F1 Showcars

Hier kun je alles over autosportmodellen kwijt zoals Formule 1, DTM, Le Mans etc.
Gesloten
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

ik verzamel alles van alonso, en daar horen ook de showcars bij. In principe voegen ze niets toe, de naamgeving is ook fout. Een showcar is in de echte F1 wereld een chassis van het jaar ervoor, met de livery van het huidige jaar. Die vind je vaak bij de betreffende teamstands. Echter lang niet elk team gebruikt hiervoor de auto van het jaar ervoor.

Er wordt ook vrijwel nooit gereden in een wagen van het jaar ervoor met de nieuwe livery, meestal is dit na de launch pas zo, wanneer het nieuwe chassis dus uit is. Er zou dus eigenlijk geen coureur in moeten zitten..

In principe is dit dus een manier van de fabrikant en het team om extra geld te verdienen. Door er limited editions van te maken (pma) verkoopt het nog enigszins denk ik, en van goede coureurs zijn ze ook waardevast.

Samengevat: in principe is het gekkenwerk, showcars is een foute benaming, het model heeft in deze toestand nooit gereden. Echter een gek als ik, die alles spaart, wil deze auto's ook hebben. Van Verstappen heb ik ze nooit gekocht, en ik denk dat als je voor de rest alles compleet hebt je je ineens toch op de showcars gaat richten.

Hieronder de showcars die ik heb:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
boerke04
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 15:46
Locatie: Banholt

Bericht door boerke04 »

Omdat ik onder andere alle officieel uitgebrachte modellen van Jos Verstappen verzamel, verzamel ik hier dus ook de showcars van. Puur en alleen om het feit dat het een Verstappenmodel is.

Voor de rest hecht ik ook niet echt waarde aan showcars en koop ik alleen maar race- en/of testwagens.
Afbeelding
Gebruikersavatar
schumifan
Berichten: 538
Lid geworden op: vr 25 jun 2004 10:44
Locatie: Vuren

Bericht door schumifan »

en ik doe dit met schumacher modellen, om de zelfde reden
Tjaard
Berichten: 320
Lid geworden op: ma 27 jun 2005 18:12
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Ik heb ook diverse showcars van BMW - Williams ... als je de rest verzamelt, horen deze er gewoon bij ...
Gesloten