Concurrentie modelautoforum?

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Nog hoger Mark :mrgreen:
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Peter Parker schreef:Nog hoger Mark :mrgreen:

Nee, al mijn halve projecten afmaken :oops:
Oprichter van modelautoforum.nl
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Ik probeer er eens even te kijken waar iedereen het ineens zo druk mee heeft. Kan ik het hele forum niet eens openen. "Kan de server niet vinden". Jammer, ik had graag even gekeken :?

Met de komst van internet wordt ieder goed initiatief gekopieerd. Zie het maar als een compliment aan Muiter en dit forum. :thump_up:

Ik zal binnenkort nog wel eens kijken of er leven op die site is.
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Bericht door 1:18 24/7 »

Wat loopt iedereen te zeuren dat we ons niet druk moeten maken, 't kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij doet niemand dat... :think:
Maar we mogen het eventuele nut van zo'n forum toch wel bespreken?
Gebruikersavatar
JoostV6
Berichten: 504
Lid geworden op: vr 21 jan 2005 12:48
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Bericht door JoostV6 »

Het lijkt wel een beetje op Ctrl+C + Ctrl+D :lol:

Moet nog maar zien of dat forum over een jaartje nog live is :wink:
Afbeelding
94x Verstappen: 30x 1:18/4x 1:24/1 x 1:32/57x 1:43/2x 1:64 en nog een paar te gaan....
Gebruikersavatar
motorhead
MAF Adviseur
Berichten: 1244
Lid geworden op: di 27 apr 2004 16:01
Locatie: Egmond Binnen

Bericht door motorhead »

Dutch Modelcarforum nu al uit de lucht :shock:
Gebruikersavatar
Special Models
Berichten: 315
Lid geworden op: di 12 jul 2005 01:38
Locatie: brakel

Bericht door Special Models »

motorhead schreef:Dutch Modelcarforum nu al uit de lucht :shock:


Het is verkocht aan Muiter denk ik 8)
Verzamelen is de kunst van het kopen
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Muiter schreef:Ik had liever gezien dat de mensen achter het andere forum mij een handje zouden helpen om dit forum naar een hoger niveau te tillen............


Mischien heb ik dan iets gemist maar het is mij niet ter oren gekomen waar je precies hulp wilt hebben. Het vertalen voor het nieuwe forum heb ik destijds wat dingen voor gedaan en voor de banner zijn wat mensen actief geweest (ik niet want Photoshop etc is niet mijn ding) maar verder weet ik niet wat je waar voor een hulp zoekt. Ik zit zat online om wat tijd ergens in te moeten steken dus misschien is het goed dat je eens in een centraal sticky-topic op een rijtje zet wat er loopt, waar je hulp nodig hebt zodat dit duidelijker is de leden toe. Misschien dat er dan vanzelf wat mensen zich melden. Ik denk dat het voor jou belangrijker wordt je te focussen op de grote lijnen en dat anderen invulling daar aan gaan geven.

Ik denk namelijk dat er best genoeg mensen zijn die wel wat willen bijdragen. Ik denk dat het makkelijker zou worden als jij dat gaat sturen ipv veelal helemaal zelf doen. Niet negatief bedoeld maar als je bv naar die banner kijkt dan springen daar een aantal mensen in en ik moet zeggen dat Michel een (vind ik) erg mooie banner gemaakt had. Echter achteraf wordt dan duidelijk dat het originele logo er in moet blijven. Vervolgens gebeurd er niks meer. Soms krijg ik het idee dat jij zo druk bent dat het voor jou zelf nauwelijks bij te benen is waardoor dat soort situaties ontstaan.

Misschien is het een idee dat je in zo een topic laat weten waar je hulp nodig hebt en je zelf meer gaat richten op het stroomlijnen van organisatie achter MAF. Als je wat van die delen over kunt laten aan anderen kun je jezelf meer richten op bv gewoon lekker forummen zoals de rest dat doet. Immers is dat contact toch de rede dat je het forum gestart bent? Ik denk dat er zat mensen zijn die zich nuttig willen maken voor het forum en er zat tijd doorbrengen om het te kunnen doen. Misschien is het een goed idee juist die daar lekker mee aan de gang te laten gaan en je zelf je te richten op het op poten zetten van de nieuwe projecten en de sturing van MAF in grote lijnen.

Bouw een systeem van Checks and Balaces in waar de regels duidelijk zijn voor Mod en forummer en waar een forummer bij problemen via een speciaal formulier zijn beklag, idee of wat dan ook kwijt kan bij jou.

Met de stichting etc heb je het forum een goede solide basis gegeven, dat is iets waar die 2 nieuwe forums waarschijnlijk niet eens ooit aan toe komen dus ik zou die 2 forums veel succes toewensen maar MAf ligt 1,5 jaar voor in ontwikkeling en zal voorlopig ook goed lang voor blijven liggen...

De nieuwe forums claimen dat ze niet langer die inmenging van bovenaf willen, nou ik zou zeggen kijk eens bij diecastcentral die doen dat... Daar openen ze rustig 5 keer hetzelfde topic met een rijtje foto's van hetzelfde model. Dat is een ongelooflijk ongestructureerd zootje waar je echt niet vrolijk van wordt. ( overigens wilde ze bij het belgische forum geen inmenging van de mods maar kreeg ik op mijn eerste post al commentaar van een mod :roll: En denken dat je alleen info krijgt en geen onzinposts is een utopie. Daar lees ik ze al genoeg, van de mensen die juist zeggen dat ze het niet willen :| ) Wat dat betreft denk ik dat MAF de zaakjes echt veel beter rond heeft.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Special Models
Berichten: 315
Lid geworden op: di 12 jul 2005 01:38
Locatie: brakel

Bericht door Special Models »

Tjonge wat een ophef toch allemaal over het Dutch MF.

Ik zit hier ook gewoon als vriend op dit Forum en zo gauw ik weer m`n contributie moet betalen betaal ik die ook gewoon.
Ik wil hier maar mee zeggen dat er ook anders tegenaan gekeken kan worden.
Heb in de ledenlijst bij Dutch MF ook al namen zien staan van leden die ook gewoon op dit Forum actief zijn.
Misschien ligt het aan mij maar ik zie het probleem niet helemaal wat hier gemaakt word.
De 2 Forums hebben totaal niks met elkaar te maken en degene die achter het ander forum zitten zijn alle ook lid van dit forum.
Ik heb gister nog met Muiter gesproken en hem aangegeven waarom er nu een ander forum geopend is.
Dit is gewoon in goede harmonie gegaan en als Muiter iets wil weten krijgt die van mij gewoon antwoord.

We zitten daar echt niet om dit forum kapot te maken.
En mocht het andere niet lukken hebben we gewoon wat geprobeerd niet meer of minder.

Ook wil ik er op wijzen dat ik als moderator ook de beheerders rechten bezit om op het forum te komen.
En ik zal ook ingrijpen wanneer dat nodig is dus je zult echt niet 5 dezelfde topics tegenkomen zoals hier gesuggereerd word.

En ik was gewoon van plan om hier actief te blijven met dingen die me interesseren........zolang als het gezellig blijft.

En ik zou ook het probleem niet zien als men lid is van 2 forums.
Sommige hier roepen van alles en nog wat.........slaat echt werkelijk nergens op.
En als je geen zin hebt om lid te worden doe je het gewoon toch lekker niet maar ga het dan ook niet af zitten zeiken.
En over het geld wat het kost hoeft niemand in te zitten want al kost het me een vermogen per jaar en moet is ze alleen betalen dan doe ik dat gewoon.

En dat het volgens sommige veel op dit forum lijkt, lijkt me ook duidelijk want we gaan het daar niet over olifanten oid hebben.

mvg Arie
Verzamelen is de kunst van het kopen
DMR
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 12 sep 2005 21:26
Locatie: Hoofddorp

Bericht door DMR »

Special Models schreef:En dat het volgens sommige veel op dit forum lijkt, lijkt me ook duidelijk want we gaan het daar niet over olifanten oid hebben.

mvg Arie


:worshippy: :worshippy: :worshippy:
Check mijn persoonlijke website op www.rinkemdm.nl

Ook diverse modellen die weg mogen!
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

@ Special models: Mijn fout dat ik het in mijn laatste alinea over de nieuwe forums heb waar ik eigenlijk doel op alleen het belgische. Ik ben eigenlijk nog niet op Dutch MF geweest (kan er dus weinig over zeggen of oordelen) en op het Belgische forum heb ik kort rondgekeken. Ik heb daar alleen een reactie gegeven op iemand die het nodig vond om daar commentaar te leveren op 1 van de regels van MAF ipv dat gewoon hier op het forum te doen. Bovendien sloeg dat commentaar nergens op en gezien zijn toch al 'fantastische' bijdrages hier heb ik daar wat van gezegd.

Ik vind verder net als jij dat het niks uitmaakt dat iemand een nieuw forum begint en snap de ophef ook niet. Mijn post ging voornamelijk over die ene zin die ik van Muiter las. Dit omdat ik daar niet van op de hoogte was (meer met mij denk ik) en het misschien een goed idee is dat daar wat duidelijkheid in komt. Al moet ik die post dan misschien verplaatsen naar forumbeheer. :think:

Dat ik jullie succes toewens staat een beetje ongelukkig indezelfde alinea met de zin over dat MAF 1,5 jaar voor ligt maar is niet bedoeld als sarcasme ofzo (was serieus gemeend!). Wellicht kunnen beide forums straks iets van elkaar leren (misschien is er zelfs al een puntje aan het licht gekomen :!: ) zoals nu ook soms al onderdelen van MAF van andere forums komen. En wat jij zegt, reeds nu zijn al veel mensen lid van verschillende forums. Ook ik, al geef ik MAF momenteel de voorkeur ivm de structuur die er is en die bv diecastcentral mis.

Wat ik wil zeggen is dat er helemaal niet zo een probleem van gemaakt wordt als je denkt. Alleen iedereen hapt hier, dat is het mooiste, dit soort discussies zijn bijna alleen hier mogelijk en worden nergens zo groot als op MAF. :worshippy: :mrgreen: Al kan dat soms ook vervelen. :eh:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

@Arie, niet meteen uit je vel springen als er tegenactie is ;)

Maar eerst goed lezen voor je reageert:

Ook wil ik er op wijzen dat ik als moderator ook de beheerders rechten bezit om op het forum te komen.
En ik zal ook ingrijpen wanneer dat nodig is dus je zult echt niet 5 dezelfde topics tegenkomen zoals hier gesuggereerd word.


Dat wordt ook niet, er wordt alleen aangegeven dat op het diecast) forum de vrije had gegeven wordt en dat het DAAR een zooitje is. Dit vloeit voort uit het feit dat jullie dit roepen:

DMR schreef:om antwoord te geven op sommige vragen heb ik dit gekopierd

Wij willen een leuk en gezellig forum opzetten waar man zeggen kan wat hij wil, en niet zodra je iets tegen de zin van iemand iets zegd dat alles geblokkeerd of gewist wordt.
Wij willen niet politiek zijn, dus geen antwoorden die nergens naar lijden maar gewoon eerlijk en recht voor zijn raap.

Bij ons willen we dat de leden ook daadwerkelijk de koningen zijn.


En geloof me, dan wordt net zo’n zooitje als op diecastcentral, want koningen regeren over hun eigen land en als een ander koning zijn land binnenvalt wordt er geprobeerd hem te verjagen ;)

En ik denk dat mensen zich er druk om maken omdat het toch een beetje de rug toekeren is wat er nu gedaan wordt. Zoals ik al eerder zei waarom niet bundellen dan elkaar tegenwerken.
Graag zou ik van jullie de goede en gegronde reden willen weten waarom jullie nog een modelauto forum zijn gestart, daar julie toch ook gebruik blijven maken van dit forum.
Misschien wil je dat helemaal niet, of heb ik daar het recht misschien niet toe om te vragen, maar het zou voor mij een hopelijk duidelijkheid geven.

Wat is er dan toch mis met dit forum?

Voel je eigen nou niet gelijk aangevallen, sommige komen kort door de bocht uit voor hun mening, en andere willen gewoon weten: waarom?
Dat niet iedereen dat lekker kan brengen (misschien ik ook wel) is iets anders.
Laatst gewijzigd door Markopolo op wo 18 jan 2006 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
DMR
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 12 sep 2005 21:26
Locatie: Hoofddorp

Bericht door DMR »

Markopolo schreef:@Arie, niet meteen uit je vel springen als er tegenactie is ;)

Maar eerst goed lezen voor je reageert:

Ook wil ik er op wijzen dat ik als moderator ook de beheerders rechten bezit om op het forum te komen.
En ik zal ook ingrijpen wanneer dat nodig is dus je zult echt niet 5 dezelfde topics tegenkomen zoals hier gesuggereerd word.


Dat wordt ook niet, er wordt alleen aangegeven dat op het diecast) forum de vrije had gegeven wordt en dat het DAAR een zooitje is. Dit vloeit voort uit het feit dat jullie dit roepen:

[..]

En geloof me, dan wordt net zo’n zooitje als op diecastcentral, want koningen regeren over hun eigen land en als een ander koning zijn land binnenvalt wordt er geprobeerd hem te verjagen ;)

En ik denk dat mensen zich er druk om maken omdat het toch een beetje de rug toekeren is wat er nu gedaan wordt. Zoals ik al eerder zei waarom niet bundellen dan elkaar tegenwerken.
Graag zou ik van jullie de goede en gegronde reden willen weten waarom jullie nog een modelauto forum zijn gestart, daar julie toch ook gebruik blijven maken van dit forum.
Misschien wil je dat helemaal niet, of heb ik daar het recht misschien niet toe om te vragen, maar het zou voor mij een hopelijk duidelijkheid geven.

Oh en dan heb ik ook maar gelijk de vraag wat er mis is met dit forum, want in dat andere forum ben je wel bereid al je geld te steken maar deze niet?

Voel je eigen nou niet gelijk aangevallen, sommige komen kort door de bocht uit voor hun mening, en andere willen gewoon weten: waarom?
Dat niet iedereen dat lekker kan brengen (misschien ik ook wel) is iets anders.


Kom nou zeg geloof je echt dat als we zouden willen samen werken we een nieuw forum starten. Als iedereen gewoon alles goed doorleest dan weet je ook meteen dat TDMF niks te maken heeft met MAF.

En waarom maakt iedereen er zo een bezwaar van dat er een nieuw forum is?

Zijn we nou volwassen of is dit een kleuterschool???
Check mijn persoonlijke website op www.rinkemdm.nl

Ook diverse modellen die weg mogen!
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

We zijn inderdaad geen kleuterschool, maar dan moet je je er niet naar gedragen. Markopolo stelt toch gewoon een vraag. Dus normaal anwoord is wel gewenst lijkt mij :wink:
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

DMR schreef:[..]

Kom nou zeg geloof je echt dat als we zouden willen samen werken we een nieuw forum starten. Als iedereen gewoon alles goed doorleest dan weet je ook meteen dat TDMF niks te maken heeft met MAF.

En waarom maakt iedereen er zo een bezwaar van dat er een nieuw forum is?

Zijn we nou volwassen of is dit een kleuterschool???


Waarom voelen jullie je in hemelsnaam zo aangevallen, lees het nou eerst eens. Ik VRAAG iets, maar daar krijg ik blijkbaar geen antwoord op.

Dus het TDMF heeft dus niks met modelauto's te maken??, want dat is waar MAF over gaat.
Dus heb je wel met eklaar te maken.

Over kleuterschool gesproken zeg.
Plaats reactie