deze kwam ik tegen op de bekende veilingsite, lijkt me wel een heel raar model. 99 EUR vragen ze ervoor. Weet daar iemand iets meer van?
Ferrari 250GTO VAN ????
Ferrari 250GTO VAN ????
deze kwam ik tegen op de bekende veilingsite, lijkt me wel een heel raar model. 99 EUR vragen ze ervoor. Weet daar iemand iets meer van?
Re: Ferrari 250GTO VAN ????
Welke schaal is dit model?
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
Het is van het merk Rosso (of Rosso models of zoiets).
Het is een zogenoemde 250 GT Breadvan.
Hij heeft een Limited Edition van 300 stuks, en zo te zien zit er het orginele certifikaat bij.
Het is een zogenoemde 250 GT Breadvan.
Hij heeft een Limited Edition van 300 stuks, en zo te zien zit er het orginele certifikaat bij.
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
-
- Moderator
- Schaal: 1:18
De 250 GT "Breadvan" werd in opdracht van Graaf Volpi door Drogo in 1962 gebouwd. "Breadvan" is overigens een nickname, omdat anderen vonden dat de auto wel op een bakkerwagen (breadvan)leek.
Hoewel het geen 250 GTO is, wordt de auto wel vaak in één adem met deze genoemd. Een reden hiervoor zal zijn dat de geestelijk vader van de 250 GTO ook verantwoordelijk was voor de techniek en design van de 250 GT "Breadvan". De wagen heeft geraced op Le Mans, Montlhery en won de GT-klasse op Brands Hatch.

Hoewel het geen 250 GTO is, wordt de auto wel vaak in één adem met deze genoemd. Een reden hiervoor zal zijn dat de geestelijk vader van de 250 GTO ook verantwoordelijk was voor de techniek en design van de 250 GT "Breadvan". De wagen heeft geraced op Le Mans, Montlhery en won de GT-klasse op Brands Hatch.

Laatst gewijzigd door jonnoT op wo 19 okt 2005 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- ferrariboy
- Contacteer:
Die breadvan van sms heb ik , deze kost rond de 300 euro , ikzelf heb zo een model van Rosso models maar vindt dit niet zo fantastisch afgewerkt, je heb geen opening parts en de kwaliteit vondt ik maar zus en zo ( hangen aan de onderkant allemaal sporen van afgeduirte vernis aan
)

Ferrari is the best ( bekijk ook eens http://www.freewebs.com/ferrariboy )
rsh_scuderia schreef:Heb je daar ook een prijsindicatie voor Frans?
De breadvan van Warm-Up in die tijd gekocht voor €190, maar die modellen van Warm-Up bestaan niet meer! En de modellen waren ook niet zo mooi afgewerkt.
De breadvan van SMS voor €250 gekocht tweedehands.
Beide modellen hebben geen opening parts!
-
- Moderator
rsh_scuderia schreef:Bedankt Frans & Ferrariboy
Spijtig dat het dan zo slecht is afgewerkt tegen een, toch, behoorlijke prijs.
De auto lijkt me namelijk erg veel op de 250 GTO van Bburago, of vergis ik me hierin?
Als ik het dus goed begrijp wordt de auto dus niet meer geproduceerd?
Het merk Warm-Up bestaat niet meer. De persoon die deze modellen voor Warm-Up maakte is overleden (3 jaar geleden) Zijn broer heeft toen de gietvormen van de Ferrari modellen mee genomen, en is toen een eigen zaak opgestart: Rosso models. Het waren en zijn inderdaad modellen afgeleid van Bburago, die werden gesloopt en van een nieuw koetswerk voorzien.
- ferrariboy
- Contacteer:
idd , deze modellen zijn zelfs verpakt in omgekeerde dozen van burago , op het onderstel kan je zelfs aflezen dat het burago´s zijn , ik heb de 250 TDF zo gekocht , als ik op voorhand had geweten dat ze zo slecht waren afgewerkt had ik hem nooit gekocht ( het enige voordeel is dat er maar een beperkte serie van is )
Ferrari is the best ( bekijk ook eens http://www.freewebs.com/ferrariboy )
- jelmer
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Ik heb er ook één. Van Warm-up models wel te verstaan. Het onderstel is van een Burago 250 Testa Rossa, en de body is van resin dacht ik, en die is passend gemaakt op dat onderstel. Het heeft nog dezelfde lelijke burago velgen, en de afwerking kon stukken beter. Ook het interieur is hetzelfde als van de 250Testa Rossa. Ik heb het model een paar jaar geleden voor een zacht prijsje kunnen kopen, maar anders had ik 'm ook nooit gekocht. Er zijn veel mooiere modellen voor die prijs te krijgen!
Dit is die van mij
Ferrari 375MM

Dit is die van mij
Ferrari 375MM