voorstel aan alle modelbouw/ ombouwleden van het forum !

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
powerline
Berichten: 74
Lid geworden op: do 14 apr 2005 14:15
Locatie: heemskerk

voorstel aan alle modelbouw/ ombouwleden van het forum !

Bericht door powerline »

hallo, ik zat vandaag eens te denken zou het niet eens leuk zijn als we eens een topic maken waarbij we allemaal op een zelfde datum een modelletje ombouwen, of gewoon uit de doos bouwen, en dan in een topic plaatsen op de datum dat ze af moeten zijn, ik bedoel net zoals de echte auto fabrikanten dat doen met hun show/demo modellen . dus dat je naar je eigen zin een modelletje bouwt of ombouwd en dat we dan allemaal er een paar foto,s van in het topic zetten met wat uitleg van wat je er allemaal aan gedaan hebt, of hoe moeilijk of makkelijk :mrgreen: het was. net zoals de rai, of sema autoshow in las vegas :lol:

geef maar wat feedback. :idea:
grtzzzz powerline.
powerline. bouw eens een modelauto om ! , dat is een stuk goedkoper dan een 1:1 auto tunen :) :P
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Bericht door jonnoT »

super leuk idee :thump_up: :thump_up: Is het dan ook de bedoeling om je bouwproces te fotograferen. Zeg maar dat je alla het programma "Rides" naar de "Mega Modelautoforum Modelcarbuilding Show" (jemig hoe kom ik erop) :doh: toe werkt

Hoort deze topic niet onder ombouw te staan? :eh:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Nou eerlijk gezegd zit deze (om)bouwer er niet op te wachten dat er tijdsdruk op zijn projecten wordt gezet, straks gaat het nog op werk lijken :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Idee is hartstikke leuk en ik ben ook een voorstander.

Ben je ook vrij in de keuze van het model? Allemaal Hot-Rod, WRC, Race etc.. of is het vrij om een categorie te kiezen :?:
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Tja, wat moet ik hierop nou zeggen... :think:
Het is eigenlijk hetzelfde als wat er nu al in de ombouw topics gebeurd. Alleen zit er i.d.d. een tijdsdruk achter zoals "Jolly club" terecht opmerkt.
Wat is dan eigenlijk de toegevoegde waarde. Ik wil absoluut niet negatief overkomen, maar vraag me dit eigenlijk af.
Misschien zou het wel iets zijn om een vooraf afgesproken model te gebruiken en dan daar je fantasie / ombouw op los te laten.
Zo krijg je een beter inzicht wat er allemaal mogelijk is bij het ombouwen van één specifiek model.
Zo kan er een race, rally of custum model uit voortkomen.
Dat lijkt me wél een uitdaging.

Dus één vooraf vastgesteld model,..en maak er iets van. :thump_up:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Bericht door jonnoT »

En hoe wil je dat dan doen wat betreft de schaal. Ik spaar 1/43 en ga geen 1/18 model verbouwen. Dus is het misschien een extra toevoeging om dan te kiezen die in alle schalen is uitgebracht 8) 8)
powerline
Berichten: 74
Lid geworden op: do 14 apr 2005 14:15
Locatie: heemskerk

Bericht door powerline »

Matt Modelautos schreef:Tja, wat moet ik hierop nou zeggen... :think:
Het is eigenlijk hetzelfde als wat er nu al in de ombouw topics gebeurd. Alleen zit er i.d.d. een tijdsdruk achter zoals "Jolly club" terecht opmerkt.
Wat is dan eigenlijk de toegevoegde waarde. Ik wil absoluut niet negatief overkomen, maar vraag me dit eigenlijk af.
Misschien zou het wel iets zijn om een vooraf afgesproken model te gebruiken en dan daar je fantasie / ombouw op los te laten.
Zo krijg je een beter inzicht wat er allemaal mogelijk is bij het ombouwen van één specifiek model.
Zo kan er een race, rally of custum model uit voortkomen.
Dat lijkt me wél een uitdaging.

Dus één vooraf vastgesteld model,..en maak er iets van. :thump_up:


ja, het is dan een beetje hetzelfde als in de ombouw topics staat, maar ik vindt persoonlijk, dat het het wel extra leuk maakt, als we op een bepaalde datum al onze gebouwde/verbouwde modelletjes onthullen, net zoals ik al aangaf als op een auto beurs of iets dergelijks, en zoals jonno al zei, is het een beetje zo,n idee als wat je vaak op discovery ziet (vooral zaterdag avond) :mrgreen: . maar ik denk niet dat we allemaal hetzelfde model moeten gaan verbouwen of bouwen. want dan wordt het erg eentonig. maar de schaal en model moet denk ik ook helemaal je eigen keus zijn, dat maakt het alleen maar mooier.

en ik weet eigenlijk niet of je al van te voren foto,s moet plaatsen, dat is aan jullie?! :?: en de einddatum hoeft niet perse volgende maand te zijn :doh: :? dus er is niet echt een tijdsdruk, al zie je bv op discovery bij (rides) dat de auto bouwers natuurlijk op het eind weldegelijk tijd te kort hebben :mrgreen:
grtzzz, powerline
powerline. bouw eens een modelauto om ! , dat is een stuk goedkoper dan een 1:1 auto tunen :) :P
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

krijg je dan niet heel onrealistische modellen als iedereen elkaar gaat afbluffen met "ik heb er dit van gemaakt, dit erop gezet" etc?
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ik vind het wel wat, iets maken van wrakjes tot iets moois. Of een fantasie wagen bouwen van een model. In Modelauto stond een leuk artikel deze keer over een ombouwer. Die maakte van het een een ander model.
Gebruikersavatar
DTM
Berichten: 477
Lid geworden op: di 09 nov 2004 19:18
Locatie: Assendelft

Bericht door DTM »

Leuk idee, maar de tijdsdruk is niks voor mij. Heb nog weinig ervaring (veel proberen) en weinig tijd, dus dat wordt niks voor mij.
Gezocht: UT Models Porsche 911 (993) Turbo S + GT2 + Carrera RS
Gebruikersavatar
droomautoos
Berichten: 856
Lid geworden op: di 07 okt 2003 22:21
Locatie: Schijndel
Contacteer:

Bericht door droomautoos »

Matt Modelautos schreef:Tja, wat moet ik hierop nou zeggen... :think:
Het is eigenlijk hetzelfde als wat er nu al in de ombouw topics gebeurd. Alleen zit er i.d.d. een tijdsdruk achter zoals "Jolly club" terecht opmerkt.
Wat is dan eigenlijk de toegevoegde waarde. Ik wil absoluut niet negatief overkomen, maar vraag me dit eigenlijk af.
Misschien zou het wel iets zijn om een vooraf afgesproken model te gebruiken en dan daar je fantasie / ombouw op los te laten.
Zo krijg je een beter inzicht wat er allemaal mogelijk is bij het ombouwen van één specifiek model.
Zo kan er een race, rally of custum model uit voortkomen.
Dat lijkt me wél een uitdaging.

Dus één vooraf vastgesteld model,..en maak er iets van. :thump_up:


dit idee is al ontstaan voor de forummeeting :wink: , later meer :mrgreen:
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Dit idee doet de AIM (lees Auto In Miniatuur) ook, laatste keer hadden ze een VW Transporter als donorwagen gekozen en daar hadden de leden verschillende opbouwen enz. op gemaakt. Van Minitrailers tot Campers, van fantasie tot werkelijk bestaande bedrijven.

Het idee is erg leuk, maar niet iedereen is zoals eerder al gezegd even handig en sommige hebben hier weinig tijd voor. Wat Frank zegt als we nu tijdens de meeting een model toegespeelt krijgen en we deze +/- een maand of 6 tijdens een bv. lente/zomermeeting presenteren wat we er van gemaakt hebben is het voor de meeste denk ik toch wel te doen qua ombouwen (+ dat je wat te doen hebt met de koude gure wintermaanden :mrgreen:) En we hebben weer een reden tot samenkomst 8)
Gebruikersavatar
B.A.Z. 10
Berichten: 314
Lid geworden op: wo 22 dec 2004 17:52

Bericht door B.A.Z. 10 »

Leuk idee.Dan moeten er wel verkiezingen komen op het laatst.
Maar wat ik me dan ga afvragen wat al er al eerder stond dat mensen vals gaan spelen.Zoals wielen die niet kunnen draaien etc.
Maar ik ga zeker wel mee doen.
Afbeelding
powerline
Berichten: 74
Lid geworden op: do 14 apr 2005 14:15
Locatie: heemskerk

Bericht door powerline »

B.A.Z. 10 schreef:Leuk idee.Dan moeten er wel verkiezingen komen op het laatst.
Maar wat ik me dan ga afvragen wat al er al eerder stond dat mensen vals gaan spelen.Zoals wielen die niet kunnen draaien etc.
Maar ik ga zeker wel mee doen.


ja, maar op een echte autobeurs, staan ook proto types, en geloof me, daarvan kunnen sommige wielen ook niet draaien hoor :mrgreen: :| in sommige ligt niet eens een motor.
grtzzz powerline
powerline. bouw eens een modelauto om ! , dat is een stuk goedkoper dan een 1:1 auto tunen :) :P
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Bericht door jonnoT »

Inderdaad de meeste concept cars zijn dummies. Niks motor :P :P
Plaats reactie