Af te raden Webwinkel (Ebay)

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Af te raden Webwinkel (Ebay)

Bericht door Frans »

Bestel niets bij onderstaande persoon, je komt bedrogen uit, een verwittigd man (vrouw) is er twee waard!

Spielzeugwunderland1
Manfred Steiner
Haspingerstrasse6b
A-5550 Radstadt
Oostenrijk
http://www.stores.ebay.at/spielzeugwunderland1

Deze persoon komt zijn beloftes niet na, stuurt verkeerde modellen op, en weigert terugbetaling! :thump_down:
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Tsja ik weet het niet hoor, dit is een power seller met heel veel goede feedback. Probeer met hem eruit te komen.
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

Peter Parker schreef:Tsja ik weet het niet hoor, dit is een power seller met heel veel goede feedback. Probeer met hem eruit te komen.


"Power Seller" of niet, de man houd vast aan zijn visie, maar is dik mis, hij stuurt een verkeerd model op, ik stuur hem een mail en zeg hem dat het een verkeerde zending is, en vraag hem om een oplossing.
Na 3 dagen antwoord hij dat het model wel juist is! ( wat in het geheel niet waar is)maar zegt hij, als je wil stuur het model dan terug.
Ik antwoord hem: OK. ik zal het model terugsturen, maar stort U dan eerst het bedrag dat ik U betaald heb terug op mijn rekening+ transportkosten van 16€ voor terugsturen van het model.

Wat ik trouwens zeer logisch vind, als wij iets bij hem bestellen moeten we ook eerst betalen, en de verzendingskosten zijn ook voor hem, ik ga geen 2x verzending betalen.

Ik heb deze mail al 4x naar hem opgestuurd, maar zonder resultaat...geen antwoord!

Nu (vandaag 17/03/2006) stuurde hij een mail, en zegt dat ik het model kan terugsturen, maar dat de verzendingskosten voor mij zijn, en dat hij enkel de waarde van de auto terug wil geven.En dat hij verder geen berichten van mij wil ontvangen!
Ik heb even nagekeken op de "post"in België, voor verzending naar Oostenrijk zou het mij 26€ kosten+ 16,99€ van de verzending van Oostenrijk naar België= 42,99€ die voor mij ten laste zou zijn! Ik vind dit straffe kost, hij stuurt een verkeerd model op en ik draai op voor de kosten! Verder beticht die kerel mij nog dat ik hem dan een model zou opsturen waar ik van af moet (dubbel model). Hij draait dus de ganse zaak om in zijn voordeel, als dat geen bedrieger is weet ik er alles van.
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
ferrariboy
Berichten: 581
Lid geworden op: do 28 jul 2005 21:00
Locatie: Rijmenam
Contacteer:

Bericht door ferrariboy »

heb er ook ooit zo ene gehad , was ook een powerseller maar heb het pakje nooit gekregen , in het bedgin zei hij dat het was terug gestuurd en dat hij het terug had opgestuurd, nooit iets gekregen en massa´s berichten gestuurd , nooit antwoord , klacht ingediend bij e-bay en zeiden dat ik het zelf moest oplossen -->> 150 euro kwijt en na een maand of 2 kreeg die gast honderden negatieve feedback en is hij eraf gesmeten, als je dan effe goed nadenkt een maand of 6 héél goed verkopen en dan ben je powerseller met goede feedback en iedereen koopt bij je en dan verkoop je nog een maand of 2 maar je stuurt niks meer op als je dan een paar 100 klanten telkens 100 euro gemiddeld lichter maakt heb je wel een goede zaak gedaan. toen was de koopwoede op e-bay toch effe gedaan , maar over het algemeen moet ik zeggen dat het wel vlot verloopt buiten die paar rotte appels
Ferrari is the best ( bekijk ook eens http://www.freewebs.com/ferrariboy )
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

Het ergste is dat iedereen er kan intrappen, je weet het nooit op voorhand!
Ik stuurde ook een bericht naar Ebay, en kreeg een zelfde antwoord: Ze kunnen mij daar niet helpen, het is een geschil tussen koper en verkoper, en je moet het zelf zien op te lossen.
Dus we zitten er mee....
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
ferrariboy
Berichten: 581
Lid geworden op: do 28 jul 2005 21:00
Locatie: Rijmenam
Contacteer:

Bericht door ferrariboy »

idd , en al uw geld ben je kwijt
:(
Ferrari is the best ( bekijk ook eens http://www.freewebs.com/ferrariboy )
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Wat liggen die verzend kosten gek hoog??? Dan kan je hem bijna zelf brengen voor dat geld.
Je kan hem beter houden en doorverkopen dan win je nog wat geld terug.
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

Misschien zou een (sub)topic 'Ervaringen met particuliere verkopers' o.i.d. een goede optie zijn...
Aangezien de meeste hier toch ook 2dehands modellen scoren op sites zoals Ebay, Speurders, Marktplaats enz.

Voornaam of meest gebruikte nicknamen en woonplaats, en meest gebruikte verkoopsite van goede en slechte verkopers...
En een goed regelement erbij... adressen en telefoonnummers plaatsen lijken mij dan geen goed plan... PB is daar een oplossing voor.

Misschien een goed idee... :roll:
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Opel-DTM schreef:Misschien zou een (sub)topic 'Ervaringen met particuliere verkopers' o.i.d. een goede optie zijn...
Aangezien de meeste hier toch ook 2dehands modellen scoren op sites zoals Ebay, Speurders, Marktplaats enz.

Voornaam of meest gebruikte nicknamen en woonplaats, en meest gebruikte verkoopsite van goede en slechte verkopers...
En een goed regelement erbij... adressen en telefoonnummers plaatsen lijken mij dan geen goed plan... PB is daar een oplossing voor.

Misschien een goed idee... :roll:


Lijkt me geen slecht idee. Zal het bericht even onder het kopje forumbeheer plaatsen als ik jou was. :wink:
Gebruikersavatar
Droes
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 28 jan 2005 17:46
Schaal: 1:18
Locatie: België

Bericht door Droes »

Frans schreef:Het ergste is dat iedereen er kan intrappen, je weet het nooit op voorhand!
Ik stuurde ook een bericht naar Ebay, en kreeg een zelfde antwoord: Ze kunnen mij daar niet helpen, het is een geschil tussen koper en verkoper, en je moet het zelf zien op te lossen.
Dus we zitten er mee....


Heb net hetzelfde voor.. en wil ook volgens jouw methode handelen, kga geen twee keer verzendkosten betalen omdat hij het verkeerde opstuurt.. kzie wel wat het wordt.. :?
Afbeelding Afbeelding
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

Ricardo schreef:[..]

Lijkt me geen slecht idee. Zal het bericht even onder het kopje forumbeheer plaatsen als ik jou was. :wink:


Al doorgestuurd naar Ploo... of het uiteindelijk doorgaat is toch een gelegenheid van de stichting en/of de moderators :mrgreen:
Plaats reactie