F1 op zijn zieligst

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

F1 op zijn zieligst

Bericht door Markopolo »

De FIA heeft per direct een regelverandering doorgevoerd aan rijden achter de safetywagen. Het team McLaren Mercedes maakte in Spa gebruik van de regel dat men elkaar achter de safetywagen niet mag inhalen, en liet het tempo ver terugzakken. De FIA heeft nu de regel ingevoerd dat men niet te langzaam achter deze wagen mag rijden.

Tijdens de Grand Prix van België op het circuit van Spa Francorchamps wist McLaren Mercedes slim gebruik te maken van het feit dat men achter de safetywagen de leider niet mag passeren. Kimi Räikkönen besloot dan ook een langzaam tempo te rijden zodat Juan Pablo Montoya een stop kon maken en dat in diezelfde ronde ook nog de Fin zelf kon stoppen bij zijn team voor brandstof.

Na deze actie heeft de FIA besloten maatregelen te treffen om dergelijke strategische acties in de toekomst te voorkomen. “Mocht een coureur besluiten erg langzaam te gaan rijden waardoor deze anderen in gevaar kan brengen, zal de wedstrijdleiding hiervan op de hoogte worden gebracht” aldus de mededeling.

Gaat goed komen met de F1, als ze de regels al na 1 wedstrijd aanpassen wordt het er steeds leuker op :thump_up: :snooty:

Vond het een briljante actie van Kimi & Co. sommige vonden van niet, he Tom (Coronel) :mrgreen: maar ja, het mag niet :naughty: dus regeltje erop.
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Eerlijk is eerlijk, vond het een nare streek van McLaren....maar dankzij Sato maakte het een paar rondjes later toch al niks meer uit :mrgreen:

Het is logisch dat teams de mazen in de regelgeving zoeken om een voordeeltje te halen. Nu was het McLaren die er baat bij had maar ook Ferrari heeft van dit soort acties al meermalen geprofiteerd.

Het is natuurlijk altijd vervelend voor (de fans van) de concurrentie maar wanneer dringt het nou toch eens tot de FIA door dat strategische spelletjes bij de competitie horen :angry_finger:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Wat gaan ze straks invoeren bij de Formule 1?

Dta je achter de safet fiets aan moet? Dat je een afstand van 2 seconden moet eerbiedigen achter de safety car? Het enige wat F1 spannend maakt zijn de pitstops en schaarse inhaalmanouvres. Als er dan iets wordt ontdekt verhoogd dat voor mij het plezier. De FIA weet dat dan altijd op de een of andere manier te vergallen.
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

rsh_scuderia schreef:Wat gaan ze straks invoeren bij de Formule 1?

Ik weet er nog wel een:
Aan het begin van het seizoen al bepalen wie wélke race, en wie wereldkampioen mag worden en daar ALLE regels op afstemmen.
Zo komen ze (FIA) nooit voor verrassingen te staan. :mrgreen:

oei en nu maar hopen dat Max Mosley dit niet leest....
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Jos

Bericht door Jos »

Dat je een afstand van 2 seconden moet eerbiedigen achter de safety car?

een dergelijke regel is er al, de afstand tussen de autos mag maximaal 12 meter oid zijn geloof ik..
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

Ferrari moest het maar eens doen :roll:

De enige regel die ze momenteel voor mij moeten veranderen is die van de bandenwissel (of beter: enkele bandwissel :? )
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Tsja.... F1, Fia.... Afbeelding

:mrgreen:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Tim

Bericht door Tim »

St. Paul schreef:Tsja.... F1, Fia.... img.photobucket.com/albums/v729/FordTeamRS/coffee.gif

indeed, ik dacht dat dit het "sport" forum was? Wat doet een topic over zo'n commercieel vooropgezet achterhaald kinderachtig spanningsloos oninteressant "ik wil wel maar ik kan niet" amateuristisch "all show, no go" jamboree/cda/sgp voorstellinkje hier nog?

Mods! Waar is de topicstarter? :mrgreen:

Afbeelding

8)
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

:shock: :| :(
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Mosley herkozen

De aankomende jaren blijft Max Mosley waar hij zit. De huidige president van de FIA mag deze functie blijven uitvoeren, nadat hij herkozen werd. Echt spannend was de verkiezing niet, aangezien hij de enige kandidaat was.

Sinds 1991 is Mosley al werkzaam in zijn huidige functie. Vorig jaar ontstond er onrust tussen hem en de teams en leek het einde nabij. Nu lijkt de lucht wat geklaard en gaat de 65-jarige Brit gewoon door waar hij mee bezig is.

Gewoon door waar hij mee bezig was ja... de eerste is er alweer. Algemeen belang wordt weer eens opzij geschoven in het voordeel van het fiagesponsorde Ferrari en Schumacher.

Michelin boos op de FIA

Michelin was met stomheid geslagen, nadat de FIA de nieuwe reglementen bekend had gemaakt. Vanaf volgend seizoen is het weer toegestaan om banden te wisselen in de race. Volgens de Franse bandenfabrikant is dit een grote stap terug en mist het elk doel.

In een persbericht somt Michelin de nadelen van de nieuwe reglementen op. Zo zou het alleen maar duurder worden, aangezien er weer een nieuwe type band gemaakt zal moeten worden. Ook snapt het bedrijf niet waarom de FIA dit doet, nadat een jaar geleden het niet wisselen van een band in de race als kostenbesparend werd gezien.

Bovendien vraagt Michelin zich af wat nou echt de bedoeling van de FIA is. Na het winnen van 18 van de 19 races, moet Michelin eigenlijk weer opnieuw beginnen. "We vragen ons af wat de echte motivatie van de FIA is," aldus het persbericht.

Ferrari wilde zich dit jaar overigens plots wel aan de testlimiet houden omdat hun smoes dit jaar niet meer op gaat. Ze testen ondertussen wel als gekken. Barri moet blijven tot december en MS moet eerder terug komen van vakantie terwijl Massa er al ongelooflijke afstanden op heeft zitten... :thump_down:

Misschien moet Max Kimi maar dwingen naar Ferrari te gaan. Maakt het een stuk makkelijker want de "onopvallende" opmerkingen van Bernie slaan nog niet echt aan. Wat een loosers zeg. :evil:

Overigens zijn Mclaren, Minardi, Jordan, Sauber de enigste teams die zich aan het gentlemenagreement gehouden hebben. Toch een vuiltje op de Renault bokaal.
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Druktemaker :mrgreen:

De heer Barrichello is reeds van zijn contractuele verplichtingen ontheven en na het ritje op de Ducati van Capirossi zal dhr. Schoenmaker voorlopig niet op de racebaan te vinden zijn :!:

Voor de rest weer een prima onderbouwd stukje hoor :lol:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Jolly Club schreef:De heer Barrichello is reeds van zijn contractuele verplichtingen ontheven en na het ritje op de Ducati van Capirossi zal dhr. Schoenmaker voorlopig niet op de racebaan te vinden zijn :!:

Van Barri had ik alleen gehoord dat ze hem wilde dwingen tot eind december door te werken. Dat hij ondertussen toch weg mocht had ik nog niet gehoord. Maar meneer Schumacher is na zijn motorritje door Ferrari aangesproken met de boodschap dat hij mogelijk eerder moet terug komen voor testwerk. Waarop MS reageerde met de opmerking dat hij niet zijn vakantie inkort voor testwerk en hij pas in Januari weer in de wagen zou stappen. Wat hij later zelf afvlakte door te zeggen dat als ze echt wat heel belangrijks moesten testen hij wel terug zou komen.
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Ik zie BAR weinig feiten over Barrichello en Schumacher buur :mrgreen:

Je hebt het gehoord maar ik zie geen bewijs :eh:

Voor de rest volg ik Jolly :mrgreen:
Jolly schreef:Voor de rest weer een prima onderbouwd stukje hoor :lol:
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
Jos

Bericht door Jos »

ja, waar staat bijvoorbeeld dat Renault zich niet aan het testaccoord heeft gehouden?
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Ik lees dit zo op een rijtje:

autosport.com schreef:Mosley re-elected as FIA president

Max Mosley has been re-elected president of the International Automobile Federation (FIA), a spokesman for motorsport's world tja body said on Friday.

Opvallend dat die herverkiezing (nou ja verkiezing, er was maar 1 kandidaat, als dit om een middenoosten land ging was Bush al binnen gevallen) bijna gelijk komt met het terug pakken van Michelin. Dat zat iemand toch flink dwars blijkbaar.

autosport.com schreef:Michelin slams 'incoherent' rule changes

Tyre manufacturer Michelin has slammed the new regulations for the 2006 season, claiming they are incoherent and a step backwards from 2005.

En wie spelen ze nu eigenlijk in de kaart?

autosport.com schreef:Ferrari president welcomes rule changes

Ferrari president Luca di Montezemolo has welcomed the FIA's decision to change the tyre rules for the 2006 season.

f1racing.nl schreef:Bridgestone backs new tyre rules
Tyre changing during a Grand Prix will be allowed again in 2006, the FIA announced this week and while Michelin has spoken out against the change, rival Bridgestone is in favour.

Kortom politiek als van ouds. ik zou bijna denken dat ze een slecht jaar achter de rug hebben. Fia zegt dan maar dat Michelin er niks van snapt:

autosport.com schreef:FIA hits back at Michelin

Motor racing's tja body has hit back at Michelin's criticisms over the return of tyre changes next season.

Alleen is niet iedereen het er helemaal mee eens. Held :worshippy:

autosport.com schreef:New rules a mistake, says Mansell

Former World Champion Nigel Mansell believes that new Formula One regulations approved this week are a step in the wrong direction.

Algemeen belang, drukken van kosten, wordt plots aan de kant geschoven na 1 slecht Ferrari jaar. Het enige team wat nog met Fia mee gaat momenteel... En het meest grappige vind ik dat FIA werkelijk NOOIT heeft geluisterd naar wat fans willen maar nu plots met Bridgestone dit los laten:

f1racing.nl schreef:television viewers and spectators have made it clear that they would prefer to see tyre changes as it adds to the excitement of Formula One

En wat gebeurde er in Japan? Eindelijk eens geen pitstop startegiën maar gewoon inhalen op de baan. Dat lijkt mij toch spannender dan een Schumacher die alweer 10 rondjes achter iemand blijft hangen tot 1 van beide moet pitten om vervolgens met een snel rondje te zorgen dat je er voor komt te zitten. En na een seizoen van dit soort races blij te zijn met je titel en vinden dat je de beste racer bent. :? Tacticus oke... racer? Laat maar eens zien dan zoals Kimi en Fernando deden. Of ben ik gek? Gaat racen om een slimme pitstop ipv van actie op de baan?

Als Ferrari volgend jaar kampt met betrouwbaarheids problemen dan wordt het 2 races met 1 motor gedoe het jaar daarop afgeschaft... Let maar op.Afbeelding

http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=102135 De bron zal wel afgeschoten worden maar waar rook is is vuur. :mrgreen: Zeker de laatste zin vind ik typerend. Nog al overbodig als je zeker weet dat je niet voor Januari test. We zullen zien. ;) Hoop niet dat ik mijn eigen strop hier hang. :mrgreen: Overigens las ik op een ander forum dat meer mensen hier over gelezen hadden. Ik zal natuurlijk ook even naar hun bronnen vragen. Als ik dat dan maar niet zelf ben... :doh: :lol:

Bron over dat testen en Renault zoek ik even op. Overigens werd McLaren ook beschuldigd van het overschreiden van de testlimiet. Afbeelding Ze zouden een geheime test op een vliegveld hebben gedaan. Vliegveldleiding heeft dit ontkracht. Het gerucht zou door een ander team naar buiten gebracht zijn... Maar ze willen niet los laten wie ze verdenken.
Plaats reactie