subarufreak: eerste foto's garage 1/18

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Gebruikersavatar
subarufreak
Berichten: 1549
Lid geworden op: vr 20 jan 2006 16:04
Locatie: Roeselare
Contacteer:

subarufreak: eerste foto's garage 1/18

Bericht door subarufreak »

auto is deel van show hauler series, van Maisto

Afbeelding
Afbeelding

dit is em dus

Afbeelding

afgebroken

Afbeelding

de rest van de combinatie

Afbeelding

wat er nu nog van overschiet :lol:

Toegevoegd na 1 minuten:


Afbeelding
Afbeelding

maar niet tevreden en nog niet clean genoeg dus:
Afbeelding

nu geschuurd en terug primer op gelegd
Afbeelding

waarvoor ik het gekocht heb en waar ik mee bezig ben:
Afbeelding

wat is er nu nog verdwenen. het gedrukt 'chevrolet' aan de achterkant van de laadklep, de lijn in de motorkap en nog twee lijntjes die aan de deur liepen

Toegevoegd na 49 seconden:

eens samen gestoken provisoir om eens te zien. langsachter al een jadavelg op. deze zal het normaal niet worden want ga ik gebruiken voor de eventuele trailer
heb ook de gecenterde kap afgehaald van chevrolet dus is nu gewoon de zwarte stok velg 8)

morgen misschien nog wat verder werken

het chroom in de grill is ook al deels weg (overspoten)

ben nog aan het twijfelen wat ik met de bumpers ga doen

Afbeelding
Afbeelding

al twee milimeter lager, kga nog wa zakken

edit, nog twee milimeter gezakt, de band zit nu al voor een deel in de kas dus ben tevreden

aangezien hij met de draagarmen enzo maar een mm of twee meer van de grond staat...

Toegevoegd na 3 uren 40 minuten:

reacties zijn gerust welkom

ik heb gekeken om de achterste velg zover mogelijk naar boven te plaatsen maar ging natuurlijk niet door te smalle wielkasten dus heb ik deze nu wat uitgetrokken

morgen eerst een zien om as te plaatsen zodat ik kan verder doen en proberen de beide assen van de trailer op de grond te krijgen
Laatst gewijzigd door subarufreak op zo 28 mei 2006 10:22, 3 keer totaal gewijzigd.
Tim
Berichten: 1356
Lid geworden op: di 04 nov 2003 20:52
Locatie: Charlotte, NC

Bericht door Tim »

Aarghll!

De 1e de beste die dit in het eggie gaat doen doe ik iets strafrechtelijx aan! :mrgreen:

Maar qua model ben je goed bezig. Waarom alleen die chebby letters in de laadklep weg? Verander dan ook de grille en doe een topchop. :roll:
Verder ben ik benieuwd naar het resultaat!
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Gebruikersavatar
subarufreak
Berichten: 1549
Lid geworden op: vr 20 jan 2006 16:04
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Bericht door subarufreak »

de grille wordt nog aangepast en de motorkap is al volledig effen 8)

sorry voor de ergernis

en denk persoonlijk dat je nog verbaasd zou zijn wat er in het echt met deze wagens nog gebeurd soms :eh: :wink:
Gebruikersavatar
B(BMW)+B(BENZ)Freak
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 24 mar 2005 12:16
Schaal: 1:18
Locatie: nobody knows
Contacteer:

Bericht door B(BMW)+B(BENZ)Freak »

Dat is een mooi project! Zag ik nou, dat je chrome velgen met een zwarte hart hebt gezet! :thump_up:

Verder keep us updated
==============================
Nieuwe website: https://www.facebook.com/pages/Bbfreaks ... =bookmarks
Gebruikersavatar
subarufreak
Berichten: 1549
Lid geworden op: vr 20 jan 2006 16:04
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Bericht door subarufreak »

nee, dat zijn de gewoon de testvelgen, want deze komen waarschijnlijk onder een eventuele nieuwe trailer dat ik van plan ben om te gaan bouwen maar kheb nog velgen genoeg liggen :lol:
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Afbeelding


begint al een beetje op elkaar te lijken
Gebruikersavatar
subarufreak
Berichten: 1549
Lid geworden op: vr 20 jan 2006 16:04
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Bericht door subarufreak »

hehe

gisteren gekeken om de achteras te plaatsen.. nadeel was dat de voorste as van de trailer dan niet meer reed dus moest de achterste as omhoog komen om zo de auto te laten zakken vanachter

das nu gelukt maar dan pasten de achterste velgen niet meer dus heb ik de achterste wielkasten verbreed

foto's volgen wel nog 8)

Toegevoegd na 11 uren 16 minuten:

Afbeelding

klaar voor primer

Afbeelding

terug gemonteerd

Afbeelding

nog sfeerbeeldje, let op de gepolierde rand van de velg 8)

Afbeelding

af is em nog niet maar voorlopig blijft hij eventjes zo. ik ben nog met vanalles bezig. nog met iets voor de echte auto ook, dan nog helpen met dingen te maken voor de vriendin haar stage dus druk genoeg

updates volgen dan nog wel :lol:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Smakelijke ombouw zeg, erg kunstig :worshippy:
Gebruikersavatar
subarufreak
Berichten: 1549
Lid geworden op: vr 20 jan 2006 16:04
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Bericht door subarufreak »

dank u :oops:
Gebruikersavatar
subarufreak
Berichten: 1549
Lid geworden op: vr 20 jan 2006 16:04
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Bericht door subarufreak »

een diorama is niks zonder een wrak en moest nu nog wel lukken dat de vriendin nog eentje staan had dat we beiden niet meer graag zagen en al wat schade had dus:

Afbeelding

deze week ook nog achter wat verf gaan om de eerste onderdeln van mijn diorama proberen in elkaar te flansen

ondertussen ook nog volop plannen aan het broeden voor een diorama in schaal 1/18 maar dan op kleinere basis
Gebruikersavatar
subarufreak
Berichten: 1549
Lid geworden op: vr 20 jan 2006 16:04
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Bericht door subarufreak »

ondertussen begonnen aan de garage en een nieuwe trailer ook

ook heb ik nog twee oude schaalmodellen in brand gestoken

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
subarufreak
Berichten: 1549
Lid geworden op: vr 20 jan 2006 16:04
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Bericht door subarufreak »

reacties zijn welkom hoor!

gisteren de assteunen samen gestoken en de eerste kas, met twee schuiven maar heb die moeten aanpassen wegens iets te breed
khoop deze vandaag nog bij te werken en dan eventueel morgen of in de loop van volgende week foto's want morgen haal ik onder andere nog een nieuwe Impreza op
Afbeelding
Ravens
Berichten: 162
Lid geworden op: zo 23 okt 2005 17:40

Bericht door Ravens »

Ik vind het een cool project, en gewaagt met het verbranden.. Maar zou het nog niet mooie zijn als je die verbrande autos tegen een steen gooit, zodat lijkt dat ergens tegen op is gereden ???


Succes! :worshippy:
Ford Mustang 1967 GT Gold (1/18 )
Ford Mustang 1967 GT350 SAAC 30th Aniversery (1/18 )
Ford Mustang 1967 GT500 (1/24 )
Ford Mustang 1967 GT Tokyo Drift (1/18 )
Ford Mustang 1967 GT500Eleanor+Signature (1/18 )
Gebruikersavatar
subarufreak
Berichten: 1549
Lid geworden op: vr 20 jan 2006 16:04
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Bericht door subarufreak »

heb geprobeerd met een zware hammer erop te kloppen maar niks die bewoog... dus ja...
Afbeelding
Gebruikersavatar
subarufreak
Berichten: 1549
Lid geworden op: vr 20 jan 2006 16:04
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Bericht door subarufreak »

ik denk dat ik beter maar een topic hier aan maak, in plaats van bij mijn topic van de auto's verder te gaan
in dien dit niet het geval is, mag de mod het me gerust laten weten

ik ga dus niet 1 maar 2 diorama's gaan bouwen :lol:

eentje is voor de schaal 1/18 en de andere voor de schaal 1/24

deze voor 1/18 zou op een schuur moeten gaan lijken, voorzien van nog de zolder, afdakje langsachter of langszij met de typische porch, garagepoorten,...
buitenkant wil ik wat klassiek houden dus eventueel nog kijken om allemaal latjes tegen elkaar te leggen enzo... maar de binnenkant zou modern komen met wat leuke snufjes om zogezegd aan de auto's te sleutelen.

de 1/24 wordt normaal meer garage. ik heb er allerlei plannen mee en er is zelfs marge voorzien om uit te bouwen wanneer dit nodig is. daarvoor heb ik ook al twee bouwdozen van fujimi aangeschaft en de grondplaat ligt er ook al.
plannen zijn onder andere burospace (zit in de bouwdozen inbegrepen dus...), twee bruggen maar ook zou ik graag een ruimte hebben voor de wrakken... ik had er ruimte voor voorzien maar deze is me iets te klein maar daarom heb ik de marge om uit te bouwen é :lol:

de hoofdreden van het begin is plaatsgebrek voor de auto's uit te stallen :lol: en ook verscheidene films die me de bouw van een garage lieten aanvatten

maar kom, genoeg geleuterd
nu twee pics van de 1/18. ik ga er normaal vandaag wat aan verder werken en ook al twee of drie muren proberen te plaatsen voor de 1/24 garage. kweet nu al dat ik materiaal tekort kom maar volgende week is er ook é :lol:

updates gaan er niet zo heel vaak volgen want ik werk er nu eens aan en dan misschien volgende maand nog eens... het gaat rustig, ben toch nog vanalles aan het verzamelen enzo dus...

comments zijn welkom

Afbeelding
Afbeelding

Toegevoegd na 3 uren 15 minuten:

even bij vermelden dat de vijsje aan de voorkant zullen weggewerkt worden, net zoals de naden van de muren

ik heb nu al de scharnieren gemonteerd voor de poorten ook

volgende week nog een doosje halen want heb scharnieren te kort :mrgreen:

reacties zijn altijd welkom
Afbeelding
Plaats reactie