RA-tuning BMW E36->E46 neus extreme tuning **UPDATE 11 no

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Gebruikersavatar
Rakesh_BMW
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 05 dec 2004 22:45
Locatie: den haag

RA-tuning BMW E36->E46 neus extreme tuning **UPDATE 11 no

Bericht door Rakesh_BMW »

Hoi, zoals de meeste van julie weten ben ik een BMW freak :P !!!

Ik ben begonnen aan een project met een van mijn lievelings model van de BMW, namelijk de E36 COUPE
Als basis heb ik een standaart BMW model genomen van UT-Models 1:18

Wat ik tot nu toe gedaan heb is;

- de totale E36 neus eraf zagen, en er een E46 neus opzetten
- het interieur ,nieuwe kuipstoelen, en achter de bank weg, en zelf woofers /versterkers ingebouwd in een eigen frame, die ik zwart bekleed heb --> ZIE FOTO's van het resultaat tot nu toe
:thump_up:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

wat ik nu o.a ga doen is de naden (tussen de voorkant en de rest van de BMW) vullen/plamuren , M3 spiegels , sideskirts , schuren , parelmoer wit spuiten 8) , verlichting in het interieur, KORTOM een project om zeker te volgen

**update 16 augustus**

Ben nu bezig met de custum voorbumper, deze wil ik een "M-look" geven
wat ik heb gedaan is het volgende:
1.) een 1/24 voorbumpertje gepakt, en deze doormidden gezaagd
2.) ik heb met een dremel alle "gaasdelen" weggefreesd, dat was namelijk 1 geheel met de bumper zelf.
3.) ik moet nu de onderlip weer aan elkaar verbinden, dit ga ik doen d.m.v een stuk plastic, en plamuur


Ik moet ook de nieuwe motorkap passend maken, want deze is net 2mm te breed :angry_finger: , dus valt deze niet goed tssen de zijschermen
Afbeelding
Afbeelding

Hier heb ik nog een foto van de spoiler, m3 spiegels en een stuk van de sideskirt 8)
Afbeelding

Ik zal als het totale "bumperpakket af is weer nieuwe foto's posten natuurlijk :P
Verder hoor ik graag jullie reacties/tips.... :thump_up:

**update 17 september**

Ik ben nu verder gegaan met de achterbumper, deze is helemaal custum-fit gemaakt, d.m.v plastic/ plamuur.

Stap 1. Ik heb van een MERCEDES SL de originele achterbumper erafgehaald.
Daarna heb ik van deze de zijkanten eraf gezaagd, en over de standaart BMW bumper heen geplakt

Afbeelding

Stap 2. Ik heb vanaf de bovenste rand van de originele BMW bumper tot aan de 2 aangeplakte stukken het tot 1 geheel geplamuurd.
Dus de zijkanten zijn van boven- tot beneden klaar!

Afbeelding

Stap 3. Ik heb voor het midden-gedeelte van de bumper zelf een onderlip gemaakt. Ik heb dit uitgetekend op een stuk plastik, en er vervolgens uitgesneden, en daarna op de onderkant van de BMW bumper geplakt.
Ik heb bewust voor 2 uitsparingen in de onderlip gekozen, omdat hier in een later stadium 4 DIKKE UITLATEN onder komen :twisted: .

Ik gebruik overigens voor dit soort stukken plastic op metaal een KONSTRUKTIE-LIJM van het merk "BISON", ik heb hier zeer goede ervaringen mee, de lijm wordt echt supersterk, en bruist helemaal uit.
2 evt. nadelen van deze lijm zijn dat;
- het bijna een halve dag nodig heeft om echt volledig uit te harden
- je het absoluut niet op je huid wilt hebben (irriterend :evil: )

Afbeelding

Door de onderlip te plaatsen onstond er een soort van "gat" (zie bovenstaande foto).
Dit heb ik egaal geplamuurd (zie onderstaande foto)
Afbeelding

En na veel schuurwerk, en een laagje grondlak ziet de achterbumper er verlopig zo uit.....
Afbeelding
Afbeelding


**update 24 september**

De achterbumper is eindelijk helemaal af, en helemaal glad.
Ik heb er een logo op gemaakt, MIJN TUNING-LOGO :mrgreen:

Dit heb ik met een scherp mes uit karton gesneden, en erop geplakt.
Vervolgens een laag "spuitplamuur eroverheen gespoten zodat het karton 1 geheel wordt met de rest van de bumper, en daarna weer 1 laag Primer eroverheen, en klaar.............. zie hier het resultaat
Afbeelding

Het interieur is overigens ook helemaal af, en hier alvast een foto hoe die in de BMW staat. (overigens zal ik in de eindfase van de auto mooie detailfoto's van het interieur maken)
Afbeelding

Zelf makkelijk "TFT-schermpjes" maken ===> zie bericht op PAG.3
Laatst gewijzigd door Rakesh_BMW op wo 01 feb 2006 15:09, 8 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ik volg jullie beider BMW projekten, heel knap! Parelmoer kleur vind ik mooie keuze. De stereo is gaaf, hoe heb je die luidspeakers gemaakt?
powerline
Berichten: 74
Lid geworden op: do 14 apr 2005 14:15
Locatie: heemskerk

Bericht door powerline »

tot nu toe is het supermooi, maar zeker wel een moeilijk project, en ik hoop dat je er iets moois van maakt :thump_up: :mrgreen: grtzzz
powerline
powerline. bouw eens een modelauto om ! , dat is een stuk goedkoper dan een 1:1 auto tunen :) :P
Gebruikersavatar
B.A.Z. 10
Berichten: 314
Lid geworden op: wo 22 dec 2004 17:52

Bericht door B.A.Z. 10 »

Goed bedacht en moeilijk project.Ga dit zeker volgen.
En misschien nog een idee als je toch aan het zagen bent het dak lager maken dan ziet hij er nog gemener uit :twisted:
Afbeelding
Toolshed
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 15 jun 2005 00:35
Locatie: Izegem / Gent

Bericht door Toolshed »

Of gewoon een E36 Limo. 8)
Ik ben wel geen zo'n fan van tuning, maar wat jij doet is echt mooi. Vooral die kleine details zoals luidsprekers, versterkertjes van ik prachtig.
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Ben benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden van
dit project :?: :?:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
Rakesh_BMW
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 05 dec 2004 22:45
Locatie: den haag

Bericht door Rakesh_BMW »

Ik wil iedereen bedanken voor de reacties tot nu toe

Peter Parker schreef:Ik volg jullie beider BMW projekten, heel knap! Parelmoer kleur vind ik mooie keuze. De stereo is gaaf, hoe heb je die luidspeakers gemaakt?


En wat betrefd de luidsprekers, deze heb ik gekocht. (powermotoring :angel: )
Maarre ze zitten ook zat in de JADA toys modellen, dat zijn dan ook meestal mijn "donorwagens"

En soms maak ik ze zelf met karton zoals op de onderstaande foto :thump_up:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rakesh_BMW op wo 03 aug 2005 20:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rakesh_BMW
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 05 dec 2004 22:45
Locatie: den haag

Bericht door Rakesh_BMW »

B.A.Z. 10 schreef:Goed bedacht en moeilijk project.Ga dit zeker volgen.
En misschien nog een idee als je toch aan het zagen bent het dak lager maken dan ziet hij er nog gemener uit :twisted:


Opzich wel een goed idee, maar ik vind personelijk de lijn van de E36 coupe GEWELDIG zoals ie nu is :worshippy: , en bovendien zou ik in problemen komen met de kuipstoelen, dan zouden ze helemaal tegen t dak aanzitten :mrgreen:
Gebruikersavatar
Cedrick
Berichten: 476
Lid geworden op: do 30 sep 2004 20:24
Schaal: 1:43
Locatie: Lede (B)

Bericht door Cedrick »

Dat ziet er veelbelovend uit

(Alleen, als ik even mag muggeziften :mrgreen: op de eerste foto, moet dat niet standaard i.p.v standaart zijn?? :mrgreen:)
Gebruikersavatar
B.A.Z. 10
Berichten: 314
Lid geworden op: wo 22 dec 2004 17:52

Bericht door B.A.Z. 10 »

Wat ik er uit kan op maken is dat ie er stoer uitziet alleen gaat het je ook lukken om al die kieren dicht te krijgen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rakesh_BMW
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 05 dec 2004 22:45
Locatie: den haag

Bericht door Rakesh_BMW »

B.A.Z. 10 schreef:Wat ik er uit kan op maken is dat ie er stoer uitziet alleen gaat het je ook lukken om al die kieren dicht te krijgen.

Plamuur verricht wonderen....... :mrgreen:
Gebruikersavatar
BMW M3
Berichten: 773
Lid geworden op: vr 04 mar 2005 22:23
Locatie: Gapinge (Zeeuwland)

Bericht door BMW M3 »

Tja als BMW fan kan ik niet meer zeggen dat het er SUPER uitziet! :worshippy: :thump_up: :thump_up: :thump_up:
Project: Stuk circuit + Pitboxen 1:87 [Klaar: Eindresultaat]
Afbeelding
Gebruikersavatar
B(BMW)+B(BENZ)Freak
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 24 mar 2005 12:16
Schaal: 1:18
Locatie: nobody knows
Contacteer:

Bericht door B(BMW)+B(BENZ)Freak »

:worshippy: Zoals je al weet. En ja ben benieuwd als hij helemaal klaar is.
bbfreak
BU
Berichten: 950
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:17
Locatie: Mierlo, Noord-Brabant, NL
Contacteer:

Bericht door BU »

Ziet er al leuk uit :thump_up: , al weet ik niet of een e46 neus op een e36 body mooi is :?. Mja dat zien we vanzelf wel dan :).
Gebruikersavatar
Rakesh_BMW
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 05 dec 2004 22:45
Locatie: den haag

Bericht door Rakesh_BMW »

en weer een update :dance:
Plaats reactie