hier kan je informatie vinden en vragen stellen over alles wat te maken heeft met modelauto´s en het om- en verbouwen hiervan.
Plaats reactie
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

voor RC autos heb je wel spuitbussen, maarja of je dat netjes op een 1:18 krijgt...
Gebruikersavatar
DTM
Berichten: 477
Lid geworden op: di 09 nov 2004 19:18
Locatie: Assendelft

Bericht door DTM »

Heb zelf de ruiten van een Viper aan de binnenkant voorzien van getinte ruiten met een blauwe markeerstift. Is niet de beste oplossing, maar van een afstandje ziet het er wel aardig uit en ik had er ook geen andere oplossing voor op dat moment. Ik zag laatst toen ik spuitbussen ging kopen wel transparante lak liggen voor het tinten van achterlichten (in het zwart). Misschien moet je daar naar op zoek gaan..
Gezocht: UT Models Porsche 911 (993) Turbo S + GT2 + Carrera RS
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

een beetje autospullenhandel (á la Halfords) hebben raamfolie, deze kan je gewoon gebruiken op je modellen...

Gewoon het raampje uit je model halen, beetje water met Dreft in een schaaltje, raampje nat maken, folie erop aandrukken en laten opdrogen.

Na enige tijd krijgt de folie zijn kleefkracht weer terug en kan je de overtollige folie netjes langs de randen afsnijden.
Omdat de folie enigszins flexibel is, kan je de folie ook op rondingen aanbrengen. Vergt misschien enige oefening, dus niet meteen op je betreffende raampje van je AA proberen, maar eerst eens een Bburagootje opofferen.

Als de rondingen behoorlijk zijn, kan je eerst de folie even strak trekken op een biljartbal of ander rond voorwerp. De folie wordt dan voorgevormd en kan mooi over rondingen geplakt worden.

Ik heb zelf al eens raampjes van een model op deze wijze voorzien van spiegelfolie....
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

of van Tamiya verf "Smoke" erop spuiten met een airbrush. Kleurcode is X19.
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Carlover schreef:
Curbstone Models schreef:een beetje autospullenhandel (á la Halfords) hebben raamfolie, deze kan je gewoon gebruiken op je modellen...

Gewoon het raampje uit je model halen, beetje water met Dreft in een schaaltje, raampje nat maken, folie erop aandrukken en laten opdrogen.

Na enige tijd krijgt de folie zijn kleefkracht weer terug en kan je de overtollige folie netjes langs de randen afsnijden.
Omdat de folie enigszins flexibel is, kan je de folie ook op rondingen aanbrengen. Vergt misschien enige oefening, dus niet meteen op je betreffende raampje van je AA proberen, maar eerst eens een Bburagootje opofferen.

Als de rondingen behoorlijk zijn, kan je eerst de folie even strak trekken op een biljartbal of ander rond voorwerp. De folie wordt dan voorgevormd en kan mooi over rondingen geplakt worden.

Ik heb zelf al eens raampjes van een model op deze wijze voorzien van spiegelfolie....


Bedankt voor de tip,is het dan een beetje an te zien of heb je naderhand dan nog last van luchtblaasjes?



Als je het goed doet, zie je er niets van... ik had geen luchtbelletjes...
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

porche 911 met donkere ruitjes

Bericht door coolpappa04 »

volgende link laat een simpele 911 (voorheen in het geel)van burago zien die ik een beetje bewerkt heb,en voorzien van donkere ruitjes met folie,ik ben trouwens bezig deze volledig te verbouwen maar daarover later en een andere topic op een ander forum,groetjes peter
http://www.mijnalbum.nl/Foto=78MQGN3A
Afbeelding
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Het is dus goed gelukt met de folie .... ziet er :thump_up: uit
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

Bericht door coolpappa04 »

Curbstone Models schreef:Het is dus goed gelukt met de folie .... ziet er :thump_up: uit

hallo curbstone models,als je gaat zien bij ombouwprojecten van porsche 911 zal je zien dat ik deze auto volledig aan het verbouwen ben,ook de ruiten zijn nu anders,ik heb de folie verwijderd en met donkere vernis gespoten,groetjes peter :lol:
Afbeelding
Plaats reactie