Tuners

Hier kun je alles over straatmodellen kwijt.
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Tuners

Bericht door buttonfreak »

Er is een hele markt geopend ook in de miniatuurwereld voor getunede auto's Persoonlijk vind ik het maar niks, spoilers op een straatato hebben geen enkel effect behalve en hoger brandstofverbruik en meestal zitten ze nog op de verkeerde plek ook...

Toch heb ik wel een aantal modellen van getunede auto's. Ik had jullie al foto's laten zien van die auto's die je zelf kunt openschroeven en veranderen (in 1:64 nog wel), nu heb ik ook een aantal modellen van Norev. Dit zijn modellen die vooraf 'getuned' zijn. Ze hebben fantasienamen. Een Subaru Impreza WRC is nu een Metal Feeling bijvoorbeeld. Een ander merk dat dat doet is Muscle Cars.

Over het algemeen vind ik de Muscle Cars te grote wielen hebben, en doordat ze binnen de wielkasten vallen is de spoorbreedte te smal. Norev heeft dit onderkent,maar nu zijn de getunede wielen smaller dan die onder de originele modellen zitten. Enkel de zogenaamde Modifiers zijn in een oogopslag gewoon goed. Waarschijnlijk omdat ze vanaf t begin zijn ontwikkeld als tuning-modellen.

Wat is jullie mening over dit fenomeen?
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Is een soort "NEED for SPEED" tik , ben ze ook al in 1/43 tegen gekomen. Ik rij zelf een Nissan 100 NX en die worden door de jongeren vaak heftig getund en dan klagen over aquaplanning als het motregend 8)
buttonfreak
Contacteer:

Vanwege de brede banden bedoel je zeker... Sja ik vind dat brede banden over t algemeen niet comfortabeler rijden en in deregen heb je er niks aan. Geef mij maar 185 ofzo... breed zat!
wvniersen
Contacteer:

Bericht door wvniersen »

buttonfreak schreef:Vanwege de brede banden bedoel je zeker... Sja ik vind dat brede banden over t algemeen niet comfortabeler rijden en in deregen heb je er niks aan. Geef mij maar 185 ofzo... breed zat!

nergens geen last van hoor...ook brede banden hoeven geen last te hebben van aquaplanning en ik rijd met 225 breed.....

maar even ontopic....
ik vind dat helemaal niets al die aanpassingen aan modelauto's.
ik vind een ombouw van een model naar een nog niet uitgebracht model wel mooi om te zien, maar al die andere kleuren en wielen en vooral....die versterkers en speakers inbouwen ......
ik persoonlijk vind dat een beetje zielig....maar dat is mijn mening.

groet Winno
Afbeelding
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ik ben er persoonlijk ook niet zo weg van. Het is uiteraard wel een goedkoper alternatief dan je 1:1 model verbouwen. Denk ook mede door het fenomeen The Fast and the Furious and Pimp my Ride en dergelijke dat er dus ook modellen van komen.

Even offtopic, zolang als je voldoende profiel op je brede banden hebt dan heb je zekers geen last van aquaplanning. Vind persoonlijk brede branden wel lekker rijden. Mijn ervaring is juist dat ik minder aquaplanning heb. Zou mijn banden zekers niet weer willen ruilen met de standaard maat van de fiesta :mrgreen: Wat betreft de spoilers als een spoiler goed gemonteerd wordt dan kan het toch branstof besparen :?:
buttonfreak
Contacteer:

Wie proberen jullie voor de gek te houden?

Meer breedte in de band betekend meer contact met de weg. Onder droge omstandigheden meer grip, maar als er een oneffenheid in de weg zit wordt die zowiezo beter doorgegeven. Te meer omdat men niet alleen kiest voor breder, maar ook lager...

In de regen betekent de grotere breedte dat er meer water verwerkt moet worden door de banden. Onder dezelfde omstandigheden zul je zien dat met smallere banden je minder snel last hebt van aquaplanning. Overigens hebben bredere banden meer weerstand en dus een hoger brandstofverbruik

En goede plaatsing van spoilers: Een frontspoiler zal nog effect hebben, dat is namelijk het eerste wat de lucht opvangt. Helaas heeft het maar een effect onder de 80 KM/H: Hoger brandstofverbruik. In Nederland mag je alleen op auto en autosnelwegen harder dan 80 KM/H rijden. Deze wegen zijn vrijwel recht (d.w.z. vaak geen scherpe bochten) en heb je de extra 'grip' niet zomaar nodig (misschien in een remsituatie, maar dan verlies je de extra druk snel door dat je geen snelheid meer hebt CQ heb je meer aan 'mechanische grip' (banden en goede remmen). (Overigens hebben bredere banden hier WEL effect)

Een achterspoiler op de meeste auto's is verkeerd geplaatst. Hoe vaak zie je niet zo'n Golf Mk II met de spoiler onderaan de achteruit? Is die wel goed geplaatst op een bijvoorbeeld een Golf kan het overigens voor 2 goede zaken zorgen: Stabilisering van de achterkant en een schone achterruit (vooral bij regen)

Laten we elkaar geen mietjes noemen: Bredere banden zijn echt niet perse beter en hebben 2 effecten: meer aquaplanning gevoelig en een hoger brandstofverbruik en een spoiler ook een hoger brandstofverbruik. Het gaat vooral hier om het zogenoemde estetische effect (waar de meningen verdeeld over zullen blijven)

Mocht je denken dat ik een oude Dat mag jij heul niet zeggen van moeke! ben: ben maar 23...
Ow ja en iets anders: Mijn eerste auto had een CVT (DAF-automaat)... dus voor de meeste mensen is dat de definitie van oude Dat mag jij heul niet zeggen van moeke! ;)
B(BMW)+B(BENZ)Freak
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door B(BMW)+B(BENZ)Freak »

Jongens sorry, dat ik er even tussen kom, maar de meeste hebben al een bepaalde hoeveelheid modellen van mij en RA tuning gezien vorig jaar. Nou de mensen die het gezien hebben kunnen zelf hun conclusie trekken. :thump_up: :thump_down:

Iedereen die een van een standaard auto houd heeft zijn volste recht om dat ook te vinden :worshippy: , maar jongens aub kraak mensen niet af, omdat zij iets leuk vinden. Laat even weg, dat ik ook een tuning freak ben, maar ik deel de mening, dat bepaalde dingen op een auto ook niet kunnen. :cry:

Maar dat is de mening die jij hebt. Wat jij leuk vind zal niet perse door een ander leuk gevonden worden. Iedereen houd denk ik wel van mooie velgen of een mooie auto radio met boxen. 8)

Nou dat vind ik ook een beetje bij tuning horen. Als men alles zo ouderwets wilt houden zou ik zeggen go back to the future! Waar je muziek alleen via een cassette bandje kon horen. Jongens het hoort een beetje bij deze tijd.

Je moet iedereen in hun waarde laten en ik wilde alleen ook mijn mening geven dus neem het niet persoonlijk tenslotte zijn we allen verzamelaars. :dance:
==============================
Nieuwe website: https://www.facebook.com/pages/Bbfreaks ... =bookmarks
hanzjepanzje

Bericht door hanzjepanzje »

Persoonlijk denk ik toch dat Tuning een beetje stilstaat qua interesse van mensen, zo komt het op mij over. Heb er zelf ook niet zoveel mee, vind een standaard wagen vaak mooier dan een getunede. Als ik moest kiezen tussen bijvoorbeeld een Cayenne Turbo of een Cayenne Turbo van Techart zou ik voor de eerste gaan. Wat ik helemaal belachelijk vind is het verlagen van SUV's als een Cayenne of een Hummer. Deze wagens staan niet voor niets hoog op de wielen en als je dat verlaagt kun je net zo goed een station kopen. Qua modellen heb ik er al helemaal niets mee. Nu verzamel ik alleen Ferrari dus het enige wat je dan kunt kopen is de Hotwheels WHIPS serie. Naar mijn mening lijkt dat alsof je een rijke rapper hebt aangereden, daardoor hebt gevierendeeld en elk deel aan een wiel is blijven plakken...BLING!
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
B(BMW)+B(BENZ)Freak
Contacteer:

hanzjepanzje schreef:Persoonlijk denk ik toch dat Tuning een beetje stilstaat qua interesse van mensen, zo komt het op mij over. Heb er zelf ook niet zoveel mee, vind een standaard wagen vaak mooier dan een getunede. Als ik moest kiezen tussen bijvoorbeeld een Cayenne Turbo of een Cayenne Turbo van Techart zou ik voor de eerste gaan. Wat ik helemaal belachelijk vind is het verlagen van SUV's als een Cayenne of een Hummer. Deze wagens staan niet voor niets hoog op de wielen en als je dat verlaagt kun je net zo goed een station kopen. Qua modellen heb ik er al helemaal niets mee. Nu verzamel ik alleen Ferrari dus het enige wat je dan kunt kopen is de Hotwheels WHIPS serie. Naar mijn mening lijkt dat alsof je een rijke rapper hebt aangereden, daardoor hebt gevierendeeld en elk deel aan een wiel is blijven plakken...BLING!

Daar geef ik je helemaal gelijk in en dat soort dingen bedoel ik, dat je het niet extreem moet doen. En dan doen sommige mensen wel. :doh:
hanzjepanzje

Bericht door hanzjepanzje »

Bij velgen is het wel een vage grens wat tunen is en wat niet. 18" BBS sportvelgen kunnen een auto afmaken en dat zie ik niet meteen als tunen. 24" Spinners onder je Hum-dizl zie ik dan wel weer als tunen. Het is een beetje een vage grens...

Maar als je aan de slag gaat met spoilers, neon, booskijkers, nieuwe achterlichtunits, boxen en subwoofers ter grootte van Scheveningen etc ben je aan het tunen, en dan haak ik af.
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
subarufreak
Contacteer:

Bericht door subarufreak »

ik ben voor en heb er al een deeltje staan in de collectie, schaal 1/18 en 1/24

en dit is mijn echt auto
Afbeelding
Afbeelding

zoals je ziet, ook uitgebouwd maar naar mijn mening wel sober. nut of geen nut, ik vind het gewoon mooi
en ik ben niet iemand om met zo'n auto te rijden waar je er overal waar je kijkt eentje ziet staan
naar mijn mening zal ik nooit met een standaard wagen rijden. ik sleutel er graag aan en ben trots op wat ik ervan gemaakt heb. mooi of niet mooi is een eigen smaak. moet je respect voor hebben vind ik
er zijn ook wagens die ik standaard niet mooi vind, uitgebouwd ook niet maar die persoon moet er mee rijden dus als hij tevreden is

hetzelfde met de schaalmodellen. mijn collectie zal zeker nog groter worden :oops:
B(BMW)+B(BENZ)Freak
Contacteer:

Kijk dit is dan die van mijn!
Afbeelding
Afbeelding

En ik ben zeer tevreden over mijn auto! Heb ook bij veel meetings gestaan. Dit is dan ook mijn andere hobby! :dance:
subarufreak
Contacteer:

Bericht door subarufreak »

kdoe niet zoveel meets met die van mij. is een daily driver en je ziet de sporen ervan :oops:

maar is voor de winter herspoten geweest, voor seizoen 2006 en khoop nu toch enkele meetings mee te pikken met auto ipv op de bezoekersparking
ben meetingfotograaf voor http://www.passion4tuning.be

eventjes reclame maken :twisted:
Toolshed

Bericht door Toolshed »

Ik ben ook geen fan van tuning, zowel bij schaalmodellen als echte auto's.
Maar als mensen zich daar nu mee vermaken, wat is er daar dan mis mee? Dat is toch het doel van een hobby. Ook zie ik regelmatig mooie resultaten voorbij komen. Die tft schermpjes die bbfreak bijvoorbeeld maakt vind ik wel leuk gevonden.

Ik heb enkel moeite met de overdreven ice installaties en de praat die men daarbij verkoopt. Uitspraken als "ik heb 4000W aan geluid", "mijn subwoofer is 1500W", "ik procudeer ongeveer 130 dB aan geluid" ...
buttonfreak
Contacteer:

Ben ik het ook met je eens.

Enfin, vroeger was het tunen van een auto als je er een mistlamp op plaatst, nu is dat "belachelijk".

Zo zie je maar hoe de mode verandert.
Gesloten