Exoto opzoek naar geduldige rijke klant voor laatste model

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.
Niels
Berichten: 540
Lid geworden op: do 13 nov 2003 17:38
Locatie: Markelo
Contacteer:

Bericht door Niels »

Timo911 schreef:Kben ook wel benieuwd welke Porsches van Exoto je hebt kunnen kopen voor 70 euro..


Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Terwijl deze modellen bijzonder duur waren in aanschaf na de lancering.
Na 1 jaar in de winkel is met name de 911 in waarde gedaald. Maar het aantal uitvoeringen was ook bijzonder hoog te noemen.
Imagotechnisch niet heel erg slim.

De 935 ben ik zelf ook voor minder dan Eur 90,= tegen gekomen.
Waarom zou je dan nog een nieuwe kopen die direct geleverd gaat worden?
Maar dat is weer een hele andere discussie.

Een 312T is weer lastiger te verkrijgen. Exoto maakte deze ook niet meer en opeens werder er weer 2 uitvoeringen van geproduceerd. ik was er persoonlijk erg blij mee.
Maar als je waarde hecht aan de waarde van je model dan wordt het wat lastiger.

Het is dus een kwestie van vraag & aanbod.
Als een Chapparal door meerdere fabrikanten wordt aangeboden, gaat iedereen dat voor het meest gedetaillerd model?
Ik denk dat daar juist de kracht van Motorbox moet liggen. Veel details, maar wel betaalbaar.
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

rsh_scuderia schreef:Als een Chapparal door meerdere fabrikanten wordt aangeboden, gaat iedereen dat voor het meest gedetaillerd model?

Nee, voor het model wat hij kan betalen. Als er de keuze is uit een AutoArt of een Kyosho wordt de keuze lastig: bijna even duur, min of meer gelijk in kwaliteit. Als het tussen een Exoto of een Maisto gaat, wordt de keuze een stuk makkelijker.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Dat bedoel ik dus.
Als, en dan bedoel ik echt als, Exoto de Enzo gaat maken dan heeft de meerderheid die auto al van BBR in 1:18.
Wat is dan de meerwaarde?

Ik vraag me nu ook af of ze de licenties nog wel hebben als het gaat om Ferrari modellen....
CMC maakt de oudere Ferrari's die Exoto heeft staan. BBR maakt de Enzo die zij hebben staan.
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Voor mensen die de BBR al hebben is er geen noodzaak om de Exoto te kopen. De volkomen gestoorde verzamelaar wil ze allebei hebben, de gemiddelde verzamelaar of iemand die net begint kan lekker kiezen.

Exoto zal het duidelijk merken in de omzet dat er al een model van deze auto is, maar dat zullen ze ook wel weten. Als ze slim zijn, maken ze een afwijkende versie zodat de verzamelaar ze allebei wil hebben.
Gebruikersavatar
Donkervoort
Berichten: 1503
Lid geworden op: ma 25 apr 2005 16:01
Locatie: Goes (Zeeland)

Bericht door Donkervoort »

:angel: Vergeten we niet dat er eigenlijk al een nieuwe column op moet staan? :angel:
Gebruikersavatar
motorhead
MAF Adviseur
Berichten: 1244
Lid geworden op: di 27 apr 2004 16:01
Locatie: Egmond Binnen

Bericht door motorhead »

Donkervoort schreef::angel: Vergeten we niet dat er eigenlijk al een nieuwe column op moet staan? :angel:


opperhoofd is aan het verbouwen en heeft geen tijd om opt forum te verschijnen :?
Gebruikersavatar
hanzjepanzje
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 21:22
Locatie: Emmen

Bericht door hanzjepanzje »

Als ik zou mogen kiezen zou BBR zich bezig houden met High-End Moderne (straat)wagens. CMC met High-End Klassieke (straat)wagens, Exoto met High-End klassieke Racewagens ennuhmm...nu nog een merk voor de High-End moderne racewagens. Bovendien zouden deze 3 merken maximaal 2 fantastische modellen per jaar lanceren. Voor de rest Mattel Elite (mits de prijs-kwaliteit verhouding goed is) of Kyosho of AA.

Maargoed...ik mag weer niet kiezen :thump_down: :D
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Gesloten