ford explorer 1/18 simpele dingetjes

Gebruikersavatar
Sjoerd329iturbo
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 20 feb 2005 17:53
Locatie: beverwijk

ford explorer 1/18 simpele dingetjes

Bericht door Sjoerd329iturbo »

ik heb gister een ford explorer gehaald van maisto was in de aanbieding voor 17 euries dus denk neem maar ff me :D

ik heb eerst de veertjes er ondervandaan gehaald dus hij staat een stukje lager en er zaten 2 kleine beugeltjes achter de voorbumper die kont je er zo uit schuiven dus hep ik ook maar ff gedaan ziet er veel mooier uit nou. ook heb ik het miniscule tandestoker uitlaatj aan de zijkant weg gehaald en vervangen door een zelfbouw systeem, het reservewiel heeft hiervoor even plaats moeten maken maar het resulttaat mag er zijn. al zeg ik het zelf :thump_up:

dit is de standaard versie zoals ik hem kocht ik heb trouwens ook dat silveren rek achterin weg gehaald. http://diecast18.com/fordExplorer.htm

en dit is hem nu:
Afbeelding
Afbeelding
ps. de uitlaten moeten wel nog iets worden afgewerkt.
Afbeelding
Tim
Berichten: 1356
Lid geworden op: di 04 nov 2003 20:52
Locatie: Charlotte, NC

Bericht door Tim »

Mja. Ik vind die lage "stance" niet echt mooi staan zo. Mischien met andere wielen?
Uitlaat past hem wel, maar zoals je waarschijnlijk wel weet staan 2 buizen vanaf het blok met een balanspijp beter. :wink:

(wat negatief allemaal, ik vind het leuk dat je iets anders doet dan gewoon in de kast zetten. :thump_up: )
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

leuk, maar persoonlijk vind ik dat je een pickup niet moet verlagen! Past er totaal niet bij :shifty:
Afbeelding
Tim
Berichten: 1356
Lid geworden op: di 04 nov 2003 20:52
Locatie: Charlotte, NC

Bericht door Tim »

jelmer schreef:leuk, maar persoonlijk vind ik dat je een pickup niet moet verlagen! Past er totaal niet bij :shifty:


Nou, die nieuwere F-150's en Silverado's staat het soms wel. Maar over het algemeen ben ik het met je eens. Neemt niet weg dat het maar een modelautootje is, dus een beetje verbouwen kan geen kwaad. 8)
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Daar heb je gelijk in Tim. Ieder zijn smaak uiteraard. Ik vind het veel leuker om een model te hebben/maken die zoals ie in het echt ook is. Een ander vind het tegenovergestelde :D :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sjoerd329iturbo
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 20 feb 2005 17:53
Locatie: beverwijk

Bericht door Sjoerd329iturbo »

dus eigenlijk vinden jullie hem zo mooier dan....
Afbeelding
Afbeelding
zo:
Afbeelding
Afbeelding

en over die andere wielen, heb je mischien een ideetje wat voor wielen?

Sjoerd
Tim
Berichten: 1356
Lid geworden op: di 04 nov 2003 20:52
Locatie: Charlotte, NC

Bericht door Tim »

Die wielen: die op die corvette's zitten die ik in de beurs heb staan zouden er heel goed onder gaan. :mrgreen:

Maar de hoogte: pick-ups verlagen hoort niet echt, meestal is het hoe hoger hoe beter. Mischien juist daarom een goed idee om te verlagen? 8)
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Gebruikersavatar
ferrari expert
Berichten: 215
Lid geworden op: do 17 feb 2005 17:04
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door ferrari expert »

zo ziet hij er veel strakker uit ja
Ford Focus RS, de ultieme Hot Hatch :)

Nieuw BMW M3 GTR Carbon Black 1:18 & Subaru Impreza WRC 2006 Plain Body White 1:18

http://www.rallyspots.nl
Gebruikersavatar
willyschildpad
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 04 mar 2005 23:34
Locatie: valkenswaard
Contacteer:

Bericht door willyschildpad »

ik vind als hij verlaagd is het mooist :thump_up: maar ik vind ook dat er andere velgen onder moeten, goed grote met een plat bandje die vindt ik het mooist..
hoe maak jij die uitlaatjes want ik maak ze van een antenne maar die kan ik niet zo buigen hoe jij ze hebt
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Bij sommige pickups staat verlaging soms wel idd, maar dit is echt een sportpick-up dus op normale hoogte ziet ie er t beste uit :thump_up: de uitlaten zien er al best goed uit, schreeuwt nu om bullbars :mrgreen: :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sjoerd329iturbo
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 20 feb 2005 17:53
Locatie: beverwijk

Bericht door Sjoerd329iturbo »

willyschildpad schreef:ik vind als hij verlaagd is het mooist :thump_up: maar ik vind ook dat er andere velgen onder moeten, goed grote met een plat bandje die vindt ik het mooist..
hoe maak jij die uitlaatjes want ik maak ze van een antenne maar die kan ik niet zo buigen hoe jij ze hebt


bedankt voor de reacties :thump_up:
die uitlaatje zijn van plastic, ik had nog een verrote 1/12 mercedes staan daar heb ik de uitlaten afgehaald en die kan je heel makkelijk vervormen met een aansteker. ff die aansteker een een tijdje bj houden en voorzichtig buigen (niet te lang de aansteker erbij houden) want als je hem er een tijdje bij houd klijkt ht alsof er bij nix gebeurd maar als je stop wordt het plastic opeens heel zacht en is het perfect te bewerken :wink:

Sjoerd
Gebruikersavatar
Sjoerd329iturbo
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 20 feb 2005 17:53
Locatie: beverwijk

Bericht door Sjoerd329iturbo »

Bracer schreef:Bij sommige pickups staat verlaging soms wel idd, maar dit is echt een sportpick-up dus op normale hoogte ziet ie er t beste uit :thump_up: de uitlaten zien er al best goed uit, schreeuwt nu om bullbars :mrgreen: :thump_up:


zei der iemand bull bars?? :D
Afbeelding
Afbeelding
Tim
Berichten: 1356
Lid geworden op: di 04 nov 2003 20:52
Locatie: Charlotte, NC

Bericht door Tim »

Goed bezig, Sjoerd! Jammer dat ze in het echt verboden zijn/worden, het staat hem goed! :thump_up:
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Dat ziet er goed uit vooral die Bull Bar is :thump_up:
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Zow dat heb je snel geflikt, staat m goed! :thump_up: waarvan heb je m gemaakt eigenlijk?

(nu nog de sidesteps verchromen :twisted:)
Afbeelding
Plaats reactie