Modelbouw of Die-cast?

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Ik ben een.:

'echte' Modelbouwer
6
11%
Verzamelaar van Die-cast's
49
89%
 
Totaal aantal stemmen: 55

Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5190
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Heropening van het topic :!:

Om dit topic in de toekomst te gebruiken als er weer iemand is met zo'n vraag.


Prima referentiepuntje dan.
Afbeelding
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

eerst altijd die-cast, ben sinds kort bezig met modelbouwen (tameo en BBR)
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Ik heb alleen maar diecast, maar heb eind vorig jaar een bouwpakketje gekocht van een Koenig Ferrari, maar deze ligt nog steeds op dezelfde plaats als waar ik hem toen heb neergelegd. Zal wel een 10jaren plan worden... :roll:
Afbeelding
2cv
Berichten: 124
Lid geworden op: di 10 feb 2004 23:55
Locatie: Fryslân

Bericht door 2cv »

Moeilijk te zeggen. Als ik een 2cv koop om te bouwen wordt het minder mooi dan wanneer ik een kant-en-klare koop. Maar als ik iets bouw naar eigen ontwerp vindt ik het leuker (en mooier) dan dat ik hetzelfde koop. Ik van dus in beide categorieën.
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

Meestal koop ik Diecast, maar als het model enkel te vinden is in kit vorm, koop ik de kit. Ook als ik de keuze heb tussen een kant en klaar model of een kit koop ik graag een kit.
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Die cast :thump_up: en daarvan verbouw ik er wel eens een aantal.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

80% van mijn aankopen is die-cast, de rest bouwdozen.

Ik vind van mezelf dat ik redelijk kan bouwen, maar het resultaat verschilt helaas per gebouwd model nog wel eens, een foutje met spuiten bijvoorbeeld is snel gemaakt. Soms ben ik te ongeduldig en pak onderdelen waarvan de verf nog niet echt droog is te snel weer op om verder te kunnen. Dat probleem heb je met kant en klare modellen natuurlijk niet.

Tijdgebrek is ook een probleem, ik ben aan mijn 1:12 Ferrari 312 T4 van Tamiya begonnen toen ik hem tien jaar geleden kocht, de cockpit is zo'n beetje af maar verder ben ik er nog niet mee gekomen... :oops:

Ik heb deze week net mijn eerste decals van Studio27 binnengekregen, daarmee ga ik een aantal Bburago Focus WRC's ombouwen in afwijkende uitvoeringen die niet als die-cast zijn uitgebracht. Zo heb je voor relatief weinig geld toch een uniek model !
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

Ik heb wel een aantal kitjes, maar het in elkaar zetten ervan zal ik waarschijnlijk nooit doe. Ik ben er niet zo handig in , en ombouwen of verbouwen dan een die-cast gaat me soms ook niet geheel vlekkeloos af.

Heb 't geduld er denk ik niet voor... als ik er aan begin dan moet het ook binnen 2 dagen af zijn...
Heb nog steeds een MB 300 sl die ik in elkaar moet zetten. De kleur stond me niet aan... maar nou heb ik zolang gewacht, dat ik alle onderdelen al kwijt ben. :doh:
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Bericht door Herman »

Ik koop het liefst die-cast, maar als er Bugatti op moet staan, heb je niet veel te kiezen, dus het meeste is modelbouw.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Eigenlijk alleen die-cast. Heb wel eens een paar keer modelbouw gekocht. En vervolgens de wagen precies als het plaatje gekregen. :mrgreen: Om vervolgens alles te schuren en compleet anders te spuiten.

Is op zich wel leuk maar ik moet nog veel oefenen denk ik om dat echt goed onder de knie te krijgen. Dan steek ik het geld liever in een kant en klare wagen die ik mooi vind. Weet je zeker dat ie mooi is. Heb wel aantal plannen. Zo wil ik echt nog een keer proberen een Jaguar Mark II te veranderen van de groene maisto kleur naar de donkerrode met zwart dak Jaguar van Inspector Morse. Zodra ik meer tijd heb ga ik dat zeker proberen!
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Spaar alleen diecast, en heb vroeger al veel plastic vliegtuigjes gebouwd maar daar ging te veel tijd in zitten. Kant en klare modellen bevallen me beter :thump_up:
Afbeelding
BVR
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 17:58
Locatie: Bocholtz

Bericht door BVR »

Ik verzamel alleen die-cast, niet alleen omdat ik te weinig tijd heb en niet echt goed erin (geen tijd om het fatsoenlijk te leren), maar ook omdat ik verslaafd ben aan 't detail van 1/18 diecast en dat er meer keus is in 1/18. Het leuke aan diecast is ook dat er vrijwel altijd verrassende details aanzitten, terwijl je bij zelfbouw elk detail zelf bouwt en er dus niets verrassends meer aan is. Ik heb wel diep respect voor modelbouwers, als ik vaak zie wat voor een prachtige staaltjes ze laten zien en wat voor geduld daarin moet zitten. :worshippy:
Gebruikersavatar
Dragonfly
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 04 feb 2004 09:44

Bericht door Dragonfly »

Denk wel dat ik volledig ga voor plastic-kits voor de reden dan maak je hem zo knap en gedetaileerd als je zelf wil, het kost natuurlijk een hoop werk maar het resultaat achteraf is dan eens zo leuk :)
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Voor mij geldt fifty fifty.

En als ik een keuze moet maken, wordt het toch die-cast
Gebruikersavatar
boerke04
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 15:46
Locatie: Banholt

Bericht door boerke04 »

Ik verzamel ook alleen maar die-cast, aangezien ik 1:43 F1 modellen verzamel en ik de handigheid heb van een blinde papegaai zie ik mezelf niet zo 1,2,3 een kitje in elkaar zetten. Ik heb er ook het geduld niet voor, als even iets niet lukt zoals het hoort weet ik zeker dat het hele kitje door de kamer vliegt :mrgreen:
Ik hou het dus maar bij de kant en klare modellen, die zijn standaard vele malen mooier als dat ik ze ooit zou kunnen krijgen :thump_up:
Afbeelding
Gesloten