Gele Porsche 917 ombouw Gijs van Lennep

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Gele Porsche 917 ombouw Gijs van Lennep

Bericht door Peter Parker »

In een boek over 50 jaar Zandvoort vond ik een foto van Gijs van Lennep in een gele Porsche 917. Van een Solido model wil ik daar een model van maken en die aanpassen. Hij had daarmee op het oude circuit 182 km/u mee gereden gemiddeld. In 1971 reed hij verschillende races met deze wagen. Ik maak de versie zoals hij testte. De wagen had toen nog geen nummers.

Afbeelding

Ik heb de schroefjes eruit gedraaid en de body eraf gehaald. Nu kan ik de koplampen eruit drukken van achteren en de lampkasten zwart verven. De velgen zijn nu zilver en heb ik zwart geverfd en de stoel van Gijs wordt bruin.
De luchthapper voor maak ik zwart en de openklapbare achterzijde lijm ik vast om de decals niet te scheuren.

Deze decals kan ik met wat aanpassen nog gebruiken voor de Gijs versie.
Het meest opvallende is dat er geen reclame op te vinden is.
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Peter Parker op di 06 dec 2005 16:56, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Je weet de ombouwen de laatste tijd wel uit te kiezen. :thump_up:
Maar dit wordt volgens mij géén makkie met die decals Peter. :think:
Laatst gewijzigd door Matt Modelautos op di 06 dec 2005 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Matt Modelautos schreef:Je weet de ombouwen de laatste tijd wel uit te kiezen. :thump_up:
Maar dit wordt volgens mij géén makkie met die decals Peter. :think:
Of ga je het erop schilderen.?


Die decals zijn een ramp Matt. Ik smeer me suf met dat microsol om hem wat zachter te maken. Wat zou dat dingetje bovenop zijn Matt? Is dat een spiegel en hoe ziet hij er dan in?
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Dat de decals niet écht meewerken was ik al bang voor.
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een Alfa van Toine Hezemans. Er is een hele middag "Micro-Sollen" in gaan zitten voordat de decals pas goed zaten.

Dat ding bovenop is i.d.d. een spiegel. In het dak achter de spiegel zat een klein venster waardoor de coureur in de spiegel kon kijken. Vanaf de foto's die jij hebt geplaatst is dit niet te zien. Maar als je de Porsche 917 #18 van Gijs uit Le Mans 1970 hebt, kun je dit op dit model terugvinden.

p.s.
Zijn die decals toevallig niet van Progetto.?
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Nee van Verem. Ondingen zijn het, misschien omdat het model al heel oud is. Zal ze geen goed doen, ze zijn bijna hard plastic. Bijna dan :mrgreen:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Het is helemaal misgegaan met de decals en uit frustratie heb ik hem weer opengeschroefd en in de thinner gegooid. Ik heb er maar een fantasie Gulf versie van gemaakt. Ik werd helemaal duizelig van het microsol smeren en die decals bleven hard. :wall: :wall: :wall:

Toegevoegd na 6 minuten:

Afbeelding

Dit is hem geworden.
Gebruikersavatar
Donkervoort
Berichten: 1503
Lid geworden op: ma 25 apr 2005 16:01
Locatie: Goes (Zeeland)

Bericht door Donkervoort »

Jammer, jammer en nog eens jammer!! Maar het was gewoon moeilijk Peter!!

Goed dat je er tenminste nog wat van gemaakt hebt! Tsja, Gulf kleuren zien er iets anders uit maar dat kan ook door de foto's komen :wink:
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Het is misschien wel mosterd na de maaltijd Peter, maar een goede tip is misschien wél dat je altijd een goede scan moet maken in true-colors, en in een hoge resolutie van je sheet voordat je hem gaat verknippen.
Had je zo nieuwe kunnen maken in jouw geval, of in ieder geval als referentie kunnen gebruiken om nieuwe bruikbare te maken.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Helaas ik heb geen scanner, maar ik leg me erbij neer.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Bericht door jonnoT »

Leuk project ,Peter. Jammer dat het anders uitgepakt heeft dan je wilde. Ik heb ook al meerdere keren problemen onder vonden met oude decals, maar die waren van Solido.
Eindresultaat van je ombouw mag er in ieder geval weer wezen :thump_up:
Plaats reactie