opel ascona ombouw/restauratie project. (kleine update 15/11

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
powerline
Berichten: 74
Lid geworden op: do 14 apr 2005 14:15
Locatie: heemskerk

opel ascona ombouw/restauratie project. (kleine update 15/11

Bericht door powerline »

Zo bij deze de foto,s van de kale body van de auto. zoals te zien is het een brede versie van de ascona 400 , je kunt natuurlijk ook als je zelf van plan bent zo, n ascona om te bouwen een ascona van polistil kopen, die zijn goedkoper, maar lijken zeker niet zo goed op de echte ascona.
ik heb het model inmiddels in de primer gezet, en daarna is hij ook al wit gespoten, dus ik zal er binnenkort even foto,s van maken.

grtzz powerline.

Afbeelding

Afbeelding



Hallo het is alweer een tijdje geleden dat ik een project van mij heb geplaatst, omdat ik het de laatste tijd erugg druk had, maar ik heb laatst een opel ascona in de schaal 1:24 gekocht, met de bedoeling om hem te restaureren ! Het betrof een ascona hkf .

Ik ben van plan, om het model om te bouwen tot ascona 400. inmiddels is de lak al verwijderd van het model met behulp van een beetje thinner, en een borsteltje. (ik zal morgen even foto,s plaatsen van de kale body).
maar hier alvast een paar foto,s van hoe het model moet worden.;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


p.s dit is een niet al te groot projectje, maar wel een bijzonder projectje, omdat de ascona,s van bburago steeds zeldzamer worden.
morgen meer.
greetings powerline.
Laatst gewijzigd door powerline op di 15 nov 2005 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
powerline. bouw eens een modelauto om ! , dat is een stuk goedkoper dan een 1:1 auto tunen :) :P
Gebruikersavatar
capri power
Berichten: 121
Lid geworden op: za 29 okt 2005 18:16

Bericht door capri power »

dat ziet er een leuk project uit.
de echte ziet er alvast goed uit...

grt,c
Ford Capri 2600GT V6 1973
Gebruikersavatar
caprigek
Berichten: 1366
Lid geworden op: do 11 aug 2005 21:36
Locatie: almere

Bericht door caprigek »

die foto's wil ik graag zien

groet caprigek
all objects in the mirror will be soon





dissapear
Gebruikersavatar
zipperscales
Berichten: 868
Lid geworden op: di 05 apr 2005 15:12
Schaal: 1:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door zipperscales »

das zeker een toffe bak waar ik graag meer van wil zien als je zover bent :worshippy:
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Bruut voorbeeld! Ben benieuwd naar het resultaat!
Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Nostalgie! Mijn broer heeft zo'n Ascona gehad in 1:1. Geen echte 400, maar wel helemaal omgebouwd en bestickerd (behalve de velgen, die waren vijfgaats op een 400 en op een standaard Ascona viergaats).
Hij heeft toen ook een Bburago Ascona omgebouwd, al wel als basis een 400, maar dan met de strepen zoals op jouw foto's. Volgens mij heeft hij die nog.
Ben benieuwd naar het resultaat!
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Gebruikersavatar
caprigek
Berichten: 1366
Lid geworden op: do 11 aug 2005 21:36
Locatie: almere

Bericht door caprigek »

ff zomaar een vraagje

waarom is de manta i 400 uitgebouwd
en de ascona 400 niet ??

weet iemand dat toevallig

groet caprigek
all objects in the mirror will be soon





dissapear
powerline
Berichten: 74
Lid geworden op: do 14 apr 2005 14:15
Locatie: heemskerk

Bericht door powerline »

caprigek schreef:ff zomaar een vraagje

waarom is de manta i 400 uitgebouwd
en de ascona 400 niet ??

weet iemand dat toevallig

groet caprigek


Hey caprigek, bij deze het antwoord op je vraag: de ascona 400 is weldegelijk in de brede versie uitgevoerd (zie foto,s) maar de smalle versies zijn meestal straatauto,s omgebouwd tot 400 en de brede versies zijn vaak de zeldzame orginele rally wagens. Al worden de brde versies ook wel nagemaakt maar veel minder.

Afbeelding

Afbeelding

p.s van de brede 400,s zijn slechts hoe kan het ook anders 400 stuks gemaakt ! :mrgreen:

greetings powerline.
powerline. bouw eens een modelauto om ! , dat is een stuk goedkoper dan een 1:1 auto tunen :) :P
Plaats reactie