De Beurs

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Gebruikersavatar
caprigek
Berichten: 1366
Lid geworden op: do 11 aug 2005 21:36
Locatie: almere

Bericht door caprigek »

Curbstone Models schreef:Ik zou het jammer vinden als je niet meer kan reageren op topics in de beurs of elders...

Natuurlijk loopt het wel eens uit de hand, maar een report naar de moderator zou dit toch op moeten kunnen lossen..

Een puntensysteem voor het maken van een (al dan niet) zinnige opmerkingen zou betekenen dat er voor iedere post iemand naar moet gaan kijken.

Beter zou het zijn als degene die de topic gestart heeft ook meteen kan moderaten in dat topic... Als er dan een opmerking gemaakt wordt die de topicstarter er niet in wil, dan kan hij die zelf verwijderen...

Misschien kan dat iets zijn... want sommige mensen vinden overloos geleuter in hun topics wel leuk en interessant...


HELEMAAL mee eens


groet caprigek
all objects in the mirror will be soon





dissapear
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Met alle respect maar voor onze juigdige leden die posten ook wel eens behoorlijke onzin. En dit komt ook wel eens terecht in de beurs. Maar niet alleen in de beurs, zo dat wilde ik even kwijt.
Het idee om er een slotje op te plaatsen als er een model aangeboden wordt vind ik een goed idee, onderhandelen over de prijs gebeurd toch via msn of pb. Dit is wat ik ervan denk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Curbstone Models schreef:Ik zou het jammer vinden als je niet meer kan reageren op topics in de beurs of elders...

Natuurlijk loopt het wel eens uit de hand, maar een report naar de moderator zou dit toch op moeten kunnen lossen..

Een puntensysteem voor het maken van een (al dan niet) zinnige opmerkingen zou betekenen dat er voor iedere post iemand naar moet gaan kijken.

Beter zou het zijn als degene die de topic gestart heeft ook meteen kan moderaten in dat topic... Als er dan een opmerking gemaakt wordt die de topicstarter er niet in wil, dan kan hij die zelf verwijderen...

Misschien kan dat iets zijn... want sommige mensen vinden overloos geleuter in hun topics wel leuk en interessant...


Ik zeg ook niet dat je een punten systeem moet handhaven, maar dat oeverloze gezwets hoef ik niet overal te lezen, er zijn gewoon bepaalde dingen waar je gewoon info wilt lezen en niet dat voor de 100.000x wordt verteld dat het zonde is dat de body's sealed zijn of dat een gele zeldzamer is dan een rode in een topic waar een rode aangeboden wordt. Daarvoor hebben we speciaal sub-forums aangemaakt, want dat kan muiter net zo goed 2 sub-forums aanmaken: 1 voor de modellen en 1 voor de real life dingen, en daar pleuren we gewoon alles in, want we mogen dan toch overal comentaar op geven :?
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Curbstone Models schreef:Beter zou het zijn als degene die de topic gestart heeft ook meteen kan moderaten in dat topic... Als er dan een opmerking gemaakt wordt die de topicstarter er niet in wil, dan kan hij die zelf verwijderen...



Hoewel makkelijk voor mods lijkt het me erg verwarrend worden. Ik zal geen namen noemen maar ik ken mensen die een auto niets vonden en nog geen 10 posts later in hetzelfde topic dezelfde wagen plots wel mooi vonden. Geeft maar aan hoe zeer sommige terug lezen en wat die doen als iets uit de hand loopt. Daarnaast krijg je een scheve verhoudingen. De ene laat in zijn topic in bv Exoten een discussie volledig los en een ander houdt hem wel kort en onderwerpgebonden. Ik vind het duidelijker als je de afspraak hebt staan dat er in Exoten serieuze info en reacties komen en geen kleurdiscussies en meldingen dat iemand hem gaat kopen en wel daar en daar voor die prijs. Laat 1 topic het los gaat het overal los. Leuteren doe je dan maar lekker in het Cafe en autosport of bij de Privecollecties bv. Want dat zijn juist de plekken om je onzin over politiek uit te spuien. Of je gelijk te halen over de superieuriteit van de Europese autoindustrie. :mrgreen:

Maar over het algemeen vind ik het hier nog wel oke gaan, ook al heb ik over dit fenomeen ook al eens mijn gal gespuid. Kijk ik bv op diecastcentral dan vind ik meestal wel weer in een minuut of wat het allesverlossende kruisje. Want daar is het echt een rotzooi, 90% onzinnige posts, rustig een topic aanhalen terwijl precies hetzelfde topic nog geen 15 plaatsjes lager al staat, overal je nieuwe aankopen laten zien behalve in het "laat hier je nieuwe aankopengedeelte zien" stuk... :? Daar is echt geen touw aan vast te knopen als je er niet dagelijks komt of snel ergert aan dubbele topics of gefeliciteerd met je aankoop posts... :thump_down:

Ik zie meer heil in het af en toe verwijderen van een post en het aanspreken van mensen die het echt bont maken. Ik selecteer tegenwoordig op naam wat ik wel lees en wat niet. Als de topicstarter een neuzelaar is kijk ik gewoon helemaal niet. Want 99 van de 100 keer gaat het hele topic dan toch nergens over, bv. ik kan niet kiezen uit deze 4 modellen, wat moet ik doen... Simpel, oprotten en het zelf uitzoeken natuurlijk, meldt je dan maar weer of nog liever helemaal niet meer. Afbeelding Verder als ik zie dat bepaalde mensen ergens op gereageerd hebben kijk ik ook niet tenzij het onderwerp van het topic me echt aanspreekt en er dus mogelijk iemand anders wel iets zinnigs heeft geplaatst. Privecollecties kijk ik vaak alleen als of de starter een collectie heeft die ik leuk vind of de moeite heeft genomen zijn aanwinst in zijn topictitel te verwerken. Op deze manier loop ik volgens mij de meeste onzin wel mis. :dance:

Die echte neuzelaars die overal maar wat posten zijn vaak de eerste die weer afhaken. Maar worden helaas ook vaak weer opgevolgd. Soms vervelend maar ik denk dat er weinig anders aan te doen is dan negeren en waar mogelijk vermijden. Of het moet mogelijk zijn een bansysteem te krijgen. Dat je een persoonlijke lijst krijgt waar in je mensen kunt bannen zodat je bij het surfen hun posts niet te zien krijgt. Als dat kan... :shock: :worshippy:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Bericht door 1:18 24/7 »

St. Paul schreef:[..]
... Of het moet mogelijk zijn een bansysteem te krijgen. Dat je een persoonlijke lijst krijgt waar in je mensen kunt bannen zodat je bij het surfen hun posts niet te zien krijgt. Als dat kan... :shock: :worshippy:


Yes please! :pray:

Een ignore list heet dat geloof ik, dat zou een hoop ergernis en geruzie kunnen voorkomen! :thump_up:
Niels
Berichten: 540
Lid geworden op: do 13 nov 2003 17:38
Locatie: Markelo
Contacteer:

Bericht door Niels »

Werkt ook niet. Iemand reageerd dan op zijn post en dan snap je er helemaal geen hol meer van.
Afbeelding
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Bericht door 1:18 24/7 »

Maar dan komt er wel een melding van "hier staat een genegeerde post" oid, dan weet je dat daar zeer waarschijnlijk onzin stond en dat een eventuele reactie daarop ook niet echt het lezen waard is.
Niels
Berichten: 540
Lid geworden op: do 13 nov 2003 17:38
Locatie: Markelo
Contacteer:

Bericht door Niels »

Nee, op een forum waar ik zit hebben ze dat systeem al en er komt geen melding dus gebruik ik de functie niet meer.
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

NIet om het een of ander, maar dit is ondertussen ook verworden tot geneuzel :wink:

Van sommige mensen lees ik de posts niet, tenzij het wel erg bont gemaakt wordt iedere keer.
Dan kan ik het niet laten.
Er is maar 1 manier, welke ook al is aangehaald.
Posters negeren die je irritant vind. De moderators bepaalde topics strak houden.
Te koop aangboden kan inderdaad erg strak gehouden worden. Bedragen noemen is daar taboe, dus zaken doen ook. Dat doe je via PB, mail of MSN.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

rsh_scuderia schreef:De moderators bepaalde topics strak houden.
Te koop aangboden kan inderdaad erg strak gehouden worden.


Als dat zou mogen ja, maar ik heb een pbtje mogen ontvangen waar ik voor zwak uitgemaakt wordt dat ik een topic gesloten heb. :roll:
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Ik ben het er ook mee eens dat dit topic strak gehouden moet worden.
Heb ook al een aantal keren commentaar gehad op modellen die ik te koop had staan, en als je er geen interesse in hebt reageer je toch
gewoon niet op de betreffende advertentie.

Na een aantal commentaren op mijn advertentie's zijn de modellen
onverkoopbaar geworden hier op het forum.
Maar de personen die het commentaar geven zitten wel continu
te PB-en over een model dat ze willen hebben , en geef je ze
korting is het nog te duur.

Neem nu de advertentie van "Fobie" daar wordt oeverloos gezeurd
over een prijs van een bepaald model.
Ik had er ook interesse in maar niet voor die prijs , prijs te hoog geen reactie gemaakt op het betreffende model

Al met al ben ik ervoor dat als je de advertentie hebt geplaatst
dat deze gesloten kan worden, en er alleen contact kan zijn via PB

Wordt het weer rustig in de beurs :mrgreen:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Markopolo schreef:[..]

Als dat zou mogen ja, maar ik heb een pbtje mogen ontvangen waar ik voor zwak uitgemaakt wordt dat ik een topic gesloten heb. :roll:


Dat vind ik niet fraai dat dat gebeurd. Dit forum heeft prima regels en een goed toezicht om orde te houden.
Gebruikersavatar
caprigek
Berichten: 1366
Lid geworden op: do 11 aug 2005 21:36
Locatie: almere

Bericht door caprigek »

Markopolo schreef:[..]

Als dat zou mogen ja, maar ik heb een pbtje mogen ontvangen waar ik voor zwak uitgemaakt wordt dat ik een topic gesloten heb. :roll:


staat er geen naam bij dan ???

dan kun je deze blokkeren

groet caprigek
all objects in the mirror will be soon





dissapear
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

rsh_scuderia schreef:Bedragen noemen is daar taboe


Dat hoort niet dus. Want als iemand er geen bedrag bij zet is de eerste vraag wat ie moet kosten. :| Het is wat Andre zegt: Je plaatst je aanbod met het bedrag wat jij wilt hebben. Vind iemand dat te hoog reageert hij niet en niet gelijk mekkeren over dat de prijs te hoog is en je het ergens anders goedkoper kunt vinden. Als iemand dat vind gaat hij die wagen maar lekker daar kopen. Maar volgens mij zijn die azijnpissers vaak juist degene die absoluut geen interesse in het model hebben.

Is de prijs echt te hoog dan komt er geen reactie of doe je maar een lager bod via pb ofzo. Maar ik vind eigenlijk wel dat de mogelijkheid moet blijven tot het reageren omdat soms mensen een advertentie plaatsen die onvoldoende info geeft. Het getuigt van respect om daar normaal mee om te gaan. Maar daar schiet het sommige nog al eens te kort. Zelfs sponsoren van het forum kregen wel eens commentaar op hun prijzen... :? Dan is het idd triest dat zoals RSH zegt het plaatsen van een prijs taboe wordt en je moet gaan denken over het onmogelijk maken van een reactie.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Wat ik nog het meest jammer vind is dat we als Mod's op onze tenen moeten gaan lopen of we wel of geen topic op slot doen, verwijderen of aanpassen.
Als Mod handelen we volgens de regels die gewoon in de algemene voorwaarden staan niks meer en niks minder, want als ik naar eigen inzicht zou handelen was er veel meer verwijderd c.q. opgeschoond zijn.
Het grootste probleem hier is LEZEN. Velen nemen de moeite niet eens om iets goed door te lezen en dat in de bovenkamer te verwerken en te projecteren in gedachte voor andere, ze denken alleen aan zichzelf mauwen maar een ent weg en als je er dan wat van zegt of doet is hun lontje te kort.
Plaats reactie