Ik lees dit zo op een rijtje:
autosport.com schreef:Mosley re-elected as FIA president
Max Mosley has been re-elected president of the International Automobile Federation (FIA), a spokesman for motorsport's world tja body said on Friday.
Opvallend dat die herverkiezing (nou ja verkiezing, er was maar 1 kandidaat, als dit om een middenoosten land ging was Bush al binnen gevallen) bijna gelijk komt met het terug pakken van Michelin. Dat zat iemand toch flink dwars blijkbaar.
autosport.com schreef:Michelin slams 'incoherent' rule changes
Tyre manufacturer Michelin has slammed the new regulations for the 2006 season, claiming they are incoherent and a step backwards from 2005.
En wie spelen ze nu eigenlijk in de kaart?
autosport.com schreef:Ferrari president welcomes rule changes
Ferrari president Luca di Montezemolo has welcomed the FIA's decision to change the tyre rules for the 2006 season.
f1racing.nl schreef:Bridgestone backs new tyre rules
Tyre changing during a Grand Prix will be allowed again in 2006, the FIA announced this week and while Michelin has spoken out against the change, rival Bridgestone is in favour.
Kortom politiek als van ouds. ik zou bijna denken dat ze een slecht jaar achter de rug hebben. Fia zegt dan maar dat Michelin er niks van snapt:
autosport.com schreef:FIA hits back at Michelin
Motor racing's tja body has hit back at Michelin's criticisms over the return of tyre changes next season.
Alleen is niet iedereen het er helemaal mee eens. Held

autosport.com schreef:New rules a mistake, says Mansell
Former World Champion Nigel Mansell believes that new Formula One regulations approved this week are a step in the wrong direction.
Algemeen belang, drukken van kosten, wordt plots aan de kant geschoven na 1 slecht Ferrari jaar. Het enige team wat nog met Fia mee gaat momenteel... En het meest grappige vind ik dat FIA werkelijk NOOIT heeft geluisterd naar wat fans willen maar nu plots met Bridgestone dit los laten:
f1racing.nl schreef:television viewers and spectators have made it clear that they would prefer to see tyre changes as it adds to the excitement of Formula One
En wat gebeurde er in Japan? Eindelijk eens geen pitstop startegiën maar gewoon inhalen op de baan. Dat lijkt mij toch spannender dan een Schumacher die alweer 10 rondjes achter iemand blijft hangen tot 1 van beide moet pitten om vervolgens met een snel rondje te zorgen dat je er voor komt te zitten. En na een seizoen van dit soort races blij te zijn met je titel en vinden dat je de beste racer bent.

Tacticus oke... racer? Laat maar eens zien dan zoals Kimi en Fernando deden. Of ben ik gek? Gaat racen om een slimme pitstop ipv van actie op de baan?
Als Ferrari volgend jaar kampt met betrouwbaarheids problemen dan wordt het 2 races met 1 motor gedoe het jaar daarop afgeschaft... Let maar op.
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=102135 De bron zal wel afgeschoten worden maar waar rook is is vuur.

Zeker de laatste zin vind ik typerend. Nog al overbodig als je zeker weet dat je niet voor Januari test. We zullen zien.

Hoop niet dat ik mijn eigen strop hier hang.

Overigens las ik op een ander forum dat meer mensen hier over gelezen hadden. Ik zal natuurlijk ook even naar hun bronnen vragen. Als ik dat dan maar niet zelf ben...
Bron over dat testen en Renault zoek ik even op. Overigens werd McLaren ook beschuldigd van het overschreiden van de testlimiet.

Ze zouden een geheime test op een vliegveld hebben gedaan. Vliegveldleiding heeft dit ontkracht. Het gerucht zou door een ander team naar buiten gebracht zijn... Maar ze willen niet los laten wie ze verdenken.